Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > neophemas kweken in broedkooien???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : neophemas kweken in broedkooien????
neophemas11
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-10-22 - 01:40:09

neophemas turquoisine bourke elegant splendid in kooien kweken
wie heeft hier ervaring mee kooien zijn 120 x50x50

zou je hierook roodruggen in kunnen kweken?


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-22 - 02:27:16

Ik ken kwekers die het doen dus het moet lukken.
Hou er wel rekening mee dat hoe kleiner de ruimte is hoe groter de kans op problemen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-22 - 10:29:43

Als ik jou met een vrouwtje op de wc opsluit, lang genoeg, komen er ook wel kindjes!

Mijn persoonlijke mening en de mening van het dierenwelzijn is dat roodruggen niet in zo'n kliene ruimte gekweekt mogen worden.

Neophema's eigenlijk ook niet maar je kunt niet alles hebben.

Peterwink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-23 - 01:26:35

De vraag moet niet zijn ;hoe klein kan het?
De vraag moet zijn :ik ben liefhebber hoe kan ik deze vogelsoort het beste huisvesten.
Dierenwelzijn is de toekomst van onze hobby!!


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-10-23 - 02:15:44

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja oranjekuif dierenwelzijn is de toekomst maar ik heb al een aantal topics aangehaald hier en op andere sites maar ik stuit steeds op een muur van ontzag en verwerping.
Een aantal topics waren :

- pleegouders (ben ik tegen tenzij uit noodzaak)
- huisvesting ( kan bij velen beter)
- verzorging (moeten richtlijnen voor opgestelt worden)
- alternatieve methoden op elk gebied
- preventief kuren (vind ik schandalig)

Moet je deze eens aankaarten vooral de 1ste en laatste dan sta je onmiddelijk onder vuur,wordt je uitgescholden of wordt het heel stil bij sommigen.
Het is net dweilen met de kraan open.angry


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-10-23 - 08:44:44

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

[quote
quote
]- pleegouders (ben ik tegen tenzij uit noodzaak)
- huisvesting ( kan bij velen beter)
- verzorging (moeten richtlijnen voor opgestelt worden)
- alternatieve methoden op elk gebied
- preventief kuren (vind ik schandalig)
Moet je deze eens aankaarten vooral de 1ste en laatste dan sta je onmiddelijk onder vuur,wordt je uitgescholden of wordt het heel stil bij sommigen.
Het is net dweilen met de kraan open.


en dan durven ze het ook nog hobby te noemen <happy :)

Henk


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-10-23 - 09:18:19

Toch geloof ik dat er in de toekomst eisen gesteld gaan worden ,al is het alleen maar om de hobby te ontmoedigen!
In duitsland en oostenrijk worden er nu al eisen gesteld aan huisvesting,geloof maar dat, dat in nederland ook gaat komen.
En van mij mag het,want soms zitten onze kooivogels wel erg klein behuisd.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-23 - 09:59:23

Oranjekuif,

En toch ben ik bang dat dat nog niet zo hard gaat gebeuren. De Nederlandse regering stelt nl. helemaal geen prioriteit aan dieren bescherming of welzijn.

Ik denk dat het welzijn maar ook de welvaart van onze hobby-dieren iets is waar wij als hobbyisten ZELF heel hard voor moeten waken/knokken.

Daarom is het ook goed om dit steeds ter dicussie te stellen omdat het onderwerp -lees: onze vogels - anders vergeten wordt.

Zo krijg je dan inderdaad 'kwekers' die alles op een zo klein mogelijke ruimte gooien omdat ....
vul zelf maar in.

In de vele boeken die verschenen zijn, staan net zo vaak minimale maten voor de huisvesting. Dit zijn maten die dan ook ten gunste van het dier genoemd zijn. Dit is iets waar wij ons ook zoveel mogelijk aan moeten proberen te houden willen wij onszelf 'Dierenvriend' noemen. (mijn mening)

Zelf ben ik al afgestapt van de kweekkooien omdat ik ook vind dat een vogel zijn vleugels moet kunnen sprijden. Uiteraard binnen de grens waar ik hem beschermen kan. De ruime buitenvoliere. (Ik weet ook dat er vogels zijn die 'het goed doen' in een ruime kweekkooi)

Succes
wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-23 - 10:39:15

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Helemaal mee eens, er is in de vogelwereld beroerd weinig aandacht voor dierenwelzijn. Deze regering zal daar weinig aan doen. Ik hoop dat bij een wat minder rechtse regering en onderinvloed van europese wetten dit in de toekomst verandert. Om het welzijn te bevorderen moet mijns inziens vooral het volgende gebeuren:
- Verbieden van het importeren van wildvang vogels
- Verbieden van alle vogelmarkten
- Verbieden van tentoonstellingen die slechts stress en kleine behuizing met zich mee brengen en alleen ter meerdere eer en glorie van de bezitter is.
- Stellen van minimumeisen aan permanente behuizingen van vogels. Voor kooien van huiskamervogels die geregeld los mogen zijn minder strenge eisen mogelijk, maar bij permanente behuizing lijkt me voor papegaaien 1x2x2m het minimum en voor grote ara's 2x2x2m. Voor kleinere vogeltjes lijkt me 1x1x1m goed als minimum.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-23 - 10:54:38

Over tentoonstellingen gesproken;

vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=1313

Groetjes
wink ;)Peter


neophemas11
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-10-30 - 20:58:07

natuurlijk wens je het beste voor je vogels

maar ik heb geen antwoord op mijn vraag



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-10-31 - 07:50:00

Ja dat kun je, maar als je de vogels tot hun recht wilt laten komen en je wilt echt genieten van je vogels, waar je ze uit eindelijk voor gekocht hebt, zul je ze groter moeten huisvesten.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-31 - 23:23:00

Je hebt geen antwoord op je vraag zeg je?
"zou je hierook roodruggen in kunnen kweken?"
Nee, veel te klein.
Zo beter?

Groeten, Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-01 - 06:56:37

Tjonge wat zijn we weer aardig voor mekaar


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-11-01 - 09:20:23

Die regels zullen er uiteindelijk wel komen vanuit de EU, maar het nu de zaak om als vogelliefhebbers het initiatief te nemen.
Want door dat nu zelf te nemen kan je een van de trekkers zijn bij het schrijven van de "white and green papers" (probleem en oplossingsdefenitie)van de Commissie.
Dan zitten we voorin de pijpleiding en hebben we de grootste kans om een oplossing die gunstig is voor ons en onze vogels.
Anders heb je kans dat we straks voor een regelgeving gesteld wordt die heel ongunstig kan uitpakken.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-01 - 09:42:05

Heel mooi ideaal Daniel,

Sterkte. wink ;)

Laten we voor de rest een beetje aardig zijn tegen elkaar, niet iedereen is een goed verstaander, zodat het aan een half woord genoeg heeft.

Succes met de HOBBY
wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede