Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Weggevlogen kanarie vangen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Weggevlogen kanarie vangen
Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2004-10-04 - 15:05:30 send message to Asura

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er vliegt hier in de buurt een kanarie rond, het is er volgens mij geen van ons zelf want ik zag geen ringetje..
Ik heb geprobeerd hem te vangen met een netje, maar daarbij heb ik het arme beestje zo'n schrik aangejaagd dat ie nu uit het zicht verdwenen is sad :(
Ik hoop dat ie nog terug komt, misschien dat ie op het geluid van onze kanaries af komt en ik heb een schaal voer neergezet..
Ik weet niet van wie die is.. er zijn vrij weinig vogelmannen meer hier in de buurt..maar aangezien het beestje geen ring om had (voor zover ik kon zien) denk ik dat het misschien een binnenvogeltje is.. Hij had wel moeite met vliegen in de wind sad :(

Nu heeft m'n vader zo'n vogel-lokkooitje waar je in het midden een vogel kunt zetten en als het vogeltje dan in 1 van de 2 zijkanten springt, valt het dekseltje dicht.. m'n vader is de komende paar uur nog niet thuis, dus ik ga geen kanarie van hem als lokvogel gebruiken, maar ik heb wel een dwergpapegaaitje (m'n probleemvogeltje) in dat kooitje gezet. Maar is het wel een goed idee om die met dit weer zomaar buiten te zetten? Het waait superhard! sad :(
En ik heb geen idee of die kanarie nog in de buurt is..

Tips zijn welkom.. voorlopig zet ik alleen die schaal met voer buiten..

[edit] Hij is zojuist hier tegen de raam aangevlogen, maar is niet gewond.. hij blijft wel hier in de buurt.. Neji staat nu buiten.. maar hij blijft richting raam vliegen.. hij zit nu op de waslijn..[/edit]


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-04 - 15:14:29 send message to natasja

nou met deze temp. zomaar een vogeltje buiten zetten wat de binnentemp gewend is lijkt me vragen om problemen hoor .. grote temp verschillen zijn nooit goed , ik zou je eigen vogel dus maar lekker binnenhouden .


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2004-10-04 - 15:18:26 send message to Asura

Neji is geen binnenvogel, die zit al maanden in de buitenvoliere.. Ik heb hem nu een beetje beschut tussen ons huis en de voliere staan, daar is niet zo veel wind.. en de kanarie heeft daar op de waslijn gezeten, dus hopelijk komt ie nog terug..


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-04 - 15:30:58 send message to tonnl

Het maakt mij niet uit, ik vind het voor een goed doel, maar het gebruik van zo'n kooi is tegenwoordig wel nogal illegaal en strafbaar.
Ik zou het niet verder rondbazuinen (als het nog verder kan). happy :)


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2004-10-04 - 15:32:41 send message to Asura

Die kooi gebruiken we alleen als er een vogel weggevlogen is (wat al JAREN niet meer gebeurd is.. het ding zat helemaal onder de spinnenwebben, blegh)
Is het niet alleen illegaal als je er wilde vogels mee probeert te vangen? Want dat doe ik niet, het arme kanarietje gaat dood als ie niet gevangen wordt sad :(


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2004-10-04 - 16:50:23 send message to Asura

Ik heb hem nu al meer dan een uur niet meer gezien, dus ik heb de jacht opgegeven sad :(

Hopelijk is ie door iemand anders gevangen!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-04 - 21:24:09 send message to natasja

vind ik trouwens wel een goede vraag .. is zo'n kooi ook verboden als je 'm gebruikt om je eigen vogels mee te vangen ?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-04 - 21:31:56 send message to ParkietenPeter

Ja!

Het gebruik van zo'n vangkooi is strafbaar. Omdat niemand kan 'zien' cq aannemen dat jij hem alleen voor jouw kanarie zult gebruiken. Daarom is het gebruik van de kooi strafbaar. Het is zelfs zo dat alle vogels in beslag genomen kunnen worden. Ligt soms wel eraan of de inspecteur jouw verhaal geloofwaardig vindt.

Succes
wink ;)Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede