Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koppel bonte boeren man dood pop na 2 jaar bij elkaar zitten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koppel bonte boeren man dood pop na 2 jaar bij elkaar zitten
mick_linc
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-11-04 - 02:20:03 send message to mick_linc

Hoi,

Ik had een koppel bonte boeren die alle 2 tam waren ze zaten al twee 2 jaar bij elkaar pop was 4 jaar en de man ongever 3 jaar helaas heeft de man de pop helemaal vermeubeld (hoofd half eraf gebeten) ik kon wel janken omdat ik de pop vanaf baby al had en met de hand groot had gebracht.
Heeft iemand dit al een keer meegemaakt???? ik vind het gewoon vreemd omdat die 2 elkaar zo graag mochten zo leek het!!


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-11-04 - 04:44:17 send message to interactivet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry van je verlies te horen. Nog nooit van gehoort by bonte boeren wel by amazones en cockatoos al ervaren. Hoe zeker ben je egter dat de man de pop gedood heeft? heb je hem het zien doen? bestaat er niet de mogenlikheid dat ze dood gegaan is en hy daarna aan haar gebeten heeft om bv reaksie uit haar dooi lyfje te krygen? Is de mogenlikheid van ander ongedierte in de voliere of zelf van buiten door het gaas helemaal uitgesloten?


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-11-04 - 05:17:06 send message to interactivet

indien het wel hy was kunnen er een veeltal redes voor zijn. jaloezie over jou aandacht aan hun, te hoge proteine in voeding kan tot agressie aanleiding geven, hy mischien in broedstemming maar zij niet (aanpasbaarheid gaat wyder dan net mekaar poetsen) te kleine ruimte, te min van een tiepe voeding waarover ze vechten om het te krygen, te veel vogels in een ruimte bymekaar ens. Versta me goed, ik geef hiermee geen kritiek over hoe je je vogels verzorgd of aanhoud, net sommige van de mogenlikhede waaraan het te wyten zou kunnen zijn.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2012-11-04 - 07:23:20 send message to danielkempenk

poicephalussen worden nogal is onderschat, ben in het verleden al 2 x een meyerpop verloren doordat de man deze sloopte. en dat was bij 2 verschillende mannen!
geen prettig gezicht in je hok.

gr.daniel


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-11-04 - 08:17:22 send message to interactivet

Hoi Daniel. Hoe heb je dit probleem opgelost? Heb jy deze 2 mannen weer herkoppeld? Hoe ging het met hun nieuwe poppen? Ik ben wel altyd nieuwschierig om te horen wat voor idees mensen mee voor den dag komen om die tiepe problemen op te lossen.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2012-11-04 - 08:43:23 send message to danielkempenk

ik heb 1 man destijds verkocht met tekst en uitleg, en de ander heb ik gekoppelt aan een pop van 1 jaar oud. deze zitten nu in een buitenvlucht van een riante afmeting, de pop is nu een goede 3 jaar oud.
dus we gaan is kijken of deze tzt gaan kweken en of de man agressie zal vertonen.

ik kocht destijds een koppel meyers lag een jong bij, toch moest ik zelf 3 jaar lang wachten voor ik mijn eerste nestje had. vlogen er eindelijk 2 jongen uit en waren net zelfstandig sloopte de man de pop.
wellicht wou hij direct een volgend legsel en de pop niet?
al met al is de meyerpapegaai nog geen succes geweest hier sad :( maargoed heb gedult en lukken zal het.wink ;)


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2012-11-04 - 09:27:10 send message to interactivet

mischien kun je proberen de man in een kleiner kooi met gaas waar hy net zen hoofd doorkrygt binne in de grote voliere te plaatsen net voor de jongen uitvliegen. Zo kan hy steeds helpen voeren en tog kan hy geen kwaad doen of heb jy andere idees?


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2012-11-04 - 10:01:54 send message to johnveraart

waarschijnlijk heeft het te maken met het volwassen worden van de pop ,als zij 4 jaar is,is de man met zijn 3 jaar waarschijnlijk nog niet,de andere factor is,je zegt dat je de pop zelf handopgefokt hebt,dus ziet de pop jou ook als mogelijke partner.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-04 - 10:24:02 send message to Vogelen

Wat zijn de afmetingen van het verblijf?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-11-04 - 11:26:38 send message to Karel

Hoe was het gedrag bij de voerbak? Zag je ze weleens samen eten?


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-11-06 - 15:08:13 send message to ineznick

Ik heb een koppel allebei zijn ze handtam geweest.
Heb ze van een stel over genomen, die uit elkaar gingen. De man is van'10 en de pop van '11.
Ze zitten nu al een 1 jaar in de voliere. Moet ik me hier ook nog zorgen om gaan maken, als ze over een paar jaar broedrijp gaan worden? Of is het misschien verstandig om er een koppel natuurbroed bij te kopen en de man en de pop om te ruilen.
Zodat ik 2 koppels krijg met 1 handtamme en 1 natuurbroed vogel?


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-11-06 - 15:09:11 send message to ineznick

Het gaat hier ook over Bonte boeren. Voor de duidelijkheid!


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-06 - 16:26:04 send message to Vogelen

Als het koppel goed klikt vooral niet uit elkaar halen! Zorgen dat ze de ruimte hebben. En eventueel schuilmogelijkheden. BB staan niet bekend als killers, toch?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-11-11 - 13:29:56 send message to J.ten Wolde

Wat bij mij gebeurd is is dat de pop mocht kiezen uit 3 mannen.
De pop heeft 1 van de mannen gesloopt
Zelf denk ik bij jou aan dat niet de man jou pop heeft gedood maar dat er een andere oorzaak was
En dat jou vogel al wat langer gelegen kan hebben en de man er is van gaan eten.
Misschien heb je sektie op de vogel laten uitvoeren en wat was daar de uitslag van?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede