Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > duurste vogel ter wereld Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-01-02 - 12:42:06 send message to Wickingh

De duurste vogel heb ik allang hier zitten.
Ze noemen die soort vrouw of echtgenote , mij is wel onduidelijk waar dat echte genieten op gebaseerd is.

Een aantal jaar geleden heb ik eens op een advertentie gereageert op een koppel spixara's.
Ik kreeg per omgaande te horen dat die 750.000,= euro moesten opleveren.
Ik heb nog even in de knip gekeken maar helaas kreeg het net niet bij elkaar.
De kans dat dat om een gevalletje oplichting ging was trouwens behoorlijk groot , aangezien ook niemand kon bevestigen dat er werkelijk een koppel in Portugal zat.
Zoals Henk al zei dit soort vogels is niet meer te koop voor de gewone particulier als dat Zwitserse koppel is verkocht dan zal die waarschijnlijk aan het kweekstation van die arabier zijn toegevoegd. Ik geloof ook niet dat gewone particulieren zich hieraan moeten bezondigen al hebben ze het geld er wel voor,

mvg Frank


monyet
Website Member
Posts :37

Website Member
2012-01-15 - 15:48:15 send message to monyet

Ik ben een tijd geleden bij een kweker geweest van zwarte roodstaartkaketoes. Hij is, naar eigen zeggen, de eerste op de wereld die hier kleurmutaties van heeft. Het zwart zag er groen/bruin uit. Via iemand anders hoorde ik dat hij er 45.000 euro per stuk voor vraagt.... Hij had er toen 6....


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-01-15 - 19:04:49 send message to Max Weijers

Wickingh ik weet niet of u met een gewone partikulier Al Wabra bedoeld, maar hij is zeker geen gewone partikulier. Hij is een van de succesvolste kwekers van blauwe ara's en paradijsvogels enz. Wel ben ik het 100% met u eens dat ze niet verkocht moeten worden aan partikulieren die hier geen verstand van hebben.

Ps. zonde van de mutatie van die zwarte sad :(


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-01-15 - 19:54:17 send message to Rik

quote
Ps. zonde van de mutatie van die zwarte sad :(


Helemaal gelijk in Max! Ik kan mij wel voorstellen dat iemand geïnteresseerd is in een bijzondere mutatie van een ‘doorsnee vogel’. Bijvoorbeeld een blauwe edelpapegaai of een lutino amazone.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand bereid is om extra geld neer te tellen voor een afwijkende vogel waarvan juist de wildkleur al uniek is. Jammer dat je bijvoorbeeld een zwarte roodstaart hebt en je kweekt op groen/ bruin verder. Écht zonde. Mijns inziens een verkeerde selectie.

Klinkt tegenstrijdig. Hopelijk ben ik niet de enige die er zo over denkt.


Aviseed
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-01-17 - 11:09:22 send message to Aviseed

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zag de zwarte roodstaart er zo uit?


Aviseed
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-01-17 - 11:11:45 send message to Aviseed

Dit is trouwens nog een (wel erg) bonte geelstaart kaketoe.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2012-01-17 - 12:28:57 send message to mreyder

Prachtig die bonte!


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-01-17 - 13:32:29 send message to vogeltje1000

Bruin is geen mutatie bij de zwarte kaketoe maar een variatie in kleur deze komt veelvuldig in het wild voor.


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2012-01-17 - 13:41:24 send message to goudparkiet

quote
Wickingh ik weet niet of u met een gewone partikulier Al Wabra bedoeld, maar hij is zeker geen gewone partikulier. Hij is een van de succesvolste kwekers van blauwe ara's en paradijsvogels enz. Wel ben ik het 100% met u eens dat ze niet verkocht moeten worden aan partikulieren die hier geen verstand van hebben.


Weet niet waar je dat op baseerd.
De spix hebben vorig jaar maar 1 jong gehad.( bron Blue macaws.org)
I have heard from Al-Wabra Wildlife Conservation that they have had a disappointing season in breeding Spix's Macaws. Apparently out of 32 eggs laid from 5 hens only one egg showed any visible sign of development. That egg hatched and the chick is doing really well. 11 of the 18 pairs appeared to have been re-paired so hopefully they might have a few more hens laying next year. This season's eggs will be analysed to get a better picture of the status of the eggs - whether, for example, there was early embryonic death, whether sperm actually entered the egg and how much. They also hope to get a better idea of the physiological viability of this season's laying pairs.
En alle spixen zijn besmet met PBFD.(bron U Utrecht)


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-01-17 - 13:46:38 send message to oli4

Op Facebook kom je de laatste tijd wel heel erg veel van die bonte vogels tegen als je effe zoekt, er moet blijkbaar bij enkele grote kwekers daar in Australie nog goed met gekweekt worden. Jammer, het is een zeldzame soort,...waarom dan mutaties gaan inkweken, maar ieder zijn ding zeker?!


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2012-01-17 - 13:54:59 send message to blg

@Rik
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand bereid is om extra geld neer te tellen voor een afwijkende vogel waarvan juist de wildkleur al uniek is.
Jaren geleden stond er een artikel in een vogel blad van een kweker van Goudschouder parkieten, hij had nu eindelijk ook de mutatie van de Goudschouder parkiet, was hij nog trots op ook.


Aviseed
Website Member
Posts :19

Website Member
2012-01-17 - 16:17:34 send message to Aviseed

De zwarte roodstaarten op de foto worden in Australië dilute genoemd en hebben van bij de geboorte lichte hoorndelen. Daar spreken ze effectief van een mutatie.

@ vogeltje1000: De verschillende zwarte kaketoes variëren idd van bruin tot hitzwart maar is daarom geen variatie. Neem nu bijvoorbeeld de zwarte roodstaart ten opzichte van de glossy.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2012-01-17 - 16:53:34 send message to mreyder

@blg: ik zie het probleem met de Goudschoudermutant niet. Als de eigenaar dit nu mooi vindt, wat is het probleem. Ik denk dat dit een kwestie is van: hou je wel of niet van mutatiekweek. En daar raken we nooir over uitgesproken. Overigens: zo zeldzaam is de Goudschouder nu echt niet meer, hij wordt in behoorlijke aantallen gekweekt.


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-01-17 - 22:21:18 send message to Max Weijers

mreyder helemaal met u eens.
Ik ben ook 100% tegen mutatie kweek, maar mij maakt het echt niet uit of er nu iemand wel met mutaties kweekt, ik vind het zeker jammer maar ja als die dat geweldig vinden laat ze dan maar. wel ben ik er van overtuigd dat ikzelf nooit mutaties ga kopen.
Mijn opa die kweekt wel met mutanten, vorig jaar hebben we jongen grasparkieten gehad, die veren aan hun poten hadden. wij vonden dit afschuwelijk en zagen het al voor ons dat het straks net van zoon soort duiven worden die niet meer kunnen vliegen, vandaar dat we er ook niet mee verder kweken en ze ook niet verkopen.

Ps, die zwarte roodstaarten op de foto dat zijn hele zeldzame, namelijk de ondersoort naso. Jammer dat we die bijna niet meer zien in Europa. En zou het trouwens niet kunnen dat ze daar de bruinste steeds op elkaar zetten? Net zoiets als selectie kweek? Net als bij de Engelse grasparkiet gebeurt en bij de roze bourkes?

Max


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-01-17 - 22:27:22 send message to denegon

volgens mij is de duurste vogel de vogel waar je het meeste plezier aan beleeft. dit is bij mij mijn koppels pruimekoppen mooi fluiten elk jaar 3 a 4 jongen mooi om te zien rust gevend echt iets waar ik graag naar kijk.
deze emotie is niet te koop dus vandaar zeer prijzig
groetjes egon




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede