Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Edelparkieten kweek in trio-verband Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Edelparkieten kweek in trio-verband
hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2012-02-26 - 19:58:42 send message to hoogervorst

Hallo Forumleden,

Wie heeft er ervaring met het kweken van edelparkieten in trio (1-2)?

Het betreft de rosekopedelparkiet, 1 pop(4 jaar, 1e keer eieren) nu op 3 eieren en de andere pop( 3 jaar, nakweek van mezelf, nog geen eieren) is zich aan het nestelen in het blok waar ze zelf in geboren is. De man is 4 jaar, alles is onverwant aan elkaar. Het licht staat nu op 14 uur, de vogels zitten in binnenvlucht(200*80*200) met TL verlichting(redelijk donker) en vochtig, bijverwarmd met vorst tot boven het vriespunt.
Ik geef naast aganeo zaad, iedere dag fruit, universeelvoer, meelwormen, 1 vijg en remilinekorrels+F16 nutribird +grit en eivoer.
Als er jongen zijn verhoog ik het universeelvoer en maak het totale voermengsel vochtig met water.

Gaat dit goedkomen en waar zou ik op kunnen letten? Wie heeft ervaring met triokweek bij edelparkieten?

Ik hoop op nuttige informatie.

Groet,
Ronald


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-02-26 - 20:21:16 send message to P.Rooth

Hallo Ronald
Een erg krappe behuizing voor 2 poppen en 1 man edelparkiet .
Heb ervaren dat 1 man en 2 poppen alleen heibel oplevert en de man zich met 1 pop 'bemoeit' deed deze ervaring op met pruimekopparkieten in een voliere van 5 m lang 2 meter hoog en 1 meter breed en de broedblokken zo ver mogelijk bij elkaar vandaan .
Heb op gegeven moment 1 pop verwijderd anders was dat niet goed gekomen .
Kan het niet aanraden om het erop aan te laten komen , heeft de man een keuze gemaakt zou ik persoonlijk de andere pop verwijderen .

Paul


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-02-27 - 12:42:29 send message to Ton Koek

Poppen zijn de dominante vogels bij papegaaien, die kiezen de partner zodra ze broedrijp worden. Ik vrees dat een van de twee poppen zal sneuvelen zodra het zover is.
Bovendien, donker, vochtig en klein, wil je dat wel als echte liefhebber?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede