Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Je acht het niet voor mogelijk !!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2004-11-25 - 11:11:31 send message to mreyder

"De echte hobbyist die geen massa's kweekt, geen fabriek van kweekkooien heeft, kan zijn gekweekte vogels ook zonder markt uitstekend kwijt aan particulieren"
KIJK: hier ben ik het niet mee eens. Als je papagaaien kweekt gaat dat misschien op: dure vogels waar nog steeds meer vraag naar is dan aanbod. Maar als je algemenere vogels als bv. rosella's, halbanden,grasparkieten, valken etc kweekt (en dan heb ik het niet over de superzeldzame mutanten, maar gewoon over de mutanten die voor iedereen met de minder riante beurs bereikbaar zijn!)klopt je stelling niet. Ik heb dit jaar een koppel Lutino prachtrosella's gekocht: omdat ik ze prachtig vind!!! Maar ik weet nu al, dat ik de jongen volgend jaar moeilijk particulier kwijt wordt, omdat er nu eenmaal ontzettend veel aanbod van is. Dan ben je de handel dus nodig! Kwekers die dergelijke vogels kweken moeten nu eenmaal veel van hun jongen aan de handel verkopen.Zonder handel geen hobby! Ik weet, dat er voldoende misstanden in de handel zijn en ik weet dat er heel veel zgn. wannabee's zijn (ik noem dergelijke mensen geen handelaar maar scharrelaar) waar je de tranen in de ogen springen, maar: er zijn ook heel veel handelaren die je niet op dergelijke misstanden kunt betrappen. Scheer ze dus niet allemaal over een kam. En wat die tentoonstellingen betreft: toen ik tijdens de ledenvergadering voorstelde om in de TTzaal het roken te verbieden, waren de protesten niet van de lucht: dan zou men ook meteen het drinken van een biertje wel kunnen verbieden, lachte men schamper. Ook dat mocht van mij: bier kun je thuis wel drinken: hoeft ook niet op een TT. Maar daar ondervinden de vogels geen schade van en van het roken wel! M'n vader is enkele weken geleden op een TT wezen kijken: een van de aanwezigen vertelde ronduit dat hij op dat moment een ziekte onder z'n vogels had. Maar hij was wel inzender op die TT! Geen normaal denkend mens die dat snapt. Ik heb nog nooit vogels ingezonden op een TT en neem nooit vogels mee naar een markt om te verkopen (ga hooguit een keer per jaar kijken in Meppel). Maar dat is m'n eigen keuze.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-25 - 20:04:23 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Helaas is het zo dat als er geen export is er zeer snel een ,,teveel,, aan vogels in nederland zal komen.
Misschien voor een enkele soort niet(bv Grijze roodstaarten,blauwvoorhoofd amazones)maar voor alle overige vogels zou er denk ik snel een probleem zijn.

Het is mooi dat het er is(is ook veel verbeterd)maar niet zalig makend

MVG


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-26 - 07:20:35 send message to oranjekuif

De laatste zin hoorde er niet meer bij,deze zin was bedoeld als opmerking over het nop,maar heb ik geschrapt(maar dus niet volledig,en nu gaat het niet meer)

MVG Rene



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede