Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papegaaien nog een week te eten.
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Papegaaien nog een week te eten.
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-10-17 - 08:29:34

Akala nieuwsflits : Een noodkreet vanuit NOP.

Lieve vrienden, familie en kennissen, zouden jullie dit aub allemaal zoveel mogelijk willen verspreiden en delen, jullie hulp is zo hard nodig!!!!!
Na zoveel jaren hard werken zou het zo jammer zijn om dit te laten gebeuren, help de dieren aub.Dank jullie wel.
Duizenden papegaaien dreigen te verhongeren!

Lees a.u.b. dit onderstaande bericht en help ons. Link onze faceboekpagina en kopieer deze dringende oproep op uw eigen prikbord!

Het Papegaaienpark van de Stichting Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien (NOP) te Veldhoven staat op de rand van een faillissement. Indien er binnen één week niet een grote som geld beschikbaar komt, zal het bestaan van dit geweldige opvangcentrum eindigen. Voor de ruim 2.100 dieren kan niet langer gezorgd worden omdat er eenvoudigweg geen geld meer aanwezig is om deze te voeren, de medische verzorging die vele van deze dieren nodig hebben te garanderen én voor olie te zorgen welke nodig is voor het verwarmen van de onderkomens van deze tropische dieren in de aanstormende winter.

De ruim 60 medewerkers en vrijwilligers doen nu een dringend beroep op u om snel geld aan ons te doneren. Er zijn in Nederland miljoenen mensen die een huisdier hebben en er vol overgave voor willen zorgen. Help ons dan ook om nu meteen eenmalig een minimum bedrag van € 10,- over te maken op de bankrekening Rabo 15.82.20.323 t.n.v. Stichting NOP.

Alleen met uw hulp kunnen wij een faillissement afwenden met dramatische gevolgen voor deze dieren.

Bij een eventueel faillissement vrezen wij dat dit voor het overgrote deel van onze vogels ook het einde betekent. Immers de meeste zijn met gezondheidsproblemen aan ons afgestaan en hebben daarom ook totaal geen financiële waarde. Voor een curator zal dat een moeilijke beslissing worden en wij vrezen het ergste voor deze groep dieren.

Meer informatie treft u aan op onze website Lees verder www.papegaaienpark.nl



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-10-17 - 09:36:33

Hier past misschien de vraag:
wat is erger, geen opvang of een hele slechte opvang?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-10-17 - 10:03:50

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ook al is er een wanbeleid gevoerd, dan nog is het jammer dat het park ophoud te bestaan.

Enkele maanden terug heb ik een zeer ingewijde persoon gesproken die aangaf dat het park deze winter failiet zou gaan. Dit alles als gevolg van wanbeleid. En zie daar.. Ik begrijp het niet, het park heeft 400.000 bezoeker per jaar, x een gemiddelde (dure!) intreeprijs van €11 = 4,4miljoen excl. sponsorgeld, horeca en overige inkomsten. Deze persoon gaf ook aan dat het een bloeiend park zou kunnen zijn met de juiste deskundige mensen aan het roer. Wat is die grondaankoop nou voor rare investering geweest, zoiets onderzoek je toch vooraf? Voorzover ik weet wisten ze ook vooraf dat ze niet mochten uitbreiden, en uitbreiden als er niet meer bezoekers mogen komen is natuurlijk zinloos. Het park heeft totaal geen uitstraling, er zou echt veel meer uit te halen zijn.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2012-10-17 - 10:12:55

Het zou goed zijn als het voltallige bestuur verantwoordelijk voor deze bende zijn verantwoordelijkheid pakt en opstapt. Dan kan er met een schone lij worden gewerkt zonder de terechte argwaan die er nu heerst.

Het concept van NOP is failliet. Een moderne papegaaien opvang werkt aan rehabilitatie gevolgd door adoptie ondersteund door gedegen voorlichting. Deze kansen heeft NOP laten liggen.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-10-17 - 10:14:03

Ze krijgen geen cent van mij want als het bestuur e.d. niet veranderd blijft het een bodemloze put zoals het de laatste jaren is.
En met doneren hou je deze mensen in het zadel.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-10-17 - 10:33:14

Even ter verduidelijking ik heb het hier geplaatst omdat het mij gevraagd is. Mijn persoonlijke mening over het Nop kent men wel hier. Toch zou ik het vreselijk vinden als ze verhongeren of de handel in belanden.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-10-17 - 11:09:53

Alsof dat laatste niet al gebeurde...


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2012-10-17 - 11:30:39

Lijkt me goed dat er een overheid ingrijpt op dit moment en het welzijn van de dieren voorlopig gegarandeerd en werkt aan het het ordelijk opheffen van het park en de stichting.

Wellicht dat er op beheersbare schaal en met ander bestuur en beleid een doorstart kan worden gemaakt van de opvang activiteit, waar nu eenmaal behoefte aan is.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2012-10-17 - 17:10:06

Wel een late oproep van het NOP.
Nog 1 week en dan is al het eten op, dat zie je toch al veel eerder. Wanbeleid noemt men dat.
Alleen zeer spijtig dat er dieren onder moeten lijden.angry


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-10-17 - 19:00:55

Ik wil gerust mijn goed hart wel laten zien....dat ze maar een pak vogeltjes naar hier brengen, zijn al wat minder kosten voor hun en hier enen contect wink ;)razz :p


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-10-17 - 19:32:52

@Ton Koek,
wat is erger, geen opvang of een hele slechte opvang?

@Antonia,
Alsof dat laatste niet al gebeurde...

Spuw je gal maar mensen over de rug van deze arme vogels en andere dieren die daar terecht zijn gekomen door mensen die in een impuls een vogel of ander dier moesten aanschaffen,en er na enige tijd niet meer voor konden of wilde zorgen.

Wat daar gebeurd is,is niet goed te praten maar laten we nu eens niet aan de mensen denken maar aan deze arme vogels en dieren,waarvan men niet weet wat er mee gebeurd en waar ze terecht komen.

Henk.





gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-10-17 - 19:33:00

lol, oli4... ik wil er ook gerust enkele overnemen laugh :Dlaugh :D


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-10-17 - 20:41:10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als er iemand spuwt over de rug van deze arme vogels zijn zij het zelf wel, dat de vogels nog maar een week te hebben...

Ik heb zelf opvangertjes en dus vind ik dat ik al een goeie daad verricht wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-10-17 - 21:12:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb het verwijdert .reden heel eenvoudig ik word altijd heel emotioneel van dit soort berichten .

en ik heb al div opvang papegaaien zitten .die nu wel een goed en gelukig bestaan hebben.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-10-17 - 21:23:03

Mooie geste Herman. Maar ik denk dat je gelijk mega veel ziektes gaat binnen halen. Lijkt me ook geen oplossing toch.


Henk


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-10-18 - 11:26:38

Dus zodra je een vogel van iemand opvangt of overneemt, heb je maar meteen zieke vogels ???
Erg kort door de bocht, en misschien toch best slim van mij dat ik altijd direct naar de va ga om iig alles te laten testen wat er te testen valt aan overdraagbare ziektes happy :)

Het hele verhaal van die vogels daar is triest ja, alleen kunnen wij daar niet zoveel mee, we kunnen eenmaal niet de ellende van de hele wereld op ons nemen wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede