Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > -13 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-02-05 - 10:16:20 send message to mijnkaketoes.nl

Ruben

Hier past maar een advies doe wat je gevoel je in geeft.

Wanneer je ze toch binnen gaat houden zorg dan dat ze net boven nul zitten anders krijgen ze weer een klap als je ze over 2 a 3 weken terug zet. Daarbij denk ik dat het goed is te weten dat 2 keer uitvangen en plaatsen ook behoorlijk wat stress kan veroorzaken.

Persoonlijk zou ik kiezen voor goed afschermen van de volière in deze omstandigheden. Maar goed ik ken je volière en je vogels niet.

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-02-05 - 10:18:31 send message to johanblok

@Wicking: ik las niet direct een vooroordeel in je post, maar gezien voorgaande discussie wil ik graag onderscheiden tussen 'prima redden' en 'overleven', Met veel observeren, ook bij normaal weer, zou je het verschil vaak toch wel moeten kunnen zien.

Op basis van eigen ervaring zie ik wat verschillen tussen soorten, maar dat kan ook komen door de herkomst/toestand/conditie/huisvesting van de individuen. Bij strenge winter zag ik maracana's, maar ook grijze roodstaarten zich steeds meer terugtrekken in binnenhok en nestkast. Grote amazones daarentegen (mullers/geelvoorhoofden) blijven ook bij sneeuw en strenge kou vrolijk buiten spelen.

Ook hierbij geldt zoals zo vaak bij het vogels houden: neem de tijd om te observeren, dan kun je het gedrag tijdens strenge kou vergelijken met het normale gedrag en conclusies trekken. Als het fout gaat met een vogel, dan is dat naar mijn ervaring vaak precies in een periode dat het druk is en je weinig tijd hebt om ze in de gaten te houden.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-02-05 - 10:20:46 send message to tropic

Ruben, het begint stilaan vervelend te worden.
Iemand anders kan je raad geven, maar niet besluiten in jou plaats wat te doen.
Op al die tijd dat je je nu afvraagt wat te doen met je vogels, hadden ze intussen al lang een nieuw nachthok met of zonder verwarming gehad.
Sorry, moest ik even kwijtwink ;)


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2012-02-05 - 11:09:57 send message to ubels1

wat een gezeur over die kou.
als je vogels nu nog buiten zitten komt het wel goed.
vogels gaan nu gewoon wat dikker zitten om de warmte beter vast te houden.
kijk naar de merels en andere buiten vogels die doen dat toch ook en overleven het toch ook .
geef ze wat extra voer doe je met de buitenvogels toch ook.
zo


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-02-05 - 11:16:04 send message to Rik


Hoi Ruben.

Je hebt maar één koppel pyrrhura’s. Dat heeft in dit geval alleen maar voordelen.

Persoonlijk zou ik ze dan inderdaad direct uitvangen en in een kooi doen. Daar zou ik niet over na hoeven te denken met vogels van dit postuur en dit karakter.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-02-05 - 11:39:16 send message to Karel

@tropic

Ieder mens is nu eenmaal anders. De een neemt een beslissing en neemt aan dat het wel goed komt terwijl de ander nauwelijks kan slapen van de zorgen over zijn vogels. Dit geldt al helemaal voor mensen voor wie deze hobby wat nieuwer is.

Laat ieder in zijn waarde, neem andermans zorgen serieus en probeer te helpen als dat kan!


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-02-05 - 12:43:07 send message to freddy321

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

als je alles zo eens door leest lijkt het wel of we voor het eerst een winter meemaken, en dat terwijl we nog niet eens een elfstedentocht hebben gehad dit jaarhappy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-02-05 - 13:02:52 send message to Rik

quote
als je alles zo eens door leest lijkt het wel of we voor het eerst een winter meemaken


De temperaturen schijnen 27 jaar geleden voor het laatst te zijn bereikt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2012-02-05 - 13:54:22 send message to johanblok

@Ruben: verplaatsen en weer terugplaatsen geeft inderdaad ook een hoop stress. Als ze goed eten, zou ik de voliere zoveel mogelijk afschermen, en ze zowel s'ochtends vroeg en eind middag/begin avond voeren. Bij deze kou geef ik ze s'ochtends ook wel kruidenthee met druivensuiker als drinkwater. Verder vooral in je hoofd knopen hoe je het volgende winter wilt hebben, al is het maar voor je eigen gemoedsrust!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-02-05 - 14:07:02 send message to tropic

Karel,

Ik probeer iedereen in zijn waarde te laten, en als me dat niet gelukt is wil ik me daarvoor verontschuldigen.
Dat iedereen anders is , is maar een geluk, anders zou het eens een boeltje worden.
Dat iedereen anders vogels houd, ben ik het ook met je eens. Ik ben de eerste die superbezorgd is om zijn vogels, maar neem wel de beslissing om al dan niet in te grijpen;
Ik bedoel maar, hier op vogelarena hou je je vogels niet in leven, hoe bezorgd je ook bent.
Als je niet kan beslissen wat je doet sta je nergens in het leven.
De koude werd aangekondigd, het is koud, het was koud, en het zal nog een tijd koud blijven. Dat komt iedere winter terug, en daarvoor beslis je of je jezelf hiertegen wapend of niet.
Als het dan over 1 (één) paar vogels gaat, is de beslissing toch zo moeilijk niet te nemen volgens mij Desnoods zet je ze in je woonkamer.
Laat me duidelijk wezen dat dit niet slecht bedoeld is, maar ik wil gewoon zeggen, ook al zit je hier nog drie weken zaken over de koude te posten, dat het voor je vogels niets oplost.
Dit gezegd zijnde hoop ik dat Ruben de juiste beslissing neemt voor zichzelf, alvorens het te laat is (te koud wordtwink ;))


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-02-05 - 14:12:18 send message to RICHARDVHASSELT

Bij mij zitten de pennanten gewoon in het nachthok de luikjes zijn dicht ik heb de kachel op net 1 graad boven nul anders bevriest het water zo heb ik daar geen last van anders blijf ik aan de gang de vogels kunnen er prima tegen zitten allemaal nog gewoon op de stok al is de ruimte iets beperkt nachthokken van L 1.60 H 1.30 en 80 diep ze redden zich maar even zo.



Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede