Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > NOP Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : NOP
KSB66
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-03-03 - 11:41:38 send message to KSB66

Ineens krijg weer een nieuwsbrief van het NOP.
Bestaan 25jaar en natuurlijk een acceptgirootje erbij. Voor de beestjes wil ik best wel doneren maar hoe staat het er nu echt voor met het NOP? Ik heb het al tijden niet meer gevolgd. Is die vogelsterfte nog steeds zo hoog? Zijn er nog steeds dubieuze zaken of is het nu allemaal een beetje op orde? Graag serieuze reacties -- iets van 'ik denk dit of dat" daar hebbben we niks aan.--
Bas


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2012-03-03 - 11:53:44 send message to meyer

Ook welkom!

Even serieus zoeken op het forum en je krijgt vanzelf je antwoorden, dan hoef je als nieuweling niet gelijk eisen te stellen.

Groeten Meyerwink ;)


KSB66
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-03-03 - 12:12:11 send message to KSB66

Ik denk dat ik best eisen mag stellen wink ;)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-03-03 - 13:53:23 send message to Antonia

Je even voorstellen had ook wel zo leuk geweest happy :)


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2012-03-03 - 14:27:04 send message to johnveraart

mij is altijd geleerd een vraag fatsoenlijk te beantwoorden,waarom moet er gelijk een kat uitgedeeld worden bij een normale vraag.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-03-03 - 14:34:39 send message to mijnkaketoes.nl

Ze vallen nu onder de commerciële organisatie libema die beheren diverse dierentuinen zoals bijvoorbeeld de beekse bergen. In 2017 gaan ze verhuizen naar nuenen . In de zomer staat in europarrot geven ze een feestje. Tja wat geven of niet moet iedereen voor zichzelf weten. Ik ga het eerst wel eens volgen wat ze gaan doen.

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-03-03 - 14:54:02 send message to johanblok

Nuttig om te weten dat ze nu onder een commerciele organisatie vallen. Persoonlijk heb ik geen behoefte om mee te betalen aan de mercedus van de directeur die ongetwijfeld al (te) vorstelijk beloond wordt. Bij een vrijwilligersorganisatie ligt dat toch heel anders.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-03-03 - 15:45:41 send message to mijnkaketoes.nl

In het artikel staat wel dat de stichting wel de stichting blijft en niet onder de commerciële organisatie vallen. Lijkt me straks wel lastig maar goed we weten het niet het. Weet alleen dat commerciële parken geen verliesgevende activiteiten op zich nemen. Anders moet de directeur op de fiets Johan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-03 - 15:56:11 send message to Karel

quote
die ongetwijfeld al (te) vorstelijk beloond wordt


Vanwaar het ontbreken van twijfel, Johan?


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-03-03 - 18:43:27 send message to freddy321

volg het helemaal niet,maar er zal wel aan verdient worden anders deden ze het niet.mochten ze wel commercieel gaan of zijn zal dit ongetwijfeld vaag worden gehouden


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-03-03 - 20:17:47 send message to medaar

nop ?? als westvlaamse vinkenier. wat is nop ?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-03 - 20:28:12 send message to eric 008

niks,noppes ,nada wink ;)


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-03-03 - 20:48:52 send message to medaar

dus nop: wil zeggen pamperkweker ?
ik zeg tegen elke papieren kweker . wink ;)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-03-03 - 21:18:17 send message to eric 008

het is geen kweker .maar een stichting voor opvang van af gedankte en in beslag genomen vogels om wat voor rede dan ook.


KSB66
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-03-03 - 23:24:25 send message to KSB66

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Da's waar ook Henk, Ze hebben nu dierentuin status en krijgen ook subsidie toch?

Antonia , als je op mijn "nick" klikt zie wie ik ben. Ben al lid hier sinds 2003 maar was mijn wachtwoord weer eens kwijt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-03-04 - 00:36:44 send message to johanblok

@Karel: Als je ziet dat men zich op directieniveau in de publieke en semi-publieke al schandalig verrijkt, dan twijfel ik er niet aan dat men dat in een commerciele omgeving zeker ook doet. In een commerciele omgeving is er minder mis mee, hoewel ik vind dat ook daar de verhouding tussen laagst en hoogst betaalde binnen proporties moet blijven. Het kan overigens best een goede stap zijn voor de NOP om onder een commerciele onderneming te vallen, alleen afficieer je dan niet meer als vrijwilligers- en goede doelenorganisatie. De rechtsvorm, zoals 'stichting' is daarvoor overigens helemaal niet beslissend.

Ben overigens wel benieuwd of de opvangfunctie van NOP dan ook echt blijft bestaan. Waar ik ook benieuwd naar ben is of met de importstop ook de hoeveelheid voor opvang aangeboden vogels is afgenomen.


Verder, begrijp ik in het algemeen nog altijd niet hoe een goede doelen organisatie om donaties durft te vragen terwijl ze ondertussen haar werknemers nogal rijkelijk beloont. Als andere vrijwilligers tegen niet veel meer dan onkostenvergoeding hun steentje bijdragen vanwege hun hart voor het goede doel, dan zou dat op management niveau toch ook moeten kunnen.

(Wil overigens helemaal niet beweren dat dit bij de NOP zo was).



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede