Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > personata Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-06-11 - 00:56:10 send message to interactivet

Bedankt voor de reaktie Dirk. Bestaat er by personata of fishiri of andere species een kleur mutatie die net zoals de pastel op de bovenstaande foto (niet cinnamon maar wel met verligting van zwart)lykt maar geslachsgebonde vererft? Indien wel bevind die geen zich ook op de zelfde locus als de nsl ino mutatie waarmee men een tussenkleur zou kunnen verkrygen?


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-06-11 - 08:38:56 send message to DirkD

Bij de Argaponissen is er bij mijn weten enkel bij de Rose colies een geslachtsgebonden vererving voor lutino.

Bij deze wordt de vererving niet gedragen door een autosomaal maar een geslachtschromosoom
Op hetzelfde locus van het chromosoom is er ook pallid zodat ook hier tussenkleuren kunnen tussen SLInno en Pallid.

Omdat Inno en Pallid geslachtsgebonden vererven en zich op hetzelfde locus van het chromosoom bevinden kan hier enkel bij de man een PallidInno ontstaan.

Een pop heeft slechts een Z (X) en kan dus enkel het pallid of het Inno allel op dit Locus dragen.
Is dus Pallid of Inno.

Bij de meeste soorten vererft lutino geslachtsgebonden (SL) mede omdat het eenvoudiger is een geslachtsgebonden dan een autosomaal mutatie te vererven en te verankeren.

Bij de eleganten is de Inno ook NSL.

Mvg
Dirk


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-06-11 - 13:09:37 send message to interactivet

Goed dan versta ik het. Bedankt.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede