Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lori pap zelf maken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2012-01-23 - 15:26:42 send message to loribreeder

Dat ben ik met je eens maar er zijn nog wel zat soorten te vinden bij de liefhebbers alleen de veelstrepen lori dat is een probleem die is er haast niet meer .


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-23 - 16:24:08 send message to dooren

Nog wat meer info over voeding kun je vinden op mijn website:
http://www.loribreeders.com/index.php?page=nutrienten

Zie ook water, eiwitten, vetten etc.

Gert


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-01-23 - 19:41:03 send message to parrotmaniak

zou het plukprobleem echt in de voeding zitten
ik denk eerder dat het de verveling is ,de vogels in onze volieres kunnen 2 of 3x per dag zich direct de buik vol eten en zitten de rest van de dag zich te vervelen.dan ga je vanzelf wel aan je veren plukken
ik heb er echter ook geen oplossing voor ,bij mij plukken ze ook hun jongen en ik voor ook het voer van neff aangevuld met fruit groente universeel ed


Phigys
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-01-23 - 20:06:39 send message to Phigys

Dag Ton,

Het stuifmeel opgenomen door loris in de vrije natuur is afkomstig van hun voedselbomen bv. Eucaluptus, Melaleuca, Grevillae, Cocos nucifera, enz. Het stuifmeel dat wij kunnen kopen in bv. een natuurwinkel kan evengoed van maisplanten komen en/of bloemen, kruiden naargelang de plaats waar ze door de bijen geoogst worden. Bij aankoop kijk dan ook voor stuifmeel met zeer veel verschillende soorten pollen, dit is waarneembaar door een grote kleurvariatie en grootte van de korrel. Het verschil met stuifmeel vrij opneembaar in de natuur en het voor ons koopbar stuifmeel is het feit dat het bewerkt is geworden door de bijen, ze verzamelen het, bewerken het en conserveren het. Deze bewerkte korrels kunnen wij kopen. Om het pollenomhulsel open te breken heeft het stuifmeel een voorbehandeling nodig.
Vooral bij vogels zoals kolibris en loris die een snellle stofwisseling hebben. Het stuifmeel passeert het spijsverteringsstelsel zo snel dat het niet vollledig benutbaar is.
Welke voorbehandeling is geen geheim en reeds uitvoerig beschreven door K-L Schuchmann.
Het stuifmeel wordt 12 uur in een 15% suikeroplossing geweekt, deze inwerking breekt het pollenomhulsel open.

Idalgo,

Ik geef uw gelijk dat de laatste jaren intensiever aan soortbehoud wordt gedaan. U spreekt over de C.multistriata maar wat met C.pulchella, rotschildii, josefinae, rubronotata, subplacens, Neopsittacussoorten? Hoeveel Vini paren kweken er daadwerkelijk?
Enkel bij mensen die er echt voor gaan, die alle noden met de beste middelen proberen in te vullen. Het is een positieve evolutie dat er en meer zo'n liefhebbers zijn.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-23 - 21:03:59 send message to Ton Koek

Dank voor de uitleg!
Maar toch nog een vraag...
Ik bied stuifmeelkorrels (van de Imre) af en toe aan al mijn vogels aan, mijn swiftparkieten maar ook de kleine tropen smullen er van. Ik wl de korrels nu eerst "voorbehandelen". Kan dat in lauw water met gewone suiker?


Phigys
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-01-23 - 21:30:40 send message to Phigys

U kan gewoon huishoudsuiker gebruiken, sucrose.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2012-01-23 - 23:58:50 send message to dooren

je kunt ook b.v. verse pollen kopen dan is het probleem ook opgelost.

Deze kun je ook bewaren in de diepvriezer.

Mijn swiften eten deze b.v. ook erg graag Ton.
Gert


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-01-24 - 02:03:37 send message to Ton Koek

Ik heb nu nog een halve pot staan, ik ga op zoek naar een imker in de buurt.

Dank voor de tips allen.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2012-01-24 - 18:49:25 send message to parrotmaniak

en als je de pollen maalt ??



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede