Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lori van de blauwe bergen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lori van de blauwe bergen
Pluum
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-11-16 - 13:02:12 send message to Pluum

Goede avond,
Kunnen jullie mij helpen aan antwoorden/ informatie over lori's van de blauwe bergen welke ik niet kon vinden op het internet.
Ik heb totaal geen verstand nog van deze vogels, waardoor de vragen mogelijk wat klungelig kunnen zijn. Wel heb ik jaren kleine exoten gehad, maar dit is niet te vergelijken.
Ik heb de volgende vragen:
- Kan er bij een koppel lori;s een koppel kleine exoten? En blijven dwergkwartels ook heel?
- Welk gaas dient er minimaal toegepast te worden, en wat juist niet? dubbeltjesgaas of 19x19 / geplastificeerd / gaastdikte ed.
- Julie ervaring m.b.t. lawaai met het houden van een enkel koppel?
- Worden de ouders snel verstoord tijdens het broeden zodat ze stoppen?

Indien jullie nog tips hebben of informatie uit ervaring, ben ik hier zeer benieuwd naar.

Alvast bedankt!!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-11-16 - 15:48:22 send message to dooren



eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-11-16 - 16:38:53 send message to eabe80

Een koppel blauwe bergen moet je niet bij andere vogels in houden. Een vlucht van 1x3 meter is mooi voor ze. Met aansluitend nachthok.
Qau lawaai is moeilijk. Bij de een hoor je ze nooit, bij de ander schreeuwen ze veel.
Mijn eigen koppel is vrij rustig, in de ochtend en tegen de avond maken ze het meeste lawaai, Ikzelf woon in een tussenwonig en heb mijn buren nog nooit gehoord over lawaai.
Het zijn hele leuke en speelse vogels waar je veel plezier van kan hebben mits je voldoet aan een aantal punten.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-11-16 - 16:40:42 send message to eabe80

Bij het broeden kunnen ze aggresief worden naar de verzorger toe. Broeden gaat in de regel zonder probleem.
Het er ook rekening mee dat de voliere goed is schoon te maken. Het vuil van exoten is niet te vergelijken met lories.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-11-16 - 18:47:56 send message to Antony

@ Kan er bij een koppel lori;s een koppel kleine exoten? En blijven dwergkwartels ook heel?
Zou ik niet doen. Uit nieuwsgierigheid kunnen ze het een andere vogel lastig maken. Lori’s komen niet veel op de grond maar toch uitkijken met kwartels. Ik denk dat het in echt grote voličres wat minder problematisch is.
@- Welk gaas dient er minimaal toegepast te worden, en wat juist niet? dubbeltjesgaas of 19x19 / geplastificeerd / gaastdikte ed.
Lori’’s maken geen gaas kapot zoals sommige papegaaien. Wat wel belangrijk is dat je het gaas goed moet kunnen schoonhouden, dwz evt met een borstel schoon kunnen maken. Meestal wordt er aluminium profiel gebruikt. Zowel voor het spannen als ook het schoonhouden is 19x19x1.45 aan te raden.
@- Julie ervaring m.b.t. lawaai met het houden van een enkel koppel?
Erg verschillend. Je kunt lori’s hebben die ooit bij lawaaierige vogels hebben gezeten en dit over genomen hebben (imiteren). Dit kan hinderlijk zijn/worden. Maar zeker wanneer men maar 1 paar heeft dan is het in doorsnee goed te doen
@- Worden de ouders snel verstoord tijdens het broeden zodat ze stoppen?
Per paar verschillend. Daar LvdB’s al ruim 50 jaar niet meer van uit het wild worden ingevoerd is deze soort veruit het meest gedomesticeerd. Plukken van hun jongen of van henzelf komt ook minder voor dan bij andere soorten. Ook wat broedvastheid betreft valt het mee, de meeste gaan niet zo snel van het nest af. Ze keren bij een evt storing ook weer snel terug.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2012-11-17 - 11:44:14 send message to Fokke

Op www.lories.nl kun je alles lezen over lories en hun verzorging.


peterjeany
Website Member
Posts :64

Website Member
2012-11-24 - 21:45:02 send message to peterjeany

onze Lori's hebben tijdens het broeden 4 dwergkwartels volledig afgeslacht, lagen werkelijk in stukken op de grond...heel zielig...dus oppassen geblazen...


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-11-25 - 15:44:09 send message to dooren

Lori's altijd per koppel houden dus zonder andere vogels.

Vroeg of laat gaat het mis.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede