Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wildzang in volliére Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wildzang in volliére
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-05-28 - 17:20:43

In naam van een vriend wil ik eens inlichtingen over een nestje sijsjes die door omstandigheden(was een nestje waar niemand weet van had ergens tussen volledig beplante volliére)niet geringd zijn?mag hij deze vogels houden?of kan hij dit voorval melden zodat hij ze toch mag houden?het ouder koppel en alle andere wildzang vogels zijn wel geringd,maar zoals gezegd dit nestje kwam onverwacht te voorschijn!bedankt voor elk antwoordje.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-28 - 18:32:29

Van de site van de NBvV:
In dat geval moet hij een aanvraag indienen voor een “Bezitsontheffing voor particuliere
houders van dieren die tot een beschermde in- of uitheemse diersoort horen”.
Dit formulier vindt u op:
http://www.nbvv.nl/downloads/Aanvraagformulier_bezitsontheffing[1].pdf

Ga naar de plaatselijke politie en laat een proces-verbaal opmaken; ze komen dan bij u kijken of alles er bonafide uitziet. Maar het zal heel vaak voorkomen dat de politie u laat weten daar geen tijd voor te hebben. In dat geval kunt u een eigen verklaring opstellen, die "naar waarheid" is ondertekend. In de eigen verklaring moet dan wel de herkomst van
het jong aangeven door vermelding van de kweeknummers op de ring van de ouders. Dat proces-verbaal of eigen verklaring stuurt u met het formulier dat u kunt downloaden naar de dienst Regelingen van LNV. U ontvangt dan voor 5 jaar een ontheffing.
Wij wijzen er op, dat op het formulier nog het oude adres staat van CITES; u moet uw
correspondentie richten tot:
Dienst regelingen/CITES,
postbus 19530,
2500 CM Den Haag


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-05-29 - 11:16:33

Ton,heel vriendelijk bedankt voor je antwoord,ik stuur dit door naar mijn vriend.mvg
rudi



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede