Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelbeurs Zuidlaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-13 - 15:44:49 send message to Vogelen

Dat is een vervelende zaak. Maar 1 persoon is natuurlijk niet representatief voor alle handelaren. Daarnaast zal dat koppel jammer genoeg al lang verkocht zijn.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-02-23 - 20:24:22 send message to J.ten Wolde

als je er heen gaat kooi dan alleen bij die die ook staan ingeschreven bij de kvk.
En laat uw vogels testen en vertel het ook tegen die handelaar en spreek af dat mocht de vogel de bekende ziekten onder de leden heeft hij/zij de vogel terug neemt en geef het ook aan bij de marktcommissie
Je kan ook vragen bij de marktcom wie er instaat geschreven bij de kvk daar die handelaren een btw bon willen hebben
Een gewaarschuwd mens telt voor twee


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-02-24 - 10:46:51 send message to mreyder

Ik geloof niet, dat een KvK-nr betekent, dat ze alleen maar gezonde vogels verkopen! Volgens mij leg je een link die er niet is....


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-02-24 - 17:08:57 send message to J.ten Wolde

Die handelaren hebben de plicht dat als de vogel niet gezond is die terug tenemen
Dus daarom laat direct na de aankoop op de markt de vogel testen op de bekende ziekten (kromsnavels)
En bij particuliere handelaren is het zo verkocht is verkocht

Groet
Altijd al een raar mannetje geweest hé kakatoe!


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-02-24 - 17:14:21 send message to J.ten Wolde

Ik scheer niet alle handelaren over 1 kam natuurlijk zullen er ook particuliere handelaren die eerlijk zijn
Heb er zelf met 1 te maken gehad die mij bedonderde door dragers te ruilen J.H. te E.

Groet

Altijd al een raar mannetje geweest hé kakatoe!


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-02-25 - 08:52:25 send message to ginoheeren

een grote handelaar op een beurs is altijd al de baas geweest als hij wenst dat een kleine handelaar niet op de beurs kom te staan kom die er ook niet


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2013-02-26 - 19:19:31 send message to P.Rooth

Ginoheeren schreef

een grote handelaar op een beurs is altijd al de baas geweest als hij wenst dat een kleine handelaar niet op de beurs kom te staan kom die er ook niet

Waar haalt u deze onzin vandaan ?

Voorbeeld Zwolle daar barst het van de kleine handelaren wat eveneens in Meppel ( nu ZuidLaren ) het geval zal zijn .

Vndt dit wat overtrokken .

Paul


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-02-27 - 12:02:45 send message to ginoheeren

heb het zelf mee gemaakt dat me zoon niet meer op een beurs mag komen door een grote handelaar


OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2013-02-27 - 12:59:18 send message to OmeiJan

Dit is geen onzin Paul ,

Kijk maar naar de vogeltjesmarkt in Mol , door toedoen van enkele grote handelaren mochten particulieren geen vogels meer aanbieden . Ook weet ik het van enkele kleinere vogelverenigingen waar een enkele ( grotere) handelaar op de maandelijkse markt de dienst uitmaakt.



rvdmolen
Website Member
Posts :73

Website Member
2013-02-27 - 15:12:07 send message to rvdmolen

hier is een misverstand Hier worden de kleine
(maandelijkse vogelmarkten en de grote vogelbeursen door elkaar gehaald
Het is waar op die maandelijkse vogel beursen maakt de handelaar behoorlijk de dienst uit
roelof


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2013-02-27 - 19:30:52 send message to P.Rooth

Had net een pm gekregen en ik ben stomverbaast dat een enkele grote handelaar het voor het zeggen heeft op kleinere markten

Dit sta je als organisator niet toe .

Paul



J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-02-27 - 20:13:01 send message to J.ten Wolde

Paul je wil niet weten wat een organisatie wel en niet doet.
En hoever sommigen gaan binnen een bestuur/marktcommissie ik heb het van dichtbij meegemaakt


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-02-28 - 09:46:53 send message to ginoheeren

maar dat er niemand iets aan doe vind ik nog het ergste en dan hebben sommige het over vergrijzen van de vogelhouders als een kind van 14 al niet meer op een beurs mag gaan komen wat heeft ie dan nog te zoeken in de vogel wereld


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-02-28 - 09:49:58 send message to ginoheeren

en als iemand wil weten om welke het ga stuur maar een pb dan stuur ik de naam van de handelaar en beurs ook nog na je toe

mvg


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2013-03-03 - 19:08:11 send message to denegon

het beste lijkt mij toch altijd vogels kopen bij een hobbie kweker dit omdat er dan ervaringen uitgewisseld kunnen worden. manieren van kooien bouw kunnen worden bekeken en voedingsadvies uitgewisseld kan worden.
een echte hobby kweker die weet dat zijn vogels niet ziek zijn en zal het testen niet erg vinden. zo heb ik afgelopen week nog de vraag gehad hoe ik tegenover het testen van mijn vogels stond en uiteraard heb ik gezegd dat de koper de vogels in karantaine moet zetten en dan mag laten testen en bij posotive testen komen de vogels terug en het geld terug naar de koper.
markten als zuidlaren meppel en zwolle zijn in mijn ogen leuk om heen te gaan vogels te kijken en wat rand artikelen te kopen. voer, vijgen kiemzaad-bakjes enz.

afspreken om vogels te kopen kan natuurlijk ook.

groetjes egon




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede