Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 2 koppels koningsparkieten bij elkaar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : 2 koppels koningsparkieten bij elkaar
Nicolien
Website Member
Posts :5

Website Member
2012-08-23 - 22:19:50 send message to Nicolien

Ik heb twee bewezen koppels koningsparkieten in mijn nieuwe volliere geplaatst. Nu hoor ik van iedereen dat ik ze in februari apart moet gaan zetten omdat ze dan gaan paren en elkaar kapot maken. Ik heb graag adviezen hiervoor. Vast bedankt.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2012-08-23 - 22:41:21 send message to Richard V

hoe groot is je voliere?


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2012-08-24 - 07:28:06 send message to pennantrosella

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

voor koningsparkieten heb je al minimaal een vlucht nodig van 1 meter breed op 5 meter lang per koppel, ga je ze nu bij elkaar steken deze 2 koppels geef ik je geen enkele garantie dat de broeddriften op gaan spelen dat ze elkaar heel gaan houden, geef je wel de garantie dat er een groot rondvliegend veren bal zal gaan plaatsvinden, samengaand met ettelijke decibels aan lawaai. en dat er geen ei gelegd ga worden laat staan bevrucht worden, want daar gaan de mannen geen tijd voor hebben om te bevruchten, en vlak de poppen niet uit, weet niet of u de serie gezien heb van "echte meisjes in de jungle" dus kort samengevat, dat gaat hem niet worden 2 koppels koningen samen in 1 voliere


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-08-24 - 07:58:40 send message to oli4

Als ik me niet vergis heeft "Vasco" een prachtige voliere met twee koppels in? Dus als ie groot genoeg is moet dat lukken! We hebben zelf eens in een hele grote voliere roodvleugels en koningen gehouden met nog tal van papegaaien en parkieten, edels, roodrugjes enzo, en geen problemen, zelf jongen gehad wink ;)


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-08-24 - 09:43:14 send message to mreyder

Heb even bij je Voliere gekeken: een vlucht van 4 x 4 is een mooie ruime vlucht, maar niet groot genoeg om beide koppels Konings in t laten. Je schrijft, dat in het midden van de vlucht een schutting staat met een groot vlieggat: maak dat dicht, zodat elk koppel een vlucht van 2x4 heeft: ze hebben dan elk een mooie ruime vlucht!


kkikkert
Website Member
Posts :24

Website Member
2012-08-24 - 11:54:55 send message to kkikkert

En als je de mogelijkheid hebt zou ik ze nu uit elkaar halen. Heb eens eerder 2 stellen bij elkaar gehad ging een hele tijd goed en zo van de een op andere dag wel 1 dood.


Nicolien
Website Member
Posts :5

Website Member
2012-08-24 - 23:31:26 send message to Nicolien

Dank voor jullie tips denk dat ik eerdaags de schutting dichtmaak wel heel jammer natuurlijk of 1 koppel weer verkopen. Zou ik er wel iets anders bij kunnen zetten ...ook in de broedtijd? Wil zo graag iets meer in de voliere dan 1 koppel. Maar nogmaals dank voor de tips


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2012-08-24 - 23:47:31 send message to vasco

Zeker niet doen, maken elkaar zeker kapot in het kweekseizoen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede