Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wie kopen er spullen voor de vogelhobby online? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wie kopen er spullen voor de vogelhobby online?
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-06-27 - 12:05:47 send message to Rimo73

Hallo,

Ik zit eraan te denken om vogelbenodigdheden online te gaan verkopen.
Maar ik ben in dubio aangezien ik eerst zou willen weten of er wel mensen zijn die spullen als voliere onderdelen,voerbakken,nestblokken,voer etc etc online kopen.
Dus mijn vraag is eigenlijk simpel,koop je wel eens spullen voor je vogelhobby online en wat zou je dan graag willen zien in een webshop,behalve zeer lage prijzen

Ben benieuwd naar de reacties,het is eigenlijk een klein onderzoekje om te kijken of het wel rendabel zou zijn.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Richard


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2012-06-27 - 13:16:10 send message to Ruben89

hallo

volgens mij krijg je dan geen goed beeld van je markt.
er zijn veel spelers in deze markt, zowel winkels(dierenspeciaalzaken etc) als webwinkels
analyseer de totale markt en kijk wat je kansen zijn, en vooral wat heb jij extra te bieden.
dus de vraag moet zijn: waarom zou de klant bij jou willen kopen en hoe hou je hem klant

succes

mvg, ruben


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-06-27 - 14:18:37 send message to Rimo73

Hallo Ruben,

Dat zijn goede opmerkingen van je.
Ik zal me inderdaad moeten proberen te onderscheiden,maar met zoveel spelers zal het moeilijk zijn denk ik.

Daarom zou ik graag wat opmerkingen willen hebben van mensen die al online kopen.

Alle tips en reacties zijn dan ook van harte welkom.

Een marktonderzoek is zeker belangrijk,maar heb ik nog nooit gedaan.


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2012-06-27 - 15:26:32 send message to Geert-Best

Hallo Rimo,

Ik heb een jarenlange ervaring met een webshop (niet op vogelgebied) maar mijn ervaring is dat klanten het zeer op prijs stellen als de webshop gerund wordt door iemand met veel ervaring op het gebied van hetgeen je verkoopt. Ik krijg dagelijks vragen voor advies.
Ik heb gezien dat jij zelf net nieuw bent in de hobby, dus klanten kunnen m.i. niet voor advies bij je terecht.
In mijn business heb ik al vele webshops (van goudzoekers) zien komen en net zo hard weer gaan.....

Groetjes uit Best


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-06-27 - 16:24:08 send message to Karel

Ik koop vrijwel alle benodigdheden online. Ik ken ze dan ook vrijwel allemaal. Natuurlijk kan en zal ik hier niet de "bedrijven" noemen waar je na bestelling wekenlang niets hoort of ontvangt, die telefonisch nooit bereikbaar zijn en waar je pas na inschakeling van derden je spullen krijgt.
Ik zou ze geen oplichters willen noemen, maar hooguit amateurs die geen idee hebben hoe je met je klanten communiceert en dus een bedrijf hoort te runnen.
Prachtige webwinkels, dat wel....maar service?

Een positieve uitzondering waar deze lieden een voorbeeld aan kunnen nemen is overigens Geon. De artikelen die ik daar bestelde had ik binnen 2 dagen in huis. Zo hoort het!!

Heb je iets niet in voorraad? Meld dat dan aan de klant en vermeld daarbij de datum dat het verwacht wordt. Communiceren is het allerbelangrijkste!!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-06-27 - 18:44:36 send message to Ton Koek

Ik koop af en toe vogelspullen online, het grootste bezwaar is vaak de verzendkosten. Dan worden 2 kilo speciaal zaad of een bus lorivoer wel erg duur.



jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2012-06-27 - 19:56:54 send message to jp57

verzendkosten zijn er te veel aan.
En ik wil toch graag zien wat ik koop.
zaden enz ok maar de verzendkosten daarom heb ik het nog niet gedaan.
gr, johan


parkietvoer.nl
Website Member
Posts :23

Website Member
2012-06-27 - 22:46:07 send message to parkietvoer.nl

Verzendkosten maakt het moeilijk!
Een product van bijv. 6 euro kan niet gratis verzonden worden! De kosten voor het verzenden zijn daar te duur voor!
Wij hebben er voor gekozen om bij meerdere producten het verzenden Gratis te maken.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-27 - 23:26:16 send message to eric 008

gratis verzenden is genoege nemen met minder marge.
of voor meer te verkopen dan je cocurent en teren op een snelle levering en goede naam.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-27 - 23:31:21 send message to eric 008

als je echt een boterham wil verdienen moet je op zoek gaan naar artikele waar een hoge omloop snelheid in zit zorg voor kwaliteit en snelle levering.


parkietvoer.nl
Website Member
Posts :23

Website Member
2012-06-28 - 00:07:07 send message to parkietvoer.nl

Gratis verzenden kost inderdaad veel marge,
Bij 1of 2 producten kost het verzenden meer als de opbrengst! Vandaar meerdere producten, zodat de verzendkosten gedekt zijn en er een marge overblijft om te draaien!
Heb zelf gedacht aan groente en fruit erbij te verkopen! ( wat Eric zegt snelle omloop snelheid) iedere week heeft iedereen hiervan iets nodig,
De basis van een bestelling zou verse groente en fruit kunnen zijn!

Heeft iemand ervaring met groente en fruit versturen ??


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-28 - 00:38:12 send message to eric 008

een breed asortiment met omloop snelheid is .hier mee verhoog je ook de besteling in artikelen
bv. koi voerwink ;) in verschillende topmerken geen troep verkopen want aan 100 euro heb je meer marge als aan 50 euro
katten voer
honde voer
en waar het je omdraaid vogel voer. nu onderscheid je je eigen met andere klink raar maar als je eenmaal bent ingelog voor een bepaalde aanbieding word er ook bestelt wat niet in de reclame is omdat men over het algemeen lui is naar een andere site te gaan en daar zul je het van moeten gaan hebben.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-06-28 - 09:12:23 send message to blg

Wat ik een groot nadeel vind is de aflevering, al weet je op welke dag, je bent toch min of meer aan huis gebonden, je laat geen pallet met zaad of volière delen aan de straat staan.
Dus de eerste online winkel waar je een venster tijd van twee uur kunt aangeven heeft mijn klandizie, b.v. ik bestel vandaag en wil het volgende week vrijdag tussen 15.00 en 17.00 aangeleverd hebben.
En natuurlijk wat Karel al aangeeft duidelijke communicatie.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-06-28 - 13:04:55 send message to P.Rooth

Vind persoonlijk dat er handelaren op vogelmarkten zijn die de hoofdprijs rekenen voor bepaalde artikelen die op het net een stuk voordeliger zijn incl de verzendkosten is een afweging maken of hetzelfde produkt voor een concurerende prijs aangeboden wordt want service van verkopers op vogelmarkten kan ook slecht zijn .
Koop geregeld zaken via het net indien het om te vergelijkende produkten gaat is Google erg gemakkelijk bij de zoektocht .
Nu aan het zoeken voor volieremateriaal en daar kan zeker een mooi stel vogels op bespaard

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-06-28 - 13:26:55 send message to Karel

Ik kan me voorstellen dat men de portokosten aan de hoge kant vindt. Een pakje dat niet door de brievenbus kan kost meen ik al 6,95.

Aan de andere kant heb ik het er graag voor over om niet een uur op pad te hoeven, parkeerplaats te hoeven zoeken, parkeergeld te hoeven betalen, een eind te hoeven lopen naar de winkel en tot slot maar te moeten hopen dat ze het in huis hebben!

Ondertussen wordt mijn lijst met online shops, waar ik nooit meer iets zal bestellen, nog wel steeds langer.....sad :(


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-06-28 - 13:53:18 send message to paintim

Ik koop regelmatig spullen on line.
Als het niet al te ver is ga ik het graag zelf
afhalen. Bij Geon b.v.
Vr.groeten,
ANTONI



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede