Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eerste keer kweken met zebravinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eerste keer kweken met zebravinken
gertjanepe
Website Member
Posts :5

Website Member
2011-12-30 - 18:45:43 send message to gertjanepe

hallo,
ik ben nieuw hier en ik heb een vraag,
ik ga dit jaar voor het eerst kweken met zebravinken. nu weet ik opzich wel het verschil tussen een mannetje of vrouwtje, maar volgensmij kun je het bij de ene kleuslag beter zien als bij de andere klopt dit? en zo ja, hoe kun je dan het beste het verschil zien?
nu wil ik gaan kweken, maar hoe kun je het beste aan hokken komen, je kan ze zelf bouwen maar wat is dan de beste manier?
je kan ze kopen, maar waar kan ik goedkope hokken vinden?
als u verder nog tips heeft hoor ik ze graag.

Mvg
Gertjan happy :)


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-12-30 - 19:30:37 send message to Jan van Dessel

Hallo Gertjan.
Ga maar eens lekker surven op het net , dan kom je van alles te weten.
gr Jan.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-12-31 - 01:10:59 send message to Ton Koek

Welkom allereerst.
Veel vragen in een keer.

Over het algemeen zie je bij zebravinken het geslachtsverschil aan de wangen. Mannetjes hebben gekleurde wangen, vrouwtjes niet. Bij een aantal mutaties ligt het wat lastiger, maar als je net begint kun je veel beter met "gewone" grijze of bruine beginnen.

Kooien kun je ook zelf maken, zoek op het forum hier maar eens naar "kweekkooien" "broedkooien" of "kooien" en je vindt al erg veel tips.

Veel plezier met je nieuwe hobby en van vragen worden de meeste mensen wijzer, dus... happy :)


berepret
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-01-01 - 10:39:19 send message to berepret

Wat betreft de kweekkooien zou ik ook maar eens op xxxxxxxx of xxxxxxxxx kijken. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een aantal mooie GEHU-kooien of andere merk kooien geven je broedkamer toch een geweldig aanzien en voor jezelf is het lekker werken. Je kun beter wat langer doorsparen voor goed materiaal, want wanneer het virus je te pakken krijgt, heb je al snel spijt dat je niet direct voor goede kweekkooien hebt gekozen. Ook zou je via een plaatselijke vogelvereniging eens kunnen gaan kijken bij een kweker thuis. Het moet al gek zijn wanneer er geen zebravink kweker bij jou in de buurt woont.Google maar eens op Nederlandse Zebravinken Club. Heel veel succes en welkom in deze prachtige hobby.

(Links naar andere verkoopsites zijn niet toegestaan)


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 227 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede