Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > decibel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : decibel
vogelpret
Website Member
Posts :2

Website Member
2012-03-29 - 14:07:08 send message to vogelpret

Beste,
Ik heb de volgende vraag. Hoeveel decibel produceerd een edelpapegaai of middelgeelkuif kaketoe?

ik heb het geprobeerd op google maar ik kan het niet vinden? Zijn er mensen hier aanwezig die dat weten?

Met vriendelijke groet,
Hans


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-03-29 - 16:35:44 send message to P.Rooth

VEEL


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2012-03-29 - 17:41:15 send message to ferry1

heer p rooth met alle respect
ik heb het andwoord niet op de vraag
maar met dit antwoord komt hans ook niet verder?
wink ;)


ivanka50
Website Member
Posts :5

Website Member
2012-03-29 - 18:38:44 send message to ivanka50

Hallo, Dit verschilt nogal eens per vogel,ik heb zelf vele jaren nieuw-guinea's gekweekt met heb ze weg gedaan omdet mijn jongste dochter destijds niet meer buiten durfde te komen vanwege het geschreeuw.

Gr


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-03-29 - 19:31:42 send message to arjandaf

deze vraag is NIET te beantwoorden . vogels zijn net mensen , de een praat rustig en de ander gilt en denkt dat hij rustig praat. ik zou zeggen koop of huur een DB meter en test het uit andere opties heb je niet


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-03-29 - 20:07:18 send message to P.Rooth


Waarom vraag je dit

Vraag is net wat andere leden van dit forum al aangeven moeilijk te beantwoorden mijn ervaring is VEEL en dan heb ik het ook voor veel dba zeker als je op korte afstand staat te meten is natuurlijk afhankelijk van de vogel(s) kom je met een vogel in broedstemming beduidend hoger uit dan die in de rui zit maar ga ervan uit dat het lawaai zeer aan de oren kan doen en dan heb je het snel over 120 db
Een vogel die schrikt slaat alarm en dan sta je liever niet vlak voor Edels of Kaketoes ongeacht de soort .

Zodat een betrouwbare meting niet 1,2,3 te maken is .

Wil je dergelijke vogels aanschaffen doe dan goed vooronderzoek want de vogels hebben er niets aan omtelkens van adres te veranderen .

Paul

Wil je weten hoeveel precies ben je afhankelijk van de goedwil van liefhebbers die ze hebben en dat ze je dagelijks over de vloer willen hebben .

's Morgens vroeg en 's avonds zijn ook die vogels het meest actief waarbij uiteraard de stembanden weleens flink opgepoetst worden .

Woon je op korte afstand van mensen die niet doof zijn kom je gewoonlijk in de problemen als ze dag en nacht buiten kunnen zitten een goed nachthok die geluiden absorbeert is dan een must waarin de vogels opgesloten dienen te worden .



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-03-30 - 02:10:22 send message to Ton Koek

Ik vond alleen dit op meerdere sites:
Het record staat op 135 decibel van een molukkenkaketoe.


KSB66
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-03-30 - 10:51:11 send message to KSB66

ooit eens een Molukken te logeren gehad. Die was met ramen deuren gesloten, 2 huizen verder nog te horen


vogelpret
Website Member
Posts :2

Website Member
2012-03-31 - 10:54:24 send message to vogelpret

Hallo mensen,
Bedankt voor jullie reakties. Ton ik kwam inderdaad ook niet verder als de 130 decibel voor een molukken. Ik heb wat klachten gekregen van buren en was eens benieuwd of mensen daadwerkelijk het decibel ongeveer weten wat ze produceren.

Groeten Hans


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-03-31 - 13:14:13 send message to Ton Koek

Je kunt via zoeken de gegevens van Wim Bos vinden hier op het forum, hij heeft problemen met de gemeente gehad en daar zijn metingen verricht.
Misschien kan en wil hij je informeren.

Succes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede