Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gelijk tijdig kweken per soort Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gelijk tijdig kweken per soort
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-07 - 17:23:20 send message to denegon

Gelijk tijdig kweken.

Ik heb 2 koppels pruimekkopparkieten.
nu ga ik aankomende week er nog een koppel bij halen omdat de 2 koppels al oud worden en ik dus en vers bloed en jonge vogels erbij wil hebben. de karantaine kooi heeft ook een blok en de vogels kunnen elkaar horen. nu heb ik met mijn 2 andere koppels dat ze al 5 jaar binnen een week na elkaar leggen en al 5 jaar tussen 20 en 27 februari. zou het nieuwe koppel mee gaan in deze cyclus. hieft iemand hier ervaring mee?
groetjes egon


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-01-08 - 23:03:15 send message to arjandaf

mischien doet het voorbeeld van je oude koppel het nieuwe activeren , zou zeggen hou het in de gaten en noteer het vooral


gr arjan


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-01-09 - 00:41:04 send message to Wickingh

Misschien helemaal niet relevant maar waarom je derde koppel niet samenstellen van de nakweek van je twee oude koppels?
Ik vind niets mooier dan vogels in mijn volieres die ik zelf gekweekt heb,

mvg Frank


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-09 - 17:34:02 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een zeer goed opmerking frank.
het 4de koppel wordt een samen gesteld koppel van de jongen uit de 2 kweekkoppels die ik al heb. vandaar dat ik zeg een ander koppel erbij uit volkomen verschllende bloedlijnen is dan mooi voor de bloedverversing.
maar zeker een goede opmerking.
groetjes egon

ps ik verwacht dat mijn huidige koppels nog een jaar of 2 mee gaan om te kweken en dan komen ze in een uit vlieg voliere.
dan heb ik mooi 2 nieuwe koppels


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-01-10 - 13:32:27 send message to P.Rooth

Hallo Egon

De pruimekopjes steken elkander aan in de broedtijd is mijn ervaring en in feb al eieren is erg vroeg wat ook mij enkele malen is overkomen maar beter iets te vroeg dan te laat begonnen want dat ken ook .

Weet niet hoe 'oud 'je stellen zijn maar ze kweken normaliter tot ze een jaar of 18 zijn waarna het wat rustiger gaat met 1 of 2 jongen per jaar .

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-10 - 20:19:36 send message to denegon

bedankt voor de informatie paul. ik heb 1 koppel dat is van 1995 en die zijn aan het afbouwen heb ik al gemerkt. ik hoop dat ze er 2 kweken dit jaar dan kan ik er daar 1 van door houden. het andere koppel daar is de man van 2001 en de pop open geringd maar die lijkt ouder. aan de poten en de oogring te zien.
hopelijk gaat het nieuwe koppel mee dat is 4 jaar oud. ik merk wel dat de vogels tegen elkaar fluiten ze zitten verdeeld over meerdere ruimtes maar houden fluitend wel contact. ik merk ook dat 1 koppel al bezig is met broed gedrag de man maakt al bals geluid.
groetjes egon


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-01-12 - 22:57:59 send message to ineznick

Hallo Egon,

Hebben ze ook balsgedrag en hoe ziet dat eruit ?
Mijn zoontje heeft ook sinds vorig jaar een koppel pruimekoppen in zijn bezit. Vandaar mijn vraag.
Ben verder niet op de hoogte van het balsgedrag van een pruimekop.
Alvast bedankt.

gr gerben


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-13 - 21:15:19 send message to denegon

normaal is de pop de baas. vanaf februari begind de man wat baziger te worden en de pop te bedelen.
als de man rivalen ziet hoort of denkt dat ze er zijn fluit hij niet maar heeft hij een ander geluid wat je meteen inderscheid dit gebruikt hij ook om de pop in te palmen.
de pop zal veel bedelen als ze aan de gaas hangt dan wordt ze wel gevoerd maar niet paren dit kan 10 dagen goed gaan maar daarna zal de man midden op een stok gaan zitten en zal de pop naar de man komen en daar gevoerd en gepaard worden.

groetjes egon


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-01-15 - 01:14:12 send message to ineznick

Dank je Egon, Ik hou het in de gaten. Vind het wel interessant om dit straks te volgen.

gr gerben


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-15 - 22:32:29 send message to denegon

bij mij is het nieuwe koppel in de karantaine kooi gekomen.
ze zien er goed uit en elke veer zit goed de kleuren zijn sprankelijk je kunt echt zien dat dit koppel lekker fleurig is en jong is.
groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede