Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > drinkflesjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : drinkflesjes
kobaltkanarie
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-11-02 - 13:39:19 send message to kobaltkanarie

Beste

Ik zou graag eens willen weten wat het verschil is tussen drinkflesjes met tuit met kogel en drinkflesjes met tuit zonder kogel.

Wie gebruikt welke en wat zijn voordele en/of nadelen?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-02 - 13:43:25 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bestaan er dan flesjes zonder kogel? Deze gaan toch lekken? Om welke vogels gaat het, kobalt kleurige kanaries happy :) ?

Ik heb ook wel eens gezocht naar drinkflessen voor papegaaien. Dit moeten dan glazen flessen met een stalen dop/tuit zijn. Ik kon alleen maar exemplaren vinden van meer dan 30 euro per stuk. Heeft iemand hier nog een alternatief voor?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-11-02 - 14:03:55 send message to P.Rooth

waterflesjes zonder kogel hebben toch zo'n 'lekbakje ' waarin vaak zand en zaad gemorst wordt en alleen te gebruiken voor rechtsnaveligen zoals kenaries e.d.

Met kogel is hygiënischer daar die geen vuil op kan slaan in dat deel waaruit gedronken wordt en is geschikt voor rechte en kromsnaveligen zoals de lori achtigen die graag honingwater lusten .

Paul


kobaltkanarie
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-11-02 - 15:43:09 send message to kobaltkanarie

het zijn net zoals de flesjes met kogel maar dan zit er geen kogel in, het zijn geen open drinkfonteintjes die ik bedoel. Ik heb ondertussen wat info gevonden.
*met kogel http://www.europesecultuurvogelshop.nl/vogelbenodigdheden/fonteinen-mijnlampen/fontein-met-kogel-90cc.html
*zonder kogel
http://www.europesecultuurvogelshop.nl/vogelbenodigdheden/fonteinen-mijnlampen/fontein-met-tuit-zonder-kogel-100cc.html


geon
Website Member
Posts :52

Website Member
2012-11-02 - 20:52:26 send message to geon



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-11-02 - 21:19:33 send message to P.Rooth

netjes en zonder lekken .

Kan dus voor meerdere vogelsoorten gebruikt en lijkt mij persoonlijk beter schoon te maken dan met een kogel .

Paul


birdcenternop
Website Member
Posts :21

Website Member
2012-11-02 - 23:07:36 send message to birdcenternop

ik gebruik al wel 10 jaar drinkflesjes met een kogel,en dit voorkomt volgens mij dat er voedselresten in het water komen ,[behalve bij loris ,die met droogvoer gevoerd worden,daar gebruik ik flesjes met een staafje voor] dus ik zie het voordeel niet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede