Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoornparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoornparkieten
fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2012-02-29 - 20:32:34 send message to fibo

hallo ,
zijn er mensen die al koloniekweek geprobeerd hebben bij hoornparkieten . ik heb 2 jonge koppels samenzitten in n voliere van 4.5 l x 1.8 b x 2.3 h . mvg


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2012-03-02 - 07:53:38 send message to fibo

nog niemand die dit geprobeerd heeft ?sad :(


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2012-03-02 - 12:37:25 send message to Richard V

de vogel is ook dusdanig zeldzaam (en duur) dat niet veel mensen een experiment aandurven lijkt me.


Buru
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-03-02 - 18:35:51 send message to Buru

Nog wel Richard V, iedereen stort zich massaal op de hoornparkieten. Aangezien de nakweek vrij eenvoudig kweekt zal het nog geen 2 jaar meer duren of ze zijn makkelijk betaalbaar voor de normale werkman. Je ziet ze in Belgie en Duitsland al aangeboden voor 750 euro voor een jong koppel. Dus nog even geduld om ze te kopen happy :)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-03-02 - 19:27:49 send message to P.Rooth

Hallo

Is dan dat er meer mee gekweekt wordt echter staan ze nog immer op de Cites gebeuren lijst en moet je er een ontheffing bij hebben .
Lijkt mij geen optie om 'kolonie'kweek toe te passen aangezien ze familie van de kakarikis zijn waar dit ook liever niet gedaan wordt .

Paul


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2012-03-02 - 20:44:18 send message to tigra

ik zou het ook niet doen..maar voor 750 per koppel wil ik er wel een paar koppels


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2012-03-03 - 10:42:03 send message to Richard V

@ buru, dat zou geweldig zijn! Nog een paar jaar geduld dus...


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-03-03 - 11:25:55 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zet mij ook maar op de lijst voor 750 per koppel. Doe voor de zekerheid maar 6 kopppels. Wil ze medio mei wel ophalen happy :)


Ik heb wel van een gerenommeerde hoornparkiet kweker begrepen dat de nakeek echt niet zo makkelijk. Heb er zelf geen ervaring mee.


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2012-03-04 - 08:34:09 send message to fibo

Buru/denk dat je toch even mis bent ivm de prijzen-niettegenstaande zijn ze nu ook al voor iedereen bereikbaar-tis gewoon n kwestie van keuzes maken///Paul/inderdaad door hun kakariki gedrag stelde ik deze vraag- tis super om ze samen te zien maar misschien niet optimaal voor de kweek.zonder onderlinge agressie ga ik t zo toch even bekijken. bedankt voor jullie reactie.
mvg


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-04 - 11:28:59 send message to Karel

Succes met je poging. Hopelijk is deze succesvol. Houd ons svp op de hoogte van je bevindingen!


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2012-04-24 - 12:23:42 send message to fibo

op aanvraag dus n stand van zaken .
ze hebben zich gekoppeld en beginnen zich ook meer en meer af te scheiden . 1 koppel binnen en 1 koppel buiten . 's avonds gaan ze wel samen binnen en slapen ze op dezelfde stok .maar om problemen te voorkomen gaan we ze toch scheiden.
bedankt voor jullie reacties . mvg


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-04-25 - 20:45:58 send message to P.Rooth

Hallo

Probeer ze dan in een apparte voliere onder te brengen zijn te mooie vogels om er niet heel erg zuinig op te zijn .

Mijn Hoornparkieten waren afgelopen week druk aan het voeren en geluiden bij het voeren zijn welhaast gelijk aan die van Kakrikis .

Wachten is op 1ste ei .

Paul


japenga
Website Member
Posts :48

Website Member
2012-04-26 - 20:37:46 send message to japenga

ik heb een vraagje. Ik heb een losse en eenzame hoornparkiet pop van 5 jaar en zoek naarstig naar een brr.man. vanavond gesproken met kweker die 16 jaar oude man te koop heeft. Doen of niet doen. de vogel zou overigens puntgaaf zijn maar ik maak me zorgen over de leeftijd.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-26 - 21:52:12 send message to Daniel

Ik heb een leefdtijdsrecord van 19 jaar voor een Hoornparkiet. Deze data geldt wel alleen voor dierentuinen (in dit geval de dierentuin van London). Met deze leefdtijd neem je een risico en ik zou mijn beslissing behalve van de conditie ook van de prijs laten afhangen. Kweken is over het algemeen wel zwaarder voor poppen als voor mannen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-26 - 22:15:57 send message to Karel

Mannen gaan inderdaad wat vruchtbaarheid betreft wat langer mee, maar ik zou inderdaad zoals Daniel al schrijft, niet al te veel voor deze vogel betalen. Het blijft tenslotte een risico.


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2012-04-27 - 13:37:22 send message to fibo

paul , ik ben er zuinig op hoor , ze zitten apart met elk n mooie binnen en buitenvoliere vol met verse wilgentakken . n lust voor t oog en de lievelingen van mn vrouw .
mvg



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede