Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wat moeten we hier nu mee aan?! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wat moeten we hier nu mee aan?!
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-23 - 10:46:24 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik volg al geruime tijd de forumsicussies. Een wederkerend lijdend onderwerp is wel de behandeling van Louche handelaren en het leed dat hierdoor veroorzaakt wordt.

Ik vind het nu eens tijd om nogmaals de media hiervan op de hoogte te stellen zodat deze er misschien eens aandacht aan kan schenken.

Onderstaande vraag heb ik gemaild naar het consumentenprogramma Radar. Het is misschien goed om jullie instemming te betuigen aan hen zodat zij nog gemotiveerder worden om hier gepaste aandacht aan te besteden.

Een veelvoorkomende naam is Dennis Papegaaien uit Den Haag / Amsterdam. Uiteraard zijn er meerdere. Het zou wellicht goed zijn om deze aan Radar bekend te maken. www.trosradar.nl/

quote
Op de ver/koopsite vogelarena.com, waar vele vogelliefhebbers hun gekweekte vogels kunnen aanbieden aan andere, is ook een discussieforum. In dit forum is met zeer grote regelmaat de disc. te volgen over met name de handelaar Dennis Papgaaien uit DenHaag en Amsterdam.

Deze handelaar is al eens aan de kaakgesteld door rtl4 de kat in de zak. (oktober 2003).
Nu een jaar later blijkt uit de vermelde disc. dat deze gewoon door blijft gaan met zijn 'louche'praktijken.

Hij verkoopt papegaaien die binnen korte tijd dood gaan door ziekte. Dit brengt veel leed bij de vogelliefhebbers.

Graag zou ik het op prijs stellen als u hier eens onderzoek heen kunt doen en dit in uw programma te berde zoudt brengen.

Uiteraard zijn er meerdere handelaren die zich niet aan de regels houden. In reacties van leden van vogelarena zou u wellicht meer namen kunnen krijgen.

Zelf heb ik geen ervaring met Dennis papegaaien, maar als ik het leed zie wat aangedaan wordt door zulke handelaren is dit schrijnend. Uitgebreide reacties kunt u wellicht nalezen op het discussie-forum van vogelarena

Ik hoop op uw verduidelijkende hulp.

m.vr.gr.
ParkietenPeter
gerelateerde odnerwerpen:
vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=1258
vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=183
vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=358

Help elkaar en laat jouw mening bekend zijn.

Succes
wink ;) Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-23 - 11:02:08 send message to Hawkeye_NL

Ik heb persoonlijk twee gedachten bij de aandacht van de media.

De eerste is er een van vreugde dat er weer een keer extra aandacht komt voor de slechte appels in de wandelgangen van het vogelrijk. Het is altijd goed als mensen te zien krijgen hoe slecht sommigen kunnen omgaan met onze dieren en hoeveel leed er van komt.

De tweede is echter dat dit volgens mij zonder naamsvermelding zou moeten om reclame te voorkomen. Uit een onderzoek is al eens gebleken dat negatieve reclame op langere termijn klanten opleverd. Neem D uit A nu als voorbeeld. Hij komt in het nieuws i.v.m. hoe slecht hij het wel niet doet en hoeveel mensen hij wel niet kwetst met zijn papegaaienhandel. Iedereen die de reportage ziet denkt dan "wat een eikel". Na een paar maand echter als iemand een papegaai wil hebben en denkt "waar haal ik nu een papegaai vandaan?" die komt de naam D uit A weer tegen en heeft ineens zoiets van "he, die moet goed zijn. Hij was toch ook al een keer op tv?". Doordat de naam bekend klinkt geeft de mens volgens het ondezoek er automatisch meer vertrouwen aan!

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-23 - 11:23:53 send message to ParkietenPeter

Daar heb je zeker gelijk in Erwin, het is natuurlijk ook nog de vraag of de media het interessant genoeg vindt om aandacht aan te besteden.

Maar wat kun je anders? Ik vind hulpeloos toezien zo frustrerend?

Wat is wijsheid?

wink ;) Peter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-10-23 - 12:30:03 send message to jani

Ik heb hier grote vragen bij, niet dat ik iemand in bescherming wil nemen maar wie 1 vogel verkoopt kan 1 klacht krijgen, iemand wie 1000 vogels verkoopt kan 1000 klachten krijgen gewilt of ongewilt. Ook ik heb met een bepaalde handelaar goede en slechte ervaringen even wel door de handelaar niet slecht bedoeld maar toch het zijn mijn centen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-23 - 18:28:56 send message to tonnl

Ik vrees dat dennis nergens door te stoppen valt. Ook het NOP heeft al rechtszaken gevoerd en gewonnen, maar hij gaat gewoon door.
Handel in baby-papegaaien blijft bestaan zolang er genoeg dombo's zijn die veel te jonge vogels kopen. Die mensen interesseert het kennelijk niet dat er zoveel jongen doodgaan, dat er zoveel leed veroorzaakt wordt.
Geen klanten=geen dennis, helaas hebben wij daar bar weinig invloed op.
In zo'n geval vind ik ook; iedere aandacht is alleen maar goed voor zijn handel.
Groeten, Ton.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-23 - 20:46:58 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sad :(

GELDZUCHT heeft al veel kapot gemaakt in en rond de natuur.sad :(

Gevoelens van mededogen zijn afgestompt, vooral naar de dieren toe, HET IS MAAR HANDELSWAAR.sad :(

EMOTIE'S bij gedupeerde liefhebbers worden afgedaan met, niet zeuren je hebt toch gezien wat je kocht, zal wel aan de verzorging liggen.shocked 8O

STOPPEN van deze praktijken zal niet eenvoudig zijn, dan zal er toch aanpassingen in de wetgeving moeten plaats vinden.
En dan nog vinden ze mazen in de wet om door te gaan.angry

Ja, de aspirant koper moet ook wijzer zijn, en zich goed orienteren op de markt, en eerst voldoende info vergaren voordat tot aanschaf van een papegaai/ara /kakatoe word overgegaan.
En zeker niet alleen wat voor soort hij wil, maar ook waar hij deze het beste kan halen.
Dat dit niet in vergaarcentra's van deze dieren zal zijn, zal bij een goed voorgelichte aspirant koper duidelijk zijn.laugh :D

MAAR, ook voor de kweker die zijn nakweek aan dergelijke centra's verkoopt, mag met een verwijzend vingertje gewezen worden, doe je het daarvoor, loop je nu het gehele jaar te zorgen en verzorgen om je trotse nakweek daarheen te brengen, komop zeg je nakweek verdient veel beter.sad :(

Of is er sprake van een andere kweker, die het geen moer kan schelen waar zijn nakweek terecht komt, zal hem een zorg zijn of ze 60/70 jaar kunnen worden, voor zijn part 7 weken, hij verkoopt ze toch met de drie/vier weken, hoe meer er dood gaan hoe meer hij kan verkopen.angry

Ik weet het, heel zwartgallig allemaal, maar ze zijn er, in het verleden zag je me weleens op een vogelbeurs, sinds jaren niet meer, waarom niet, kan er gewoon niet tegen dat papegaaien ara's kakatoe's en wat al niet meer, in kooitjes opgesloten zitten, veel te klein, smerig vies, onverzorgd, stumpers zijn het die van beurs naar beurs gesleept worden.sad :(

Om maar niet te spreken van de risico's betreffende ziekte's, virussen, schimmels enz..
Oke de goede niet te na gesproken, maar die hangen we wel apart.angry

Waarom heeft de ene kweker wel dergelijke lieden nodig om zijn nakweek kwijt te raken en de andere niet.?
Bang om met zijn nakweek te blijven zitten, een raad dan, heel vlug je bestand verkopen en stoppen met de handel, doe je iets goeds, namelijk je verminderd dierenleed.mensenleed.
angry

wink ;)

Peter.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-10-24 - 12:11:12 send message to Rik

Persoonlijk heb een zware hekel aan dit soort programma's. Ze zijn zeer subjectief.

Het gevolg hiervan is dat mensen (kijkers) een éénzijdig beeld krijgen van de handel in vogels. Parkieten en papegaaien komen wederom negatief in de belangstelling, en verder niks.
Nooit eens iets positiefs, van mensen die vertellen over hoe ze hun vogelhobby beleven.
Honden en katten bij Martin Gaus (leuk), en papegaaien bij STICHTING AAP (niet leuk). Roodstaarten bij de Tokkies(achterbuurten).
Dit is het beeld dat de kijker, het grootste deel van Nedeland heeft.

Naar aanleiding van zo'n programma ben ik als hobbykweker van een advertentiebord op mijn werk gegooid. Dit was binnen Justitie (rechtbank).
Ik mag hier niet op adverteren omdat men daar van mening is dat je vogels kweken niet voor de hobby doet, maar dat dit handel is. Het is zielig, slecht, etc.
Mensen die honden fokken mogen hier wel hun nakweek opzetten 800 euro p.st > hobby
Paarden voor 25.000 euro mag ook > hobby
vier vogels voor 40 euro > handel ????

Hier wordt ik wit-heet van.

Als mensen zich zo graag willen laten bezazeren bij Dennis, dan moeten ze dat vooral doen. Deze mensen hebben toch zelf een verstand? Daar heb je Radar toch niet bij nodig? Als ik een beest zou kopen waar ik weinig verstand van heb, dan haal ik toch een boekje uit de bibiliotheek?
Of zie iemand te vinden die er wel verstand van heeft? Verenigingen zat!
Als dit niet lukt kun je ook besluiten om geen bepaalde dier/ vogelsoort aan te schaffen omdat je er nu eenmaal te weinig van weet.

Ik heb soms het idee dat mensen erop kikken om belazerd te worden. Sorry.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-24 - 13:37:16 send message to Hawkeye_NL

quote
Of zie iemand te vinden die er wel verstand van heeft? Verenigingen zat!

Een onkundig persoon ziet in een handelaar/kweker als D uit A al snel aan als deskundige. Zekers als je de advertenties in alle verenigingsbladen naleest en ziet dat deze persoon in bijna elk groot blad zekers een halve pagina heeft aan reclame. Ik denk dat de "leek" extra makkelijk vertrouwen krijgt in dit soort gasten.

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-24 - 14:08:04 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Je slaat de spijker op zijn kop, er ligt heel veel werk voor de vogelclubs, voorlichting wat wel en niet.

Weet je wat ik wel raar vind, gedupeerde weten wel dit forum te vinden, maar waar zijn ze voor die tijd dan geweest.???????????????

Kijk ik heb niet het idee dat deze site iedereen zal bereiken, maar waarom wel als mosterd na de maaltijd.
Vind het veel belangrijker als je besluit om een huisdier te nemen dat je overal je licht eens gaat opsteken voordat je overgaat tot de aankoop van een huisdier.
Op deze manier voorkom je leed bij jezelf, en je schakelt de dubieuze handel uit.

wink ;)

Peter.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2004-10-24 - 14:24:19 send message to Rik

Ik weet dat het moeilijk is om zo iemand te vinden, maar wel noodzakelijk. Sluit je aan bij een vereniging, of laat de vogels medisch keuren bij een goede vogelarts. Jammer dat mensen/ leken daar de moeite niet voor willen nemen.
Dit is niet allen voor vogels, maar ook bij honden (HD-ziekte)noodzakelijk.
Eerlijk is eerlijk, hier ben ook zelf ook schuldig aan. Het gevolg is wel dat ik tot nu toe nog altijd ben belazerd bij het aankopen van koppels Bonte Boeren.
Eén keer waren de vogels te groot geringd (import). Ik kon de ringen er thuis gewoon weer afschuiven. Deze vogels werden aangeboden als EK. Deze vogels heb ik niet op een markt gekocht,
maar gewoon bij de 'kweker'thuis.
Wel ben ik ben blij dat mij dit niet is overkomen met bijv. ara's of roodstaarten.
Als ik dit soort vogels koop, weet ik wel dat niet alleen/ zonder verstand van zaken op pad ga.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-10-24 - 14:32:26 send message to agabird

Ik heb in het verleden zelf contact gehad met D uit A, telefonisch en via de mail. Voornamelijk rond de periode dat de discussie's hier op VogelArena speelden.

Wat toen naar boven kwam is het op zich niet zo veel uit maakt welk nieuws er is. Goed of slecht, het maakt D uit A niet uit, zijn naam wordt genoemd en dat is het belangrijkste. Dus of het echt zin heeft de media erop af te sturen betwijffel ik, volgens mij vind D dat zelfs prachtig als hij weer ergens voor een camera mag komen opdraven.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-10-24 - 14:39:30 send message to wiechmann

en hij denkt gewoon weer kassa


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2004-12-14 - 22:10:05 send message to bluebird

Beetje overdreven vind je niet? "Direct" de media inlichten...zo maak je de vogelwereld kapot....


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2004-12-14 - 22:52:04 send message to J. Santegoeds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En wéér wordt D te A als voorbeeld gesteld......

Ik kom regelmatig bij importeurs cq handelaren "over de vloer", en ook dáár klopt lang niet alles....
Om een voorbeeld te geven; ik zie daar soms een volle kooi met geïmporteerde tropen.
Deze kooi zit dan zó vol, dat zeker de helft van deze vogels geen zitstok vindt!

Ik heb met eigen ogen ogen gezien dat, in bepaalde kooien, vogels kleurloos waren van "de stront"....
En dat zijn importeurs die als bonafide, zéér bonafide, bekend staan!
Bij sommige handelaren, en dat is voor veel "import vogels" adres nummer twee, is het soms nóg erger gesteld met de hygiëne.

Dus ik denk dat er zeker nog wel wat te verbeteren is in deze....
En alles wat daarbij kan helpen, neem Radar als voorbeeld, is wat mij betreft oké!

Maar vergeet dan óók niet de andere kant te belichten, van degene die hun zaakjes wél goed voor elkaar hebben!

Groeten, J. Santegoeds


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-14 - 23:23:55 send message to Mario

Als je handelaars niet vertrouwd koop dan je vogel(s) bij een erkende kweker waar je een paar keer op bezoek bent geweest.
Neem tijdens je bezoek de tijd om te kijken hoe de vogels erbij zitten en hoe de verzorging eraan toe gaat,hoe zien de kooien en volieres eruit,welke voeding krijgen ze...stel voldoende vragen...een kweker die niets te verbergen heeft zal je duidelijk antwoorden en je alles mooi laten bekijken.
Een goede kweker kan je trouwens snel herkennen aan de manier waarop hij praat over vogels,doet hij dit volle volle overtuiging in geuren en kleuren en neemt hij zijn tijd dan bij je bij een echte liefhebber beland en zit je goed.
Heeft hij echter een korte rondleiding en antwoord hij enkel modjesmaat op je vragen zonder zelf veel te vertellen tenzij dan over een eventuele aankoop en prijs dan zit je verkeerd.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-12-15 - 09:47:45 send message to Daniel

Ik moet eerlijk toegeven als je naar zijn website gaat en alle advertenties ziet. Ik zou er ook in trappen en ik ben de winkel wel eens binnengelopen me voorgedaan als een leek en dan komen ze bij Dennis over als experts.
Het is dat ik al een paar jaar met vogels bezig ben anders met twee voeten



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede