Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > natuurlijke antibiotica Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : natuurlijke antibiotica
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-06 - 23:21:56

wat denk men hier van ?
/url?sa=t&rct=j&q=knoflook%20als%20antibiotica&source=web&cd=1&ved=0CFEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.gezond24.nl%2Fvideo%2Fbekijk%2Fknoflook-als-antibiotica.htm&ei=vcjPTshocked 8OkBMn38QPXut3gDA&usg=AFQjCNEvxESRMdTv9lNbExoPe87keyfz8g


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-06 - 23:27:42

ik krijg de link er niet goed op !sad :(


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2012-06-07 - 00:21:57



ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-06-07 - 07:35:13

Ik gebruik al jaren knoflook om te ontwormen.
leuk om te weten dat ze er nu ook mee bezig zijn om antibiotica te vervangen.


Arianne-
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-06-07 - 14:27:42

Hoe geef je dat dan.? gewoon kant en klare knoflook?


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2012-06-07 - 15:36:56

Er is genoeg te krijgen voor vogels qua knoflook. Poeder en olie. Zo zijn er nog wel meer natuurlijke antibiotica.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-06-07 - 17:34:41

als je knoflook gebruikt om te ontwormen, dien je deze enkel te persen en onder het drinkwater te mengen. Wordt ook veel in de duivensport gebruikt voor allerlei kwaaltjes.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-07 - 17:52:27

Eric:
Ik meng altijd knoflook en ui samen met broccoli, wortel, rode biet en kiemzaad onder het eivoer.

Vogels nemen het graag op en ik heb nog geen nadelige effecten ondervonden, maar of je een zieke vogel gaat genezen met een bol knoflook?

Een goede uitgebalanceerde voeding zal de gezondheid van de vogels wel ten goede komen.

Preventief kuren met breedspectrum antibiotica is iets heel anders en ondermijnd het immuunsysteem van de vogel. Dit heeft gevolgen op lange termijn.
Voor sommige soorten is dit echter noodzakelijk geworden
Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-07 - 18:46:16

goededag ik gebruik het nu een redelijk termijn en kuur mijn vogels al ruim een jaar niet meer tot nog toe bevalt het goed het knooflook extract geef ik 2 x in de week door het water 1 ml per liter,het moet koud staan anders word het instabiel. bij een vogel die bol gaat die geef ik na het arpart te hebben gezet rechtstreeks 1/2 ml in de bek bevalt goed zieke kooi word weinig gebruikt tot nog toe. verders geef ik ook organo door het eivoer maar dat haal ik bij de sligro een 10 liter emer voor menselijke cocumptie daar well ik in 50 ml water een kopje organo en gaat met het sap door het eivoer verders gaat er door het eivoer wat voorhanden is paardebloemen ,brantnetel ,muur niet te veel wortels ,biergist enz enz en in de kweek en als er jongen zijn redelijk veel dierlijk eiwit puur voor de groei en in goede kweek conditie te brengen.

wat gezegt word dat het ook tegen bloedluis werk moet ik ontkennen.


mollejong
Website Member
Posts :32

Website Member
2012-06-11 - 03:02:37

Je kunt toch gewoon knoflook poeder kopen wat je over het zaad heen gooit kopen. Ongemerkt gaat het ten alle tijden mee naar binnen bij de vogels.
Je hoeft ze dan ook niet uit te vangen niets. geld ook voor sepia, kun je ook schrapen boven het zaad, vogels pakken de pit en hebben direct het sepia op de tong.
Waarom zou je ze uitvangen terwijl het makkelijk kan? knoflook poeder kun je gewoon kopen.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-06-11 - 08:39:33

het gaat mijn om de werkbare stof van knooflook frans doet dit door het water eenmaal per week .
andere zweren bij aanzuren weer andere bij probiotcum ik heb alles al zoon beetje uit geprobeert eigenlijk moet je zo min mogelijk doen en als je wat doe liefst natuurlijk maar dat valt niet altijd mee maar doe mijn best.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-06-11 - 19:09:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De producten die Eric bedoelt zijn een concentraat van het werkende bestanddeel in knoflook. "Allicine". Indien je dezelfde hoeveelheid wil bekomen met knoflookpoeder zal je enige kilo's moeten aanrijken.

Van oorsprong is antibiotica een organisch geconcentreerd product.
De eerste peniciline was een beschimmelde paddenstoel

Afhankelijk van de werkende bestanddelen wordt antibiotica ingedeeld in klassen.
Sommige werken in een smal en andere in een breed_spectrum.

Het voordeel van smal_spectrum is dat er minder lang moet worden gekuurd en enkel de ziekteverwekkers worden aangevallen.

Een nadeel van breed_spectrum is dat er veel meer dan de ziekteverwekkende bacteriën wordt gedood. Hierdoor wordt de natuurlijke weerstand ondermijnd.

Breed_spectrum wordt vooral gebruikt om onderzoek te vermijden. Indien de vogel dan enige beterschap vertoont wordt er met de behandeling gestopt waardoor de ziekteverwekkers de kans krijgen resistentie op te bouwen.

Deze wondermiddelen worden dan ook meestal door liefhebbers onderling uitgewisseld wanneer er in een bepaald bestand problemen zijn.
Over de werkelijke schade die dit aan de soort toebrengt wordt op dat moment niet verder nagedacht.

Preventief kuren? Misschien voor massaproductie waar ziekte leidt tot economische schade.

Mvg
Dirk





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede