Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken bastaarden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-20 - 18:14:33 send message to DirkD

Eric:

Volgens mij heeft kruising tussen 2 soorten geen financiele waarde.
Een kruising van een zwartkopsijs met een kanarie heeft een hele mooie specifieke zang en is een mooie vogel maar minder waard dan de zwartkopsijs.

Het kweken van kruisingen is een hobby op zich.
Bij parkieten is er veelal een andere reden maar ik dacht niet dat het hier over parkieten ging.

Mvg
Dirk


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-04-20 - 18:25:00 send message to mijnkaketoes.nl

Dus het antwoord op mijn vraag is geld?.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-20 - 18:27:35 send message to eric 008

dirk
bij elke soort waar gekruis word gaat het in eerste instantie om iets te kweken om beter van te worden is nog nooit anders geweest en zal ook nooit anders worden denk ik. anders heeft het geen zin om het te doen maak ook niet uit met wat voor soort dier denk even aan bommer. leuke serrie op tv en iedereen wilde zoon hond waar dan gelijk op ingespeelt word.heeft iemand een kruising van iets dat mooi fluit dan wil iedereen zoon kruising voor het schouder klopje op een tt ook dat is bv om de gekweekte vogeltje makkelijker kwijt te raken want mensen kopen nu eenmaal bij kampioenen en ook nog het liefst de kampioen . dus het draait wel degelijk om geld denk ik .
m.v.g eric


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-04-20 - 18:31:57 send message to rob75

gelukkig, ook hier zijn de moraalridders weer aan het woord.
erg vermoeiend hoor!


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-20 - 18:40:14 send message to DirkD

Indien het echt de bedoeling is om kruisingen te kweken denk ik niet dat er geld mee te verdienen valt.

Indien het de bedoeling is nieuwe mutaies in een bepaalde soort te introduceren een kwestie van veel geluk, geduld en hokruimte.
Kan je beter een lottoformulier invullen

Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-20 - 18:44:05 send message to eric 008

valt wel mee die hok ruimte weet een Duitser die er toch genoeg had heeft zitten.wink ;)


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-20 - 19:04:23 send message to DirkD

De kruising tussen de zwartkopsijs en de kanarie zong de hele buurt bij elkaar. 15€ betaald en onbetaalbaar veel plezier aan gehad. Ook de buren, over de raszuivere Catharinas waren ze niet zo enthousiast

Met de gratis bastaardhond uit het asiel ook heel tevreden en deze is nooit ziek, dat kunnen we helaas van de Afghaanse windhond uit een Deense toplijn niet zeggen.

Ieder zijn ding zou ik zeggen.

Mvg
Dirk




gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-04-20 - 19:15:07 send message to gerrit1950

Hierover kan je eindeloos discussiëren. Net als over het lusten van spinazie of niet of is wit mooier dan rood? Dat zijn smaken en daar kan men niks aan veranderen. We zouden anders allen met hetzelfde type vrouw willen trouwen ook (te klonen dan mss).

Elk kiest de vogelsoort die hij wil kweken.

Bastaardenkweek levert weinig (of geen) vruchtbare jongen op, maar de Kleurschakeringen en/of zangkwaliteiten liggen dan anders.
Je kan wildzang met wildzang of met kanarie kweken, exoot met exoot of met kanarie. deze soorten worden zelfs gevraagd op de tentoonstellingen. Wat geweerd wordt is de parkietenbastaard,( alhoewel daar ook heel mooi gekleurde vogels tussen zitten)
Ikzelf kweek er geen, maar heb wel respect voor iemand die een bastaard tussen kruisbek en goudvink kan brengen (zag ik reeds)want dit is geen sinecure!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede