Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koppelen papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koppelen papegaaien
Freek Hanssen
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-02-23 - 05:06:44 send message to Freek Hanssen

Hallo allemaal,
Na een aantal jaren met diverse australische en afrikaanse prachtvinken te hebben gekweekt ga ik toch weer terug naar de papegaaien!!
In het verleden heb ik proberen te kweken met o.a. de blauwvoorhoofdamazones en grijze roodstaarten. Vaak had ik toen problemen met het niet klikken tussen de mannen en de poppen.
En dit was dan vooral bij de amazones.
Nu wil ik toch weer gaan proberen te kweken met o.a. amazonepapegaaien. Nu is mijn vraag aan jullie hoe kan ik het beste te werk gaan met het koppelen van de vogels??? Het is mijn bedooeling om te beginnen met allemaal jonge vogels en dan bij voorkeur allemaal natuurbroed.
Alle tips zijn welkom!
Groet Freek


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-02-23 - 07:21:07 send message to Vogelen

Als je begint met jonge vogels, meerdere vogels bij elkaar plaatsen in een ruime voliere. Er zullen dan vanzelf koppels vormen, dit is de beste manier naar succes. Alhoewel, als je een man en een pop op zeer jonge leeftijd bij elkaar plaatst komt dit vaak ook goed.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-02-23 - 13:28:10 send message to johanblok

Het allermooist is meerdere jonge vogels zelf laten kiezen, maar als je met vogels van maximaal een jaar oud begint, komt het vaak ook wel goed. Je ziet bij amazones de relatie in een aantal jaar dan vaak groeien. Je kunt dan ook heel goed inschatten of het zin heeft om een nestblok te geven. Als ze rond deze tijd van het jaar nog niet voldoende goed met elkaar kunnen opschieten werkt een nestblok vaak alleen maar averechts.

Bij oudere vogels verloopt het vaak veel moeizamer en speelt geluk een grote rol.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2012-02-23 - 20:18:53 send message to frehen

Hallo freek,ik heb al mijn vogels tot nu toe als jonge vogels gekocht.Al mijn vogels die hebben jongen gehad en krijgen nog steeds jongen.Mijn vogels zijn ara maracana,rose kaketoes en geel vl bl voorhoofd amazone.Maar zoals de andere zeggen meer vogels in een kooi en dan zelf hun partner uitkiezen is het beste.Maar iedereen heeft de ruimte of het geld niet.Hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes freek.


Freek Hanssen
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-02-23 - 20:27:29 send message to Freek Hanssen

Hallo allemaal,
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties!
Zoals jullie al zeggen enkele jonge vogels kopen en ze dan zelf laten kiezen is denk ik wel het beste maar dan kom ik in de problemen met de ruimte en natuurlijk niet geheel onbelangrijk het financiele aspect!!! Denk dus dat ik inderdaad ga kijken voor jonge vogels en deze op jonge leeftijd ga koppelen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-02-23 - 23:46:41 send message to Karel

Een verstandig besluit, Freek. Laat hier nog even weten als je iets gekocht hebt. Liefst met foto's!wink ;)


Freek Hanssen
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-02-24 - 01:33:38 send message to Freek Hanssen

Hoi Karel,
Ik zal jullie op de hoogte houden.
De eerste papegaaien die ik wil aanschaffen zijn blauwvoorhoofdamazones.
Wat me opvalt is dat ik erg veel verschil zie in de koptekening bij deze vogels. De ene heeft minimaal blauw en de ander weer veel blauw, veel geel minder geel?? Heeft dit te maken met de ondersoorten of hoe moet ik dit zien?
Gr Freek



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede