Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 2 papegaaien tegelijk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-12 - 20:21:05

quote
Wij hebben van een kweker gehoord dat een amazone hard kan schreeuwen is dat waar???
Want dat is de reden dat wij niet voor een ara gingen (wat eigenlijk ons bedoeling was).
Alle papegaaien dus ook de amezone en een grijze roodstaart maken wel eens kabaal. Het schreeuwen van een amazone is echter echt niet te vergelijken met dat van een ara. Het geluidsniveau van de grijze roodstaart en amazone ligt qua volume ongeveer gelijk.

quote
En klopt het ook dan een amazone stinkt in vergelijking met een grijze roodstaart?
Nee! Ik denk dat dit een persoonlijke mening is van de persoon die jou heeft geinformeerd. Wij ruiken echt geen verschil tussen de soorten onderling. Natuurlijk ruikt een huis met papegaaien anders als een huis zonder dieren!

Erwin


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-12 - 20:26:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Shereena,

elke papegaai kan schreeuwen, en in hoeverre dat al dan niet uit de hand loopt, is een kwestie van opvoeding.
Gemiddeld zijn Ara's en Amazones wat luidruchtiger dan grijze roodstaarten, maar er zijn altijd uitzonderingen.
Voor wat betreft de waardering van de typische geur van de Amazones, denk ik dat dit heel persoonlijk is. Je houdt er van of niet.
In tegenstelling tot Hawkeye ben ik van mening dat er wel degelijk typische geuren aan een paar soorten papegaaiachtigen zit. Ik heb een paar jaar Grijze roodstaarten gehad en bij hem ontbrak beslist de geur die Amazones wel hebben.
Ook rosella's en ook Forpus hebben een typische geur.



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-12 - 22:16:19

happy :)

Wat reuk betreft bij grijzeroodstaarten, kan niet zeggen dat ze een bepaalde geur afscheiden die echt opvalt.

Amazone's is een ander geval, lijkt een beetje op een lichte muskus geur, vooral na het wassen.

Grote arasoorten, jaaaa dat is te ruiken echt een donkere neigend naar zwaar muskus, maar vind het heelijk om te ruiken, en vind het zeker niet stinken.
Maar je ruikt het niet altijd, soms als ze bij je zitten ruik je totaal niets en even nadien komt die geur opzetten, en pas gewassen ruik je het ook heel goed.

Geluid.

Nu ik zo rustig op het toetsenbord bezig ben hoor ik de grijze buiten, lijkt net donker Africa.
Geluiden van allerlei aard hoor je door elkaar heen, maar niet hard of heel luid, zullen wel verhalen uit het verleden zijn die ze elkaar vertellen.
Hoge fluit tonen afgewisseld door lage tonen en tussendoor lijkt het of er andere dieren in de kooien zitten, met volle maan gaan ze dikwijls door tot het ochtendgloren, bijzondere talenten zitten er wel tussen, want we hebben geen Rose kakatoe's meer, en toch horen we ze af en toe er tussendoor.

Amazone's geven vroeg in de avond hun serenade voor een klein uurtje, ja dat hoor je wel goed soms te goed, gelukkig dat de buren wat verder van ons af wonen.

Ara's eigenlijk hetzelfde als de Amazone's maar dan toch wel wat luider, kwartiertje tot een half uurtje even lekker de longen testen, en wat ruzie maken met de amazone's en grijze.

Maar alles eenmaal bezig door elkaar is een ware kakafonie van geluid en dan word het tijd om stilte te vragen, wat soms gedaan word maar niet altijd.

Maar vraagt Olaf om stilte ( de oudste blauwgele ara ) dan word het ook stil, maar vraag niet hoe dat klinkt, denk tot in Vlissingen hoorbaar, en dan te weten dat we in het zuidelijkste puntje van zeeuws vlaanderen wonen, laugh :D

happy :)

Peter


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2004-10-13 - 12:25:57

Ik overweeg ook de aanschaf van 2 papegaaien en zou ze dan graag samen huisvesten. Een grijze roodstaart met amazone lijkt een prima combi, maar wat denken jullie van een combi van de volgende soorten Jardine/Roodstaart/Caique/Bonte Boer (dit zijn de soorten waar mijn voorkeur naar uitgaat)? Kun je bepaalde soorten beter niet bij elkaar zetten? Ik heb de indruk dat bijv. de Caique zich lastig laat combineren, kan nogal agressief zijn naar andere toe. Wat te denken van bijv. de combi roodstaart/bonte boer?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-13 - 16:20:05

Ho,

Ik heb de combinatie met een zwartkopcaique hier van de zomer gehad en dat gaat echt perfect bij de grijze roodstaart en bij een amazone en bij de bonte boer. Deze vogel is dus juist heel goed te plaatsen bij anderen.

Erwin


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2004-10-21 - 12:32:48

Hi Erwin,

Ik ben een paar dagen niet op het internet geweest, dus een beetje late reactie... Wat leuk dat het combineren vd verschillende soorten zo goed ging bij jou. Maar hoe heb/had jij ze gehuisvest? Bij mij zou het gaan om een ruime kooi in de huiskamer. Kun jij me trouwens ook vertellen hoe het zit qua herrie maken van de caique? Iemand die er zelf 1 heeft in de huiskamer zegt dat het wel meevalt, maar kwekers/dierenwinkels zeggen dat een caique ivm geluidsoverlast slecht in de huiskamer te houden is...


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-21 - 13:02:42

Ik heb in het verleden twee kopppels caiques gehad. Het ene koppel was doodzenuwachtig en zeer luidruchtig, het andere koppel hoorde je nooit. Het scheelt dus enorm per individu, maar het luidruchtige koppel was ook heel schuw. Als je en caique koopt die enigzins tam is lijkt het me qua geluid absoluut geen probleem in de huiskamer.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-21 - 15:45:07

Bij mij zaten de vogels gewoon los in de huiskamer op een ruime kooi. Toen ik drie soorten samenhield heb ik er een tweede kooi naast gezet maar ook open.
Qua geluid moet ik zeggen dat ik nergens last van heb gehad. Je kunt de vogels heel goed trainen en het echte schreeuwen beperken.
Soms kunnen ze luidruchtig zijn maar dat zijn maar 1 of 2 momenten op de dag. Overigens is dat na schemering afgelopen.

Erwin


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2004-10-22 - 08:37:26

Hoe kan ik het het beste aanpakken als ik bijv. een caique en een gr. roodstaart of bonte boer wil samen zetten? Toch eerst 2 kooien naast elkaar en dan laten wennen? Op zich best wel een toestand. Ik heb nu nog geen papegaai en dit zou dan dus betekenen dat ik 2 kooien moet aanschaffen (sowieso heb ik hier op dit moment geen ruimte voor in de huiskamer). Of zou je ze gewoon als hele jonge vogels (als ze net zelfstandig kunnen eten) samen kunnen zetten? En wat is dan de beste combi qua geslachten? Als 2 hokken toch echt nodig zijn, zou ik kunnen beginnen met 1 papegaai en er later nog eens 1 bij kunnen kopen en in een eigen hok zetten. Ik heb alleen hier en daar wel gelezen dat de vogels dan soms heel jaloers kunnen zijn op elkaar en zelfs helemaal niet samen los kunnen enzo. Dit laatste zou ik heel vervelend vinden.
Hoe kun je ze het beste trainen om het schreeuwen een beetje binnen de perken te houden? En weten jullie heel toevallig een goeie kweker van caiques beetje in de omgeving van Utrecht?



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede