Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > knoflook of Bio-Allicine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : knoflook of Bio-Allicine
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-13 - 19:11:30

wie kent het wie werk er mee en waarom in die concentratie ?
is het beter als gewoon knoflook poeder ?

m.v.g eric


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-01-13 - 22:59:39

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Allicine is een antibioticum dat in knoflook zit. Bio-allicine is een concentraat van dit antibioticum. Populair gezegd: Bio-allicine is een bacteriedoder.
(Over de voor- en nadelen van het preventief gebruik van antibiotica kan overigens, zoals bekend, worden gediscussieerd!)

Zoals gezegd komt allicine in knoflook voor. Het verschil met bijv. knoflookpoeder is dat de allicine daarin zeer onstabiel is en snel "bederft". De afbraakstoffen van de allicine maken in feite dat knoflook en knoflookpoeder zo sterk ruiken.
Bio-allicine bestaat uit zgn. gestabiliseerd allicine, dat dus niet (of niet zo snel) "bederft".

Knoflookpoeder wordt aan vogels gegeven omdat het zo zou zijn dat door de geur de vogel vrij blijft van luizen e.d. Hoewel het inderdaad lijkt te werken tegen dit soort parasieten, is het overigens niet heel waarschijnlijk dat de geur de reden zou zijn, doch n.m.m. eerder de onsmakelijke of mogelijke giftige/dodelijke(?) samenstelling van het bloed van de vogel, na knoflookinname.

Kortom, allicine en poeder worden elk met een ander doel verstrekt. Allicine om schadelijk bacterieen te doden en poeder om parasieten (en volgens sommigen zelfs wormen) te bestrijden.



digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2012-01-14 - 01:13:07

ik geef ook geregeld knoflookpoeder
gemengd door het zaad, zelfs nu nog.
en mijn vogels zien er beter uit.
dus: niet alleen ter bestrijding van............
maar ook als extra voeding.wink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2012-01-14 - 11:48:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Knoflook zal best goed zijn. Zeker wat Karel zegt
ter bestrijding van wormen,maar dan moet je er toch een behoorlijke hoeveelheid van eten.
Als effect op mijn kanaries haalt het geen fluit
uit met betrekking tot gezondheid.
Wat wel belangrijk is dat je er in gelooft.
Dan ziet alles er een stuk beter uit,zoals
meerdere toevoegingen van allerlei.
Wat ik me nog herinner van mijn verblijve in Spanje is,dat de ezels werden gevoederd met knollen knoflook en dientengevolge enorm harde winden lieten.laugh :D
Vr.groeten
ANTONI


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-01-14 - 12:49:50

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Knoflook en ui geef ik vermengd met groeten, fruit en eivoer.
In knoflook is de stof allicine minimaal aanwezig. Dit is een natuurlijk onstabiel antibioticum dat ook in uien aanwezig is. Het zou inwerken op eencellige
Zoals nu in de mode, wordt dit natuur gegeven misbruikt.
In bijna al deze producten is bijkomend ronidazol verwerkt. Bij mijn weten het enige antibioticum dat werkt tegen eencellige (flagalaten) maar ook nadelige gevolgen heeft
Look mag dagelijks aan vogels worden verstrekt, maar of het goed is om vogels dagelijks een dosis antibioticum toe te dienen?
Dieren moeten behandeld worden tegen ziektes.
Meestal wordt er bij het minste gekuurd met breedspectrum geneesmiddelen, goedkoop want een onderzoek naar de oorzaak is niet nodig
Hierdoor wordt de kans op natuurlijke weerstand verhinderd.
Helaas is er niet voor elk dier een lang leven voorzien en zijn niet alle dieren geschikt om voor nageslacht te zorgen.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-01-14 - 13:27:58

wat ik niet kan plaatsen is dat er veel word gepraat over natuurlijk voeren van kruiden en planten omdat het het voordeel heeft dat het dier /vogel niet resistent kan worden er word nu ook veel gevoert met organo wat ook een antibiotica is dus dit houd voor mijn in dat de kwekers die natuurlijk voeren van paardebloem tot knoflook etc eigenlijk continu kuren .ik zie dus niet zo het verschil als ik een stofje uit een plant haal dit ineens anders is of zie ik dit verkeerd?

m.v.g eric



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede