Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Toch nog geflashed door Dennis Papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


jhobbens
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-10-21 - 23:00:20 send message to jhobbens

Hallo Cheetah,

We zijn zelf een keer bij Dennis in Den Haag geweest. We kwamen voor advies, maar kregen het niet. Er liep alleen een of andere contactgestoorde man rond, vogels nat te sproeien. Op ons kwam het over als 1 grote fokboerderij en we zijn snel weer naar buiten gegaan.

Volgens ons kun je het best nog een keer samen met iemand anders naar Dennis gaan. Heb je geen mensen in jouw omgeving die goed zijn in onderhandelen??? Iemand die niet boos wordt of grof is, maar hem wel kan pakken op zijn eigen woorden en de zaak naar jullie hand kan zetten, enz. Je hebt namelijk niets meer te verliezen... Het aanbod van die voordelige kooi slaat nergens op. Zijn kooien zijn zonder meer al prijzig. Laat hij dat bedrag en nog iets meer maar van een nieuwe vogel af doen. Ja, dan heb je wel weer een vogel van Dennis, maar zomaar 1.150 euro uit het raam gooien doet ook zeer. Een nieuwe kooi koop je trouwens hartstikke voordelig op Ebay.de (de Duitse site dus). Zelfs inclusief transportkosten loont het zich, daar kan geen Dennis tegenaan.

Mocht je een echt betrouwbaar adres zoeken voor een grijze roodstaart, dan mail je maar even. Dit schrijf ik niet om handel te genereren hoor! Het levert mij niets op!!

Groetjes, Petra en Jurgen


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-10-22 - 08:58:32 send message to kurt fierens

beetje raar, normaal zou je zeggen, als iemand zeker weet dat het aan een schimmelinfectie is dat hij helemaal geen korting geeft.
quote

Dit klopt, als hij schimmelinfectie heeft is dat iets dat hij opgelopen heeft niet bij Dennis maar bij de koper zelf. (Want was het bij Dennis, dan had de vogel al veel sneller symptomen getoond)Dit kan door allerlei redenen zijn van hygiëne of voeding. Grijze roodstaarten zijn hier al iets gevoeliger voor. Normaal moest hij in dit geval niets geven geen korting of niets aangezien er volgens Doormalen geen fout kan toegewezen worden aan Dennis. Dus de korting die hij geeft is een soort van tegemoetkoming, niet een blijk dat hij dit wist. Want zoals in de eerste mail stond was de vogel kerngezond bj aankoop. Een baby die niet 100% fit is zie je direct. Dus ik denk toch dat Dennis voorstel een fair voorstel is. Ik zeg niets over de prijzen die hij vraagt, dat is iets waar je zelf mee akkoord moet gaan. Dat Doormalen Dennis opwaardeert is omdat Dennis met al zijn vogels daar naar toe gaat. Hij weet dus perfect dat Dennis alles laat onderzoeken en spreekt uit eigen ervaring. Kopers denken vaak snel dat de verkoper hen belazert heeft. Vaak vergeten ze zelf eerst naar hun eigen persoon te kijken en na te gaan dat ze alles correct gedaan hebben. Een baby papegaai grootbrengen is niet een makkie. Het wordt wel voorgedaan dat dit allemaal zeer vlot te leren is en dat iedereen dit kan. Maar er komt veel bij te kijken en als de baby iets verslapt en de onervaren opvoeder ziet dit direct niet, dan is de baby een vogel voor de kat. Het is niet gewoon een papje maken en de vogel voederen. Neen, je moet dagelijks zijn gewicht wegen. Is zijn ontlasting nog normaal, zit de vogel gehuisvest op de juiste temperatuur (warmtekooi), wordt de pap elke keer volledig ververst en niet gewoon opgewarmd, werkt men hygiënisch, wordt de pap niet te warm verstrekt (hierbij kan de krop doorgebrand worden) en nog vele andere zaken moeten eerst zorgvuldig nagegaan worden alvorens de piste van verkoper wordt onderzocht. Het is tegenwoordig een rage om zelf babys groot te brengen. Wat ik begrijp aangezien dit een zeer interessant leerproces is. Maar ga eerst eens zeer goed ten rade bij ervaren mensen alvorens je zulke zaken overweegt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-22 - 10:26:05 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou even zaken op een rijtje zetten;

CHEETAH, zoals ik jou aan het begin al schreef is het van belang om schirftelijk dingen vast te leggen!!!

Als Dennis meent dat het een schimmel infectie moet zijn, WAAR STAAT DIT geschreven, Hoe komt hij aan die wijsheid?? Heeft hij de dode of doodzieke vogel in handen gehad, hem door deskundigen laten onderzoeken??

Verwijten maken of schelden heeft geen zin zolang er NIEMAND is die zorgt voor HARDE bewijzen!!!

Dat de prijzen die Dennis hanteert verre boven de richtprijzen liggen moge duidelijk zijn, dan kan ik ook fikse korting geven!

Als jij zwart op wit de doodsoorzaak hebt en deskundigen staven dat dit al bekend moest zijn is hier pas iets aan te doen.

MAAR DAN MOET JE ER OOK IETS AAN DOEN.

Sorry, ik val in herhaling; Als niemand iets hard kan maken, blijft het vechten tegen de bierkaai.

Succes
Peterwink ;)

p.s. Verwijten in dit berichtje zijn niet persoonlijk aan jou CHEETAH. Jij zit er tenslotte mee en dat doet mij geen plezier. Succes!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-22 - 11:35:40 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Weet je wat het beroerde is van deze zaak, je kan aansluiten in de lange rij van klagers.
Schimmelinfectie, leuk gevonden, maar wie geeft de zekerheid dat de papegaai in kwestie dit al niet bij zich droeg.
Is het niet zo dat wanneer een papegaai om wat voor reden dan ook zwakker word pas laat zien wat hij bij zich draagt.
Schimmels sluimeren en wachten op het moment dat de natuurlijke weerstand van hun gastheer zwak is of word en steken dan de kop op, met meestal fatale afloop.
Dus om nu te gaan beweren dat deze papegaai het bij de laatste eigenaar heeft opgelopen vind ik toch wel een zeer straffe conclusie, dan moet je ook de omstandigheden kennen van de huisvesting, verzorging, voeding enz.. voordat je gaat beoordelen/veroordelen.
Maar als er werkelijk sprake is van schimmels dan is dat nog te achterhalen, gewoon op een monster op kweek laten zetten.
Ja daar zijn kosten aan verbonden, en dan nog is het maar af te wachten wat de verkoper in deze zal doen.
En daar ligt het zwakke punt van een liefhebber die voor zijn plezier een papegaai als huiskamer vogel neemt.
Je bent al een rib uit je lijf kwijt voor de aanschafkosten papegaai/kooi dan nog de rekening van de dierenarts, ja waar houd het op.
Achteraf is het altijd makelijk praten, maar om nu zoiets door te zetten om toch je gelijk te halen is best moeilijk, gezien dat de uitkomst van een dergelijk onderzoek altijd weer aanvechtbaar is door de andere partij.
Een gebed zonder einde zijn dit soort gevallen, jammer maar het is niet anders.

wink ;)

Peter.


bstekel
Website Member
Posts :18

Website Member
2004-10-22 - 12:24:13 send message to bstekel

hallo, allemaal heel treurig wat ik hier lees, en laat me dit vertellen , ik heb dit nu 2 keer meegemaakt met een grijze roodstaart, die ik zogenaamd bij de bekende papegaaien handelaren, waaronder dennis, beide zijn niet ouder geworden als een maand of 7, ik vind dat zulke winkels of ze nou in hun recht staan of niet, gewoon de klant tegemoet moeten komen, ze hebben immers vele papegaaien , en zijn er bij gebaat dat ze ook positief een keer in het nieuws komen, ongeacht wie er nu gelijk heeft, zonder een schuldige aan te wijzen , ik ben van mening dat deze broodfokkers zoveel uit hun vogels halen dat het nageslacht steeds zwakker wordt, opvallend vind ik wel dat, ik ben lid van pakara een aantal jaar nu, in het begin stond dennis daar ook in de boekjes met advertenties en dokter doormalen bij de kontakt artsen, beide worden heden niet meer vermeld in het pakara blad, dus daar is waarschijnlijk ook iets voorgevallen, advies zoek voortaan iets bij een hobbykweker in de buurt, welke door de kenners hier wel op de site te vinden, bekend staat als goed, maar let wel , levende have is altijd een risico dat het ziek wordt, maar ik denk dat je bij een kweker die met liefde zijn hobby beoefend, een heel eind komt, sucses , groeten bert


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2004-11-08 - 20:57:05 send message to suk

ik hep ook zo iets meegemaakt bij dennis.ik heb daar een broedkoppel edels gekocht. daar van was de man in de rui ( zeiden ze ).ik hep ze nu 3 jaar en hij is zeker nog in de rui.
dus niet .
de vleugel pennen waren weg gebrand.ik denk dat hij mishandeld is.


arjen32
Website Member
Posts :1

Website Member
2005-05-14 - 21:00:25 send message to arjen32

Hallo,

Ik heb onlangs 2 paar grijze roodstaarten,broedrijp, bij Dennis gekocht. Ongeveer 3 weken na aankoop lag 1 van de poppen dood in het hok. We hebben hem op advies van Dennis in de vriezer bewaard. Weer twee weken later was 1 van de mannen doodziek. We hebben hem naar de dierenarts gebracht. Nadat deze de dode vogel uit de vriezer onderzocht had, kon de dierenarts vast stellen dat de vogels aan de papegaaienziekte leden. Meteen alle vogels dus aan de medicijnen. De doodzieke man is gelukkig weer hersteld. Maar wij zitten nu dus met 1 dode vogel en een dierenartsrekening. Dennis heeft ons geen gezondheids verklaring aan kunnen tonen. Volgens het wetboek kunnen wij nu het geld voor de dode vogel terug krijgen. Dennis zegt dat hij niets met het wetboek te maken heeft(.....).Hij wil ons wel een nieuwe papegaai aanbieden, maar hier hebben wij geen vertrouwen meer in. Wie weet wat wij hier verder mee moeten of heeft eenzelfde ervaring?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-14 - 21:32:12 send message to Hawkeye_NL

Arjen,

Ik wil je graag even verwijzen naar mijn artikel over de wet koop en garantie. Hierin staat heel duidelijk wat jouw rechten en plichten zijn en die van de verkoper (dus ook Dennis).
http://www.macawclubholland.nl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=22

Erwin


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-05-14 - 21:35:07 send message to smedinga

Cheetah,
ik lees net deze topic en vindt het erg sneu voor je, jammer dat het gebeurd is. Mocht je er met dennis niet uitkomen dan kun je bij mij een jonge amazone of grijze roodstaart kopen voor 350 euro. Dit is geen reele prijs maar ik gun het je wel.

bert


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-05-15 - 15:49:51 send message to CHEETAH

Hoi, heel erg bedankt voor je bericht.
Inmiddels zijn wij al in bezit van 2 mooie grijze roodstaarten. Wat voor Amazone's heb jij?
Misschien kan jij mij een pm sturen.

Gr.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede