Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > turqoisine masker Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : turqoisine masker
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-16 - 07:04:32

zijn er al turqoisine,s met een geheel rode masker?

m.v.g eric


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-16 - 07:33:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Eric:

Het zal zijn zoals met de blauwe bourks. Er zal nooit een volledig rode zijn zonder gebruik van caropfhyl of een aanverwante kleurstof.
Indien de blauwstructuur aanwezig is zal het rood intesierver zijn.

Neophema's beschikken hiervoor niet over de juiste pigmenten

Mvg
dirk


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-06-16 - 10:23:06

Dirk, tot nu toe is er geen wetenschappelijk bewijs dat door middel van kleurstoffen in de voeding je de kleur van de veren van papegaaiachtigen kan beinvloeden. Je kan dus zo veel carophyll voeren als je wilt aan neophema's maar dit zal enkel de kleur van de ontlasting beinvloeden.

Om een rood masker te krijgen bij een turquoisine moet je zorgen dat er psittacine aanwezig is in de veren op het masker en geen sponszone. Dat is bij de normale vorm niet het geval daar is wel een sponszone en geen psittacine aanwezig. Of dit mogelijk is door selectiekweek durf ik niet te zeggen (en dat weet je vast en zeker beter dan mij) aangezien ik me niet bezig houdt met deze experimenten (Ik vind de wildvorm daarvoor veel te mooi).


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-16 - 13:47:42

Hallo Daniel:
Dat bedoel ik met de opmerking dat Neophema's niet over de juiste pigmenten beschikken.

Volledig rood kan enkel indien er geen blauw aanwezig is. Met selectiekweek zal men enkel een toename van de kleur bekomen in de daarvoor geschikte veervelden.

Ook ik vind mijn wildkleur_roodbuiken nog altijd de mooiste.

Een goede stam in de oorspronkelijke wildkleur(geelbuikt) lukt na herhaalde pogingen nog steeds niet.

Ook dit jaar moeten opnieuw alle test koppels worden geruimd.

Mvg
Dirk


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-06-16 - 14:04:45

waarom mag er geen sponszone zijn ?sponszone met rood pistacine geeft toch ook rood


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-17 - 08:25:08

Dit bericht is 3 keer gewijzigd




eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-17 - 08:37:15

@Daniel
quote
Dirk, tot nu toe is er geen wetenschappelijk bewijs dat door middel van kleurstoffen in de voeding je de kleur van de veren van papegaaiachtigen kan beinvloeden. Je kan dus zo veel carophyll voeren als je wilt aan neophema's maar dit zal enkel de kleur van de ontlasting beinvloeden


bont van buiten af !
waterstofperoxide en alle voedingsstoffen die invloed hebben op de lever en er is er nog eentje maar die vertel ik hier niet gaat tegen elke fatsoensnorm in


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-17 - 10:20:53

Hallo Eric:

Ziet er een mooie Wildkleur_DF_Opaline uit.

Bij doorgedreven opaline kweek komt rood overal te voorschijn maar meestal niet aangesloten.

Vooral mannen met veel rood zijn meestal erg vlekkerig.

Persoonlijk hou ik meer van aangesloten rood dat toeneemt naarmate de vogel ouder wordt.

Ik zie het blauw op de vleugel niet zo goed maar komt deze uit DF_grijsgroen.

Hoe is de rug?

Mvg
Dirk



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-06-17 - 10:42:11

Er ik ben benieuwd naar je derde voorbeeld (kan per pm) en de andere opties zijn of de vogelversie van blonderen of meer een kenmerk van ziekte happy :).


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-17 - 11:05:41

@ dirk
quote
Ik zie het blauw op de vleugel niet zo goed maar komt deze uit DF_grijsgroen


nee daar kweek heel nederland mee is niet interesant voor mij.
zal nog wel foto maken vandaag van de rug dirk .

m.v.g eric


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2012-06-17 - 11:48:42

Wat je ook kan proberen is om naast Opaline er bont in te kweken. Bij bont zijn er geen melanocyten meer aanwezig dewelke verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van melanine. Er zijn aanwijzigingen dat melanocyten een remmende werking hebben op de vorming van psittacine. Wanneer deze melanocyten niet meer aanwezig zijn gaat er logischerwijs meer (rood) psittacine gevormd worden.

Groetjes
Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede