Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Dierenvoeding Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Dierenvoeding
vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-11-29 - 21:52:10 send message to vogeltje1000



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-29 - 23:21:15 send message to Karel

Dit artikel geet met name over het vleesgehalte in honden- en kattenvoer. Wat zegt dat over voeding voor vogels, met name pellets?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-11-29 - 23:33:27 send message to Antonia

Dat is al jaaaren bekend van katten en hondenbrokken,
maar wat heeft dit met de pellets te maken ?


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2012-11-30 - 09:02:42 send message to goudparkiet

Als je na het lezen van dit artikel de ingrediënten declaraties van de pellets naleest zou er toch een lichtje moeten gaan branden.
Uit het artikel blijkt heel duidelijk dat de voeder fabrikanten alleen hun eigen portemonnee vullen met geld en niet de magen met goed voer van jullie huisdieren.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-11-30 - 09:27:07 send message to Ruben31

Allemaal pellets gebruikers zie ik,,,,ik ben anti pellet.




Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-11-30 - 09:49:57 send message to Daniel

Het artikel gaat niet over vogelvoer. En is dus ook niet toepasbaar op pellets die aan vogels gegeven worden. Indien er een artikel stond dat autofabrikanten ondeugelijke materialen gebruiken gaat er toch ook niemand zeggen: Fietsfabrikanten gebruiken troep. Het gaat bij beide om vervoersmiddelen, maar om andere bedrijven, andere grondstoffen en dieren die totaal andere "needs" hebben.

Dit betekend niet dat pellets automatisch goed zijn. Maar gebasseerd op dat artikel kan je daar niks over zeggen.

En ja Ruben ik gebruik als onderdeel van mijn voeding pellets (ik geef dus ook dagelijks zaad en fruit en groente).


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-11-30 - 10:08:49 send message to mijnkaketoes.nl

Slap gelul altijd . Natuurlijk verdiend de industrie er aan.
Ook aan de zaadhandel . Ik ben niet voor of tegen pellets . Echter ik lees regelmatig onderzoeken etc. En ik moet eerlijk zeggen vindt wel dat de pellets een hele verbetering hebben dooorgemaakt. Daarbij het artikel van deze extreme club slaat niet op vogel pellets. Ik heb nu een aantal kaketoes van een bekende kweker gekocht die al jaren en jaren op de pellet H zaten. Ik volg hem al jaren en met een koppel of 6 -8 meer dan 140 jongen kweken is toch geen kattenpis . Volgens hebben nooit op hoofdvoeding zaad gezeten. Hooguit 1 schepje per week. Dus mij zul je niet meer horen beweren dat pellets slecht zijn. Overigens zaad ook niet. Ook van zaad bestaat veel rotzooi , gemanipuleerd , gif , pesticiden etc.

Daarbij moet ik wel lachen , de slager , bakker en AH mogen wel aan ons verdienen , maar de producenten van vogelproducten niet. Lekker naïef .

Henk


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-11-30 - 12:49:56 send message to Ruben31

Oke,ant pellets is weer te zwart wit.
Allleen maar gebruik van pellets vind ik persoonlijk niks,als aanvulling kan het wel zn nut hebben.

Sorry Daniel,ik had me verkeerd geformuleerd happy :)


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-01-20 - 17:48:43 send message to Jelke_x

Of dit artikel nu allemaal waarheden bevat weet ik nog niet zo zeker ...

Maar zelf ben ik ook tegen pellets als vogelvoer, je geeft ze toch gewoon wat ze van nature eten?

Voor mijn hamster heb ik ooit eens hetzelfde gekocht, alles in 1 brokken, zodat hij niet meer de lekkere dingen at en de rest liet liggen. En na een week troffen we hem dood aan, waarschijnlijk omdat hij echt weigerde die dingen te eten ...

Sindsdien geef ik mijn dieren enkel nog voer zoals ze dat in de natuur ook zouden eten! Zelf eet je toch ook geen brokken?

Grtjs.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-20 - 20:01:17 send message to enkeling

Hoe verklaard men dan dat in bepaalde plaatsen waar al jaren pellets is ingeburgerd, zoals Amerika, dat men kleurstof moet toevoegen om de kleur te behouden bij sommige vogelsoorten. Bijvoorbeeld de rode kleur bij papegaaiachtige.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-01-20 - 21:04:57 send message to Daniel

Jelke en wat eten je vogels allemaal in de vrije natuur. Indien je dat dieet kan geven prachtig maar ik vrees dat dat onmogelijk is.


En papegaaien die bepaalde voeding moeten hebben om hun rode kleur te behouden klopt ook niet helemaal.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-20 - 21:52:50 send message to enkeling

@ Daniel.

Kunt U wat meer uitleg verschaffen, wat betreft;
" En papegaaien die bepaalde voeding moeten hebben om hun rode kleur te behouden klopt ook niet helemaal"


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-01-20 - 22:28:05 send message to Daniel

Heel simpel een papegaai is niet afhankelijk van externe kleurstoffen voor de kleur van de veren. Dit in tegenstelling tot flamingo's of rode kanaries.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2013-01-21 - 09:08:09 send message to rajar

Er is tot nu toe geen enkel onafhankelijk onderzoek naar de effecten van pellets.
De onderzoeken die er zijn komen allemaal van de fabrikanten zelf.
De slager keurt in dit geval zijn eigen vlees.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-01-21 - 11:31:54 send message to Ton Koek

quote
Heel simpel een papegaai is niet afhankelijk van externe kleurstoffen voor de kleur van de veren
Toch zal de vogel de bouwstoffen voor de kleur moeten binnenkrijgen lijkt mij. Uit welke mineralen en/of eiwitten/aminozuren vogels dit halen, is voor zover ik weet volkomen onbekend terrein.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-01-21 - 11:54:12 send message to Daniel

Klopt ton.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede