Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie heeft er ervaring met (de kweek van) Serinus-soorten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-10-29 - 17:49:20 send message to Niltava

Misschien ligt het aan de voeding van de leghen?
Dacht trouwens niet dat Doornen je zo erg aanviel?
Wel opvallend dat de Nederlandse voedingsmiddelentabel verschillend weergeeft. Is dus een kleine marge waarschijnlijk.
Wordt het zetmeel(beschuit) niet vnl als balaststof gebruikt?

Niltava



pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-10-29 - 19:10:08 send message to pluimenest

Niltava,
Kan het toch niet laten.
Ik voel me in het geheel niet aangevallen,ik denk dat Dooren een van de weinigen is die er iets van weet (hoi Dooren, nog altijd goede vrienden? want wij zitten tenslotte op hetzelfde spoor) maar Niltava, zoals je zelf als eens aanhaalde in een ander topic, je wordt het beu van altijd hetzelfde te moeten herhalen.
Niltava, het is een misverstand (= een heel slimme dame ,doordenkertje)dat beshuit balaststof is.
Beschuit zijn hoofdzakelijk koolhydraten die door een biologische reactie omgezet worden in suikers.
Zie een eerdere uitleg van Dooren.


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2004-10-29 - 19:19:02 send message to pluimenest


Vergeten :
Dooren,
heb een vraagje voor jou.
Je meld dat je probiotica gebruikt.
Gebruik je AVES of Yakult?
Hoeveel geef je hiervan en hoe dikwijls.
Ik meen te verstaan dat je Lories kweekt.
Ik kweek voornamelijk Afrikaantjes (ongeveer 30 soorten)en ik geef als probiotica Biacidol, bevat 5 verschillende probiotica maar in zeer hoge concentratie (1 gr voor 2 l water is voldoende)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-10-29 - 21:06:30 send message to Niltava

Pluimenset: Doren gebruikt probiotics van AVES, zie eerder stukje van Doren in de deze topic wink :)

quote
Niltava, zoals je zelf als eens aanhaalde in een ander topic, je wordt het beu van altijd hetzelfde te moeten herhalen.
Ja dat herinner ik me nog maar al te goed. sad :(

Maar het is een een heel slimme dame wink :) dat dat ik met balast, onnodige stoffen bedoelde. Misschien bulk beter (er is een andere naam voor maar kan er even niet op komen)

Niltava



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-10-29 - 21:57:10 send message to dooren

Nee pluimenest ik voel me niet aangevallen, een goede discussie over en weer (kunnen we beiden van leren). Je ziet ook wel een felle discussie over eigen manieren en meningen welke door eigen opvattingen niet te onderbouwen zijn. Het vak voeding is dan toch weer even gemakkelijker.
Wat ik er eigenlijk met bedoelde is dat de hoeveelheid koolhydraat(<1%) nauwelijks invloed uitoefend op het totaal, dus nauwelijks bijdraagd aan lactose. (tenminste als je het ei bakt in dierlijk olie deze bevatten melksuikers)In plantaardig olie zit dus geen melksuiker, Lactose)

Zelf gebruik ik elke dag probiotica van Aves voor de vogels, voor me zelf Yakult (en dat werkt ook goed)

Eivoer:
ei (60 gram) 7 minuten koken, beschuitmeel 30 gram met 1 maatje aves-opfok, mengen met een elektrische mixer, het gepelde ei er doorheen en laten afkoelen en bewaren in koelkast.
Opletten met oud brood kan beschimmeld zijn en darmstoornissen veroorzaken bij de jongen. In plaats van 30 gram beschuitmeel kan met ook 40 gram gedroogd brood nemen. (vers brood drogen op de verwarming is hiervoor het beste)
Groet Gert


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-08-14 - 00:23:35 send message to Guust

Hello Boys,

...


Introductie van Aves Probiotics in de vogelvoeding



Alle diersoorten hebben een grote verscheidenheid en hoeveelheid bacteriën in het darmkanaal (darmflora). Pas geboren vogels krijgen deze bacteriën direct (bijv. bij kropvoeding) of indirecte (via voer, mest e.d.). De bacteriën helpen bij het onderdrukken van ziekteverwekkende bacteriën in het darmkanaal.

Voor jonge dieren is een goed uitgebalanceerde darmflora van groot belang voor een voorspoedige groei.

Lactobacillus bacteriën komen in grote aantallen voor als darmflora.

Lactobacillus bacteriën produceren melkzuur, welke zich antagonistisch gedraagt ten opzichte van andere micro-organismen in de darm, zoals Salmonella,

E-coli en Campylobacter. De zuurgraad wordt verhoogd (lagere pH) en de groei van bepaalde micro-organismen wordt daardoor geremd. Lactobacillus is zeer gevoelig voor antibiotica. Antibioticum vernietigt de darmflora in grote mate en de dieren worden dan gevoeliger voor darminfecties met ziekteverwekkende bacteriën, zoals E. coli en Salmonella. De aanwezigheid van probiotica (goedaardige bacteriën) verhinderen het ziekmakend vermogen van bepaalde bacteriën. Resultaat kan zijn afnemende aantallen ziekteverwekkende bacteriën en een verminderde concentratie toxische metabolieten (afbraak- en uitscheidingsstoffen), zoals enterotoxinen. Lactobacillus spp. produceren verscheidene anti-bacteriële stoffen en daarmee is het heilzame effect te verklaren. Zelfs de groei van de zeer gevaarlijke coli bacteriën (Escherichia coli) wordt door Latobacillus geremd.

Wat zijn probiotica en hoe werken ze?

Probiotica zijn levende bacteriën (micro-organismen) welke van nature in het darmkanaal van vogels voorkomen. Ze kunnen een gunstige bijdrage leveren aan het stabiliseren van het evenwicht in de darmflora en als zodanig ziekteverwekkende kiemen onderdrukken. Ziekteverwekkende bacteriën remmen de groei van jonge dieren. Probiotica nemen de plaats in van ziekteverwekkende bacteriën in het darmkanaal, zodat de groeiremming wordt opgeheven. Probiotica zijn van belang voor het lichamelijk welzijn en gezondheid van het dier. De darmflora heeft een belangrijke rol in het afweersysteem (immuumsysteem) van het lichaam. Probiotica voorkomen een aantal bacteriële darminfecties en verhinderen de negatieve effecten van stress. Probiotica zijn geen geneesmiddelen.





Antibiotica

Wordt gebruikt om de groei van ziekteverwekkende bacteriën te voorkomen of om deze te doden. Het veelvuldig gebruik (misbruik) van antibiotica kan zeer verstrekkende gevolgen hebben:

a) De nuttige darmflora wordt door antibiotica vernietigd en herstel van de dieren komt niet op gang of wordt vertraagd. Ziekteverwekkers grijpen hun kans met alle gevolgen van dien.

b) Ziekteverwekkende bacteriën kunnen resistent worden voor de gebruikelijke antibiotica en niet meer te bestrijden zijn. Ziekte en dood van het dier zijn het gevolg.

Het regelmatig gebruik van antibiotica heeft tenminste twee ernstige consequenties:

1. Het kan een populatie bacteriën vormen die resistent zijn tegen gangbare antibiotica.

2. Bij herstel van de vogel door antibiotica-gebruik kan de darmflora zodanig zijn aangetast dat volledig herstel van de vogel ernstig wordt belemmerd.

In beide gevallen kan het gebruik van Aves-Probiotics uitkomst bieden door:

a) Voorkomen van de infectie.

b) Herstel van de darmflora en daarnaast algemeen herstel van de vogel.

Het gebruik van Aves-Probiotics heeft 6 belangrijke voordelen:

1. Aves-Probiotics helpt te voorkomen dat ziekteverwekkende bacteriën zich in de darm nestelen, zich daar vermenigvuldigen en het dier ziek maken.

2. Aves-Probiotics zorgt ervoor dat de natuurlijke darmflora wordt hersteld en genezing van het zieke dier wordt bespoedigd. De werking van Aves-Probiotics begint al in de krop.

3. Aves-Probiotics vermindert het ontstaan van bacteriële ziekten en verminderen dus het gebruik van antibiotica en andere

chemotherapeutica.

4. Aves-Probiotics bevordert een goede vertering van het voedsel.

5. Aves-Probiotics bevordert een gezonde darmflora, stimuleert hierdoor het immuunsysteem en maken het dier minder gevoelig voor ziekteverwekkers.

6. Verder remt Aves-Probiotics de vorming van ammonia uit urinezuur in de mest.

Het gebruik van Aves-Probiotics veroorzaakt geen resistentie en er zijn geen bijwerkingen van bekend. Aves-Probiotics wordt niet in de bloedbaan opgenomen en komt dus niet in de eieren terecht.

Welke eisen moet men aan probiotica stellen:

Het product moet een grote hoeveelheid levende bacterie cellen bevatten van verschillende herkomst. Na passage van de krop, kliermaag en zure spiermaag moeten voldoende probiotica de darm bereiken. Probiotica worden tegen het zure milieu in de maag beschermd door ze te coaten. Er zijn verschillende soorten en kwaliteiten probiotica. Een grote verscheidenheid aan specifieke soorten en een voldoende hoge concentratie zijn belangrijke kwaliteitseisen. Alleen Aves-Probiotics voldoet aan deze hoge kwaliteitseisen.

Probiotica zijn levende organismen en moeten dus met zorg worden behandeld, bewaard en worden verstrekt.











Het probioticum van Avesproduct bevat de volgende bacteriën:

Lactobacillus acidophilus, L. delbrueckii subsp. bulgaricus, L. plantarum, L. rhamnosus, Streptococcus salivarius subsp. thermophilus, Bifidobacterium bifidum, Enterococcus faecium, Aspergillus oryza en Candida pintolopesii. Lactobacillus acidophilus hecht zich aan de darmwand. L. rhamnosus veroorzaakt een snelle zuurvorming en Bifidobacterium verbetert het immuunsysteem. Aspergillus en Candida verbeteren de voedselabsorptie van Lactobacillus bacteriën.

Voordelen bij gebruik van Aves-Probiotics zijn de volgende:

Aves-Probiotics biedt bescherming tegen Samonella infecties, inclusief de kwaadaardige enteritides en typhimurium. Aves-Probiotics biedt ook bescherming tegen toxinen afkomstig van coli bacteriën, Eschericha coli. Aves-Probiotics stimuleert immuniteit tegen infecties door de inteferon productie in het dier te bevorderen, de immunoglobuline concentratie en de macrofagen activiteit te verhogen. Aves-Probiotics kan een Clostridum infectie vertragen en heeft een antagonistische werking op bijv. Klebsiella, Proteus en Campylobacter bacteriën.

Wanneer, gedurende welke tijdsduur en op welke wijze verstrekken we Aves-Probiotics?

1. Aan pasgeboren vogels, direct na uitkomen.

2. Aan vogels onder stress situaties.

3. Na een geneeskundige behandeling, zoals een kuur met antibiotica, chemotherapeutica, vaccinatie enz.

4. Bij overgang naar een ander voer.

5. In omstandigheden dat infectieziekten kunnen toeslaan.

6. Aan volwassen vogels ter bevordering van een gezonde darmflora en ter behandeling tegen bacteriële infecties.

Hoe langer men Aves-Probiotics verstrekt, hoe groter het positieve effect ervan wordt. Kwaadaardige bacteriën wordt daarbij de kans ontnomen om toe te slaan. Herbesmetting met ziekteverwekkende bacteriën kan plaats vinden na afloop van een antibioticumkuur of andere geneeskundige behandeling, wanneer men heeft nagelaten Aves-Probiotics te verstrekken. Aves-Probiotics moet, om het gewenste effect te bereiken, in een zo vroeg mogelijk stadium aan de dieren worden verstrekt.

Aves-Probiotics kan zowel met het voer worden vermengd als in drinkwater worden opgelost.

Avesproduct brengt als eerste vogelvoederfabrikant pure Probiotica op de markt. Aves-Probiotics is het meest volledige en meest werkzame probioticum verkrijgbaar.

Het gebruik van yoghurt, kwark en andere zure melkproducten als toevoeging in vogelvoeders behoort thans tot het verleden. De verscheidenheid en hoeveelheid goedaardige bacteriën in deze producten is zeer gering. Dergelijke producten zijn dermate zuur, dat dit vaak een beperking gaf aan het gebruik ervan. De vogels accepteerden immers maar op zeer beperkte schaal bijmenging van yoghurt en kwark in het voer.

Jonge vogels worden geboren met een steriele darminhoud. Wanneer jonge vogels met de hand worden grootgebracht komen zij niet in contact met de benodigde bacteriën voor vorming van hun darmflora. Vroeger werd aan het voer van jonge vogels wel enige mest van de ouders toegevoegd. De kans op besmetting met darmparasieten en enterobacteriën was daarbij zeer groot. Gebruik van Aves-Probiotics onder deze omstandigheden is daarom aan te raden. Aves-Probiotics kan in principe aan alle Aves-voeders worden toegevoegd.





Met dank aan Eric, webmaster www.Cultuurvogels.nl


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-08-15 - 19:39:09 send message to leila

ik heb nog wel een tip voor udoor het eivoer je brengt wat melk aan de kook 0,5 liter of meer als het bijna kookt giet je er een klein beetje azijn bij dan gaat het schiften, niet laten koken dan doet u het in een vergiet en laat het uitlekken houd u een kwarkachtig product over af laten koelen wat honing er door om de azijn smaak weg te krijgen en eventueel invriezen ,
ik doet dit regelmatig voor mijn tropen dit heb ik overgenomen van een heel bekende europese vogelkweker .
wat ik ook wel eens doe sivo start door het eivoer 1 of 2 lepeltjes groeten wim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-15 - 23:17:58 send message to tonnl

Zo'n reclamefoldertekst zegt me niet zoveel, alle fabrikanten schrijven zo over hun producten (zou ik ook doen).
Heb je er zelf ervaring mee?


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-08-16 - 12:02:57 send message to Guust

[qoute]
Zo'n reclamefoldertekst zegt me niet zoveel, alle fabrikanten schrijven zo over hun producten (zou ik ook doen).
Heb je er zelf ervaring mee?
[/quote]

Neen, zelf geen ervaring mee. Maar ik plaatste het omdat er ook wel nuttige (neutrale) info tussen staat over wat Pro-biotica nu juist is, en doet.wink ;)
Maar OK, ik had misschien wat meer moeten knippen/plakken om het relevante eruit te filteren.sad :(



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 79 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede