Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kruising gordelgrasvink Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kruising gordelgrasvink
padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2012-11-07 - 12:27:09 send message to padda

ik heb nog enkele mannen gordelgrasvink over. Met wat zou ik deze kunnen kruisen? ceres, zebravink, bichenow,...?

mvg Jurn


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-11-07 - 12:46:35 send message to P.Rooth

verwacht geen zinnig antwoord op een onzinnige vraag .


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-11-07 - 13:38:31 send message to medaar

is zinloos


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-07 - 14:56:19 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jurn, aan de eerste twee reacties heb je waarschijnlijk al gemerkt, dat men hier niet erg veel sympathie heeft als het gaat om het kweken van hybriden.

Tip: Gordelgrasvink mannen koppel je best aan gordelgrasvink poppen.wink ;)


van Tuijl
Website Member
Posts :54

Website Member
2012-11-07 - 15:29:15 send message to van Tuijl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het is niet geheel zinloos,

laat ik vooropstellen dat ik zelf groot tegenstander ben van bastaarden.

maar als nou niemand met zijn gekke kop op het idee was gekomen op ooit de kanarie (geel) tegen een kapoetsensijs te zetten, hadden we nu geen rode kanaries gehad. het is maar dat je het weet.

om terug te komen op de vraag: zet er gewoon een gordel pop tegen dat is het best


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-07 - 16:54:31 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

idd, soms zijn de reacties hier scherp! ( ik verdedig nogal graag wie aangevallen wordt...)
Maar iemand die van hybrieden houdt mag toch ook zijn ding doen?
waarom mag men dan inheemse vogels, roofvogels e.d. kweken? Elk zijn ding...
Men houdt nu eenmaal van een soort vogels of niet.

Men kaffert toch ook niemand uit omdat hij wel spruitjes lust en jijzelf niet? dat kan op een meer beleefde wijze uitgelegd worden toch??: ik lust dat niet, omdat.....


Hybriedenkweek heeft ook een positieve kant (zoals aan elke medaille zijn er twee zijden).
Een mooie hybriede kan een prachtige kooi- en siervogel zijn( putter x goudvink b.v.)
Een hybriede kanarie met wildzang geeft enorm goede zangvogels voor in de kamervolière. Veel mensen geven ook daarom om hybrieden.
Door (familie)hybrieden te kweken, brengt men nieuwe kleuren over van de ene soort naar de andere (denk maar aan parkietachtigen)
....

on topic:
Zelf zou ik die ook zuiver laten kweken.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-11-07 - 18:00:33 send message to henkdelaat

gerrit1950,

Mooi gesproken gerrit.
En dat je iemand verdedigt die aangevallen wordt spreekt alleen al dat je hart op de goede plaats zit(zouden meer mensen moeten doen).
Er zijn op dit forum steeds mensen die een ander hun wil op willen leggen.

Henk.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-11-07 - 19:28:35 send message to mreyder

Inderdaad Henk en Gerrit: vooral de laatste tijd zie je hier steeds vaker dat mensen afgezeken worden als ze een vraag stellen die de antwoordgever niet past. Ik erger me hier aan, erg zelfs. zoals laatst met die jonge liefhebber die goed beslagen ten ijs wou komen en vroeg: welke soort kan ik in mijn kamervoliere doen. Als ik die jongen geweest was, had ik dit forum subiet de rug toegedraaid. Ook een aantal reacties hier in deze thread vind ik beneden alle peil; ons forum onwaardig zelfs! Ook ik ben geen liefhebber van bastaarderen, maar het gaat om hoe het door sommigen gezegd wordt. Ik persoonlijk krijg er steeds minder zin door om te reageren op een vraag, sterker nog: steeds minder zin om op ons forum te lezen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-07 - 19:49:02 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooi gesproken heren, maar we leven blijkbaar in een tijd dat iedereen op luide toon zijn/haar ongezouten mening wil geven....terwijl daar in de meeste gevallen niet om gevraagd wordt.
Ik heb nog niet kunnen doorgronden hoe dit komt. Is het de tijdgeest? Het anonieme van internet? De moderne trant van "ik wijs iedereen op zijn fouten, maar hoef me zelf niet aan (forum)regels te houden"?
Wie het weet mag het zeggen...


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2012-11-07 - 20:29:25 send message to hj de graaf

gordelgrasvink x japanse meeuw heb ik wel eens op een plaatje gezien, best een aardig vogeltje.

Ach in sommige landen is het kweken van hybriden een gewaardeerde tak van sport. en worden er ware kunststukje geshowed.
s
mvg,

HJ de Graaf


fisherie
Website Member
Posts :25

Website Member
2012-11-07 - 21:17:30 send message to fisherie

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat bijna alle mutanten uit kruisigingen voortkomen.
En inderdaad soms heb ik ook weleens mijn vraagtekens bij bepaalde kruisingen maar als iemand er plezier in heeft gewoon doen.
En soms vind ik het knap om bepaalde kruisingen te kweken.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2012-11-08 - 10:43:22 send message to digipeet58

Fijn dat er nog mensen zijn die een ander normaal antwoorden.
Hoop dat het voorbeeld gevolgd wordt.
Want door de te vaak negatieve toon reageer ik bijna niet meer.
Misschien dat het vanaf nu anders gaat;
ik hoop het wel.happy :)


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2012-11-08 - 12:16:31 send message to padda

Ik heb nog nooit een kruising opgezet. Normaal kweek ik dat niet. Ik heb enkele zitten voor TT die ik gekregen heb en speel ze in de C klasse. Ik heb echter 1.5 jaar niet kunnen kweken wegen omstandigheden. Ik kom nu tot de vaststelling dat ik heel wat mannen over heb. Als je goed wa


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2012-11-08 - 12:19:54 send message to padda

sorry, te snel verstuurd
als ik op vandaag nog goede warm bruine gordelgrasvink poppen zou kunnen krijgen dan koppel ik ze op gordelgrasvinken maar hopen om nu nog snel minstens 5 goede poppen te vinden is dom dus ofwel laat ik ze een heeel jaar alleen of anders doe ik er nog iets mee.
Sommige kruisingen kunnen prachtig zijn!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-11-08 - 13:07:02 send message to P.Rooth

Hallo Padda

Ik hoop van harte dat je een paar poppen vind is tenslotte een soort die nog niet verpest is .happy :)

Paul


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-11-08 - 14:27:53 send message to swanny

Paul
Soorten worden niet verpest door mutatiekweek, waarvan bijna alles onvruchtbaar is. Soorten worden verpest door mutatiekweek.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede