Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kanaries vechten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanaries vechten
Gerard58
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-01-31 - 19:15:21 send message to Gerard58

Hallo,

Ik heb 3 mannen kanaries in mijn voliere en 8 poppen. Nu wil het geval dat 2 mannen regelmatig vechten. Soms vecht ook een pop mee... De pop die mee vecht heb ik al 2 jaar. Die zal misschien wel denken, Dit is mijn hok, dus ik ben de baas. De man die ik dus ook al 2 jaar heb vind eigenlijk alles prima en vecht niet mee..

Wat kan ik hieraan doen?


Gerard58
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-01-31 - 20:39:02 send message to Gerard58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

.Niemand?


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-01-31 - 21:06:12 send message to paintim

[QUOTE]Ik heb 3 mannen kanaries in mijn voliere en 8 poppen. Nu wil het geval dat 2 mannen regelmatig vechten. Soms vecht ook een pop mee... De pop die mee vecht heb ik al 2 jaar. Die zal misschien wel denken, Dit is mijn hok, dus ik ben de baas. De man die ik dus ook al 2 jaar heb vind eigenlijk alles prima en vecht niet mee.. [UNQUOTE]

Wat ik wilde vragen,Gerard. Wat is de bedoeling.
Wil je kanaries kweken,zo maar wat in de wilde weg of heb je een plan.
In deze tijd van het jaar beginnen vele kanaries
op scherp te staan i.v.m. de komende broedtijd.
Vechten hoort daarbij.
Soms helpt het om 1 van de vechtjassen weg te halen. Maar of het toekomstige vechtpartijen verhelpt is nog maar de vraag.
Want als 1 of meer van de mannen wil paren
en de pop of poppen nog niet broedrijp zijn,dan
moet er bij te heftige vechtpartijen worden ingegrepen.
Het beste is altijd om de mannen apart te houden in kooien en zo dat ze elkaar niet zien.
Als dan de poppen broedrijp worden kan je in de loop van maart nestkastjes ophangen.
Te rekenen met 2 stuks per pop en indien enigszins mogelijk op gelijk hoogte. Wel voldoende nestmateriaal verstrekken.
Mocht je nog vragen hebben dan kan je me ook een e-mail sturen.
Dat doen er meer. Iedereen krijgt antwoord.
Vr.groeten van
ANTONI


Gerard58
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-01-31 - 23:26:55 send message to Gerard58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is niet om te kweken, gewoon een leuke voliere hebben met mooie vogels... ik had eerst een voliere met verschillende vogelsoorten, parkieten, zebravinken, spitsstaartamadine en kanaries. Met de kanaries wil ik verder gaan dus alle andere vogels weg gedaan. Nu zitten deze kanaries dus sinds 2 weken bij elkaar.. één paar had ik dus al, en die andere 9 dus sinds 2 weken. Zou het ook kunmen zijn dat ze nog aan elkaar moeten wennen? En soort van rangorde bepalen? Hoe groot moet de minimale afstand tussen de nestkastjes zijn...? Bedankt voor de snelle reactie


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-02-01 - 08:56:46 send message to paintim

[QUOTE]Dit is niet om te kweken, gewoon een leuke voliere hebben met mooie vogels... ik had eerst een voliere met verschillende vogelsoorten, parkieten, zebravinken, spitsstaartamadine en kanaries. Met de kanaries wil ik verder gaan dus alle andere vogels weg gedaan. Nu zitten deze kanaries dus sinds 2 weken bij elkaar.. één paar had ik dus al, en die andere 9 dus sinds 2 weken. Zou het ook kunmen zijn dat ze nog aan elkaar moeten wennen? En soort van rangorde bepalen? Hoe groot moet de minimale afstand tussen de nestkastjes zijn...? Bedankt voor de snelle reactie [UNQUOTE]

Gerard,zodra je mannetjes bij popjes zet is het altijd om te kweken. Wil je dat niet dan zal je de mannetjes moeten uitvangen en apart houden.
Als afstand van de nestkastjes tot elkaar kan je een ruimte van 25 cm of meer aanhouden. Gaat dat niet ivm ruimte dan kan de afstand iets kleiner zijn.
Een en ander naar eigen inzicht.
Vr.gr.
ANTONI






Gerard58
Website Member
Posts :9

Website Member
2012-02-01 - 12:28:32 send message to Gerard58

Zal het beter toelichten.. ik dacht dat je met kweken het echte kweken bedoelde met speciale broedhokken. Ik kweek er dus inderdaad wel mee, zoals jij het bedoelt..
ik wil graag de mannetjes en poppen behouden..


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-02-01 - 23:03:25 send message to paintim

Het grote nadeel van kweken met meerdere mannetjes en poppen in de voliere,Gerard,is
dat je totaal niet weet wie de vader of de mooeder van de jongen is.
Vr.groeten
ANTONI



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede