Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gezelschapsvolière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gezelschapsvolière
Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-22 - 19:56:25 send message to Antony

Misschien is mijn idee een utopie, op zijn minst eentje van lange adem.
Momenteel heb ik een aantal volières leeg staan, ik overweeg om ze samen te trekken tot blokken van ongeveer 25m² (aansluitend een binnenvolière).
Mijn grote wens is een soort van biotoopvolières met uitsluitend zuivere wildkleur. Ik denk dat het laatste mogelijk het struikelblok vormt. Eén volière zou Australisch moeten worden: enkele paren zebravinken, diamantduifjes, grasparkieten, Bourkeparkieten en mogelijk nog wat. Inmiddels weet ik dat er redelijk tot goede zuivere grasparkieten te krijgen zijn maar hoe zit het met de rest? Diamantduifjes zal misschien nog te doen zijn maar zebravinken en mogelijk ook Bourkeparkieten zal, vrees ik, een probleem worden. De zebravinken moeten bv niet te groot zijn + niet te grijs. In het wild hebben ze op de vleugels een aardige bruine waas maar ik denk dat formaat en kleur niet zo’n probleem zal zijn. Het probleem zal de zuiverheid zijn. Of ik zou moeten kiezen voor soorten waar nog weinig/geen mutanten van bekend zijn. Ceres of Bichenow, vredesduifjes, blauwvleugelparkieten etc. De eerste groep vind ik het leukste (meest bekende) maar waarschijnlijk moeilijk te realiseren. Wanneer iemand weet waar ik kan aankloppen voor zuivere vogels verneem ik dat graag. Ik denk dat de speciaalclubs vooral op TT vogels gericht zijn; dat zoek ik dus net weer niet.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-22 - 20:55:00 send message to gerrit1950

Ik zou opteren voor TIMOR zebravinken. Die hebben de wildkleur en zijn wat kleiner


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-11-22 - 21:14:57 send message to Max Weijers

er zijn inderdaad ook veel soorten waar geen bastaarden of mutatie van zijn. ook kun je misschien denken aan vogels buiten Australië? er zijn namelijk ook zuivere: goudfazanten, lady amherfst, kamhoenders, chinese dwergkwartels, catharina parkieten, forpus coelestis, kleine tropen, rotsduiven, australische kuifduiven enz. enz.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-11-23 - 01:11:17 send message to Ton Koek

Ik zou alleen nooit grasparkieten combineren met kleinere vogels, dat wordt bijna altijd oorlog.


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-11-23 - 12:48:17 send message to girlits

En de timor komt dus niet uit australie

mvg eddie


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-11-23 - 17:39:00 send message to Max Weijers

de naam zecht het al wink ;)


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-23 - 17:56:28 send message to gerrit1950

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Timor is een van de buurteilanden van Australië happy :) waar de zebravinken zich anders ontwikkeld hebben dan op hun "vasteland".

(à la Gallapagos-eilanden)

wikipedia: Ten zuidoosten van Timor ligt Australië. In het westen liggen de eilanden Roti, Savoe en Soemba. Ten westnoordwesten van Timor liggen de eilanden Flores, Solor, Adonara, Lomblen, Pantar en Alor, en in het noordoosten liggen de eilanden van Barat Daya, waaronder Wetar


berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-11-23 - 19:42:26 send message to berepret

Ik zie dat Max opteert voor Forpus Coelestis in een gezelschaps voliere. Beslist niet doen, moordpartijen zijn een bijna garantie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-23 - 23:15:33 send message to Karel

quote
Timor is een van de buurteilanden van Australië waar de zebravinken zich anders ontwikkeld hebben dan op hun "vasteland".


Misschien komen de zebravinken oorspronkelijk van Timor en hebben enkele overgevlogen exemplaren zich in Australië anders ontwikkeld.wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-11-24 - 13:11:47 send message to mijnkaketoes.nl

berepret
Website Member
Posts :79


2012-11-23 - 19:42:26
Ik zie dat Max opteert voor Forpus Coelestis in een gezelschaps voliere. Beslist niet doen, moordpartijen zijn een bijna garantie.



Goed dat je dit even meld het advies zal maar opgevolgd worden .

Henk


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-24 - 18:29:09 send message to Antony

Iedereen bedankt voor de adviezen. Mij is het bekend dat grasparkieten soms lastige vogels kunnen zijn. Volgens mij is het formaat en de aankleding van cruciaal belang, sommige lastige soorten blijken in grote volières veel minder problematisch te zijn. Van sommige soorten zoals de grasparkiet neem ik dan voor de zekerheid ook maar één paartje. Voor mij is het niet zo heel belangrijk dat de soorten elkaar niet in het wild tegen komen, wel dat ze in de directe (Australië in dit geval) omgeving leven. De Timor zou kunnen wanneer ik geen gewone grijze zebravinken kan vinden. Ik vrees namelijk dat het bij de zebravink bijna onmogelijk is. Verder kleine tot middelgrote vogels, pak ‘m beet van zebravink tot vogels van circa 23 cm lengte. Het idee komt eigenlijk door dat ik een dergelijke (iets grotere) volière in het buitenland zag. Mooi aangekleed met onder andere bamboe en andere grassen, conifeertjes, kleine struiken en een afgestorven boom. Verder nog een stukje met rivierzand en een vijvertje. Kan me de diamantduifjes en nog wat prachtvinkjes herinneren. Ik zie het al helemaal voor me.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-11-24 - 20:08:21 send message to interactivet

Hier zyn wel meerdere kwekers die zebravinken diamantduifjes en bourkeparkieten in de voorgestelde grootte voliere en zelfs 2 x 4 meter aanhouden zonder agressie van de parkieten. Ook zebravinken valkparkieten diamantduifjes en kwartels worden in kombinatie aangehouden omdat ze niet werklik meedingen om nestruimte ens. persoonlik zou ik houden van wat natuurlike kleur erby zoals natuurkleur gouldamadines of groenvleugel duifjes als dat natuurlik kan met de temperaturen by jullie.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-11-24 - 22:17:39 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bourkeparkieten en valkparkieten gaat bijna altijd prima, alleen grasparkieten zijn echt berucht.

Ieder z'n keus, maar het blijft een risico, een paar halve zebravinken is beslist geen leuk gezicht.

Daarnaast, met valkparkieten vrees ik voor de beplanting, sommige exemplaren slopen alles.



Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-11-25 - 19:42:23 send message to Max Weijers

berepret bedankt voor het melden dat je forpusen niet in een gezalschapsvoliere kunt houden, echter schreef ik dat niet ik noemde alleen wat soorten die zuiver te krijgen zijn wink ;)
Toch bedankt, want ik heb weer wat geleerd happy :)


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-25 - 22:44:49 send message to Antony

Ik heb inmiddels 2-1 Gould’s (1-1 zwart / 1-0 rood; wil er nog een 0-1 rood en misschien 1-1 oranjekop bij halen) zitten dus die kunnen al voor wat kleur zorgen. Ze zijn mogelijk zuiver…... Verder is er vandaag een paartje turquoisineparkieten bij gekomen dus het begin is er.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede