Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke vogels kunnen in mijn gezeldschapsvoliere?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke vogels kunnen in mijn gezeldschapsvoliere?
Binkieboertje
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-04-24 - 22:25:54 send message to Binkieboertje

In mijn multi-culturele volierewink ;) zitten o.a. 6 valkparkieten, 4 grasparkieten, 6 catharina's, 4 neophemia's(2x bourke en 2x splendid), 7 kanaries, 2 zilverbekjes en een koppeltje gordelgrasvinkjes(niks vergeten geloof ik :P)
Ik zit al een tijdje te dubben over een nieuw koppeltje erbij, mijn oog is gevallen op de volgende soorten:
-Aymara's
-Rosella's
-Kakarikies

Vooral rosella's hebben best veel vliegruimte nodig, toch? (meer vlieg als klimvogels)
Mijn voliere bestaat eigenlijk uit 2 gedeelten, een vlucht van 1.00 breed x2.50 diep, een kleine voliere van 1.30 x 0.80, en een binnenhok van 1.00x1.30. Buiten de broedperiode staat alles open zodat alle vogels overal kunnen komen, in de broedperiode zitten de broedende koppels in de vlucht en de niet-broedende koppels in het binnenhok met de kleine voliere.
Ze kunnen allen goed in een gezeldschapsvoliere toch?
En hoe zit het met het broeden? Kunnen ze dan erg aggressief worden?
Of is het beter er niks bij te nemen van een andere soort?

Bedankt alvast!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-24 - 22:52:09 send message to Karel

Het is beter om er niets bij te nemen.....sterker nog....er zitten al véél te veel vogels in deze kleine ruimte.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-24 - 23:47:50 send message to Ton Koek

Juist hierom willen veel mensen wettelijke regelingen, en terecht!!!!


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-04-25 - 10:28:47 send message to arjandaf

zucht *


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2012-04-25 - 13:50:47 send message to tjoepe

Beter er wat vogels uithalen,dan erbij halen!angry


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2012-04-25 - 14:11:13 send message to Blauwe bergen

maximaal 2 koppels in deze voliere is genoeg, waarom willen sommige kwekers toch altijd overvolle volieres.


Arianne-
Website Member
Posts :63

Website Member
2012-04-25 - 16:34:25 send message to Arianne-

Net zoals de anderen zeggen is je volière te vol.
Wanneer je er enkele vogels uit haalt zal dit alleen maar ten goede komen van eventuele kweekresultaten.
Daarnaast is het natuurlijk beter voor het algehele welzijn van de vogels, wanneer ze lekker de ruimte hebben om rond te vliegen.
Bij mezelf merkte ik ook vooral in het begin dat ik wel zoveel mogelijk vogels wilde. Gelukkig heb ik mezelf in kunnen houdenwink ;) Na een tijdje ga je inzien dat je van minder vogels minstens zoveel (zo niet meer) kan genietenlaugh :D


Binkieboertje
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-04-25 - 22:05:51 send message to Binkieboertje

Haha, erg grappig zijn jullie. Ze hebben het hier dan ook wel heel erg slecht hoor, pure dierenmishandeling!
2 koppels, tuurlijk XD Wie doet er 2 koppels kleine parkieten in een voliere van 2 meter breed en 2,50 diep? Dat zou ik toch wel erg graag willen weten hoor...
Maar goed, ik kwam hier voor advies en niet om even te horen dat mijn beestjes het heel slecht hebben en dat ik eigenlijk gewoon hartstikke slecht bezig ben, want dat ben ik namelijk helemaal niet. Het is maar een hobby'tje en het is hier hartstikke gezellig met alle opvangertjes, ik weet zeker dat een heleboel vogeltjes hier maar al te graag willen wonen.


Binkieboertje
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-04-25 - 22:09:28 send message to Binkieboertje

BTW Ik ben geen kweker en het gaat me al helemaal niet om de kweek.


vlkprkt
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-04-25 - 22:42:19 send message to vlkprkt

In jou geval zou ik planten kweken in plaats van vogels wink ;).

Je kunt beter eens de raad opvolgen van deze ervaren kwekers, net zoals al die andere die niet open staan voor de mening van de ervaren kweker.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-04-25 - 23:15:59 send message to arjandaf

BTW ( 19 % ? ) het gaat er NIET om of je een kweker bent maar om het WELZIJN van je vogels. !!!!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-25 - 23:31:40 send message to Karel

De standpunten zijn duidelijk en ik neem niet aan dat deze topic nog ergens heen zal gaan....dus sluit ik 'm af.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede