Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boeren samen zetten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bonte boeren samen zetten.
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-12-08 - 11:45:48 send message to eline1987

Hallo,
Wij hadden 2 groepen bonte boeren. De grootste voliere is ongeveer 6m2 met nachthok. Hier zitten nu 3 bonte boeren in. Gisteren is er van ons koppel 1 overleden. De overige vogel hebben we terug in de voliere geplaatst vanmorgen. Normaal gaat dat hier vrij makkelijk maar dit keer is er veel ruzie. Er is 1 vogel die de hele tijd achter de nieuwe vogel aanzit. Normaal laat ik het even gebeuren alleen is de nieuwe bonte boer al 25 jaar. Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. De vogel gewoon even laten zitten ondanks dat de andere bonte boer hem geregeld aanvalt of hem weer uit de voliere halen? Hij lijkt het niet leuk te vinden namelijk nu. Ik hoop snel op tips of meningen.


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-12-08 - 12:08:34 send message to eline1987

Ik heb ze uit elkaar gehaald, er ging bloed vloeien dus het leek me verstandig om ze uit elkaar te halen. Wat is nu het beste. De vogel is 25 en net zijn maatje verloren. Winter alleen in zijn voliere buiten laten of eerst in huis en dan na de winter verder kijken?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-08 - 12:45:02 send message to Karel

Heel verstandig om ze uit elkaar te halen. Bonte boeren kunnen heel vervelend zijn tegen soortgenoten.
Soms is afknippen van enkele slagpennen van één vleugel van de agressor een oplossing. Hierdoor vliegt deze wat "uit de koers", hetgeen hem enerzijds afleidt en anderzijds moeilijker maakt om direct aan te vallen. Mogelijk dat ze tegen de tijd dat de pennen teruggroeien aan elkaar gewend zijn.

Helaas echter, komt het vaak voor dat ze elkaar nooit zullen accepteren. Zeker bij Bonte boeren!
Je zult deze vogels dan apart moeten houden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede