Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bevedering Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bevedering
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-31 - 16:19:46

op een ander forum word er gevraagd van waaraan je kunt zien hoe de bevedering van een vogel is ,ik zelf zie het wel maar vind het moelijk om dit duidelijk uit teleggen . nu mijn vraag hoe dit het beste te doen?
en waar jullie nu opletten bij de bevedering?
m.v.g eric


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-10-31 - 19:40:52

compleet. schoon . aansluitend . enz : als je dat bedoelt tenminste


Hans van Rooijen
Website Member
Posts :41

Website Member
2011-10-31 - 19:56:45

Ik denk dat er wordt bedoelt, hoe omschrijf ik, wat zijn de kenmerken van kort bevederd, lang bevederd.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-31 - 22:53:54

kijk ik weet dat kort bevederd een gevulde veer heeft met psittacine ook dat het minder onder dons heeft en dat de vorm van de veer korter en gestrekter is en bij lang bevederd anders om en daar door ruimte tussen de psittacine zit maar hoe leg je dat op een manier uit dat een ieder het kan zien aan zijn vogels want ik heb het idee dat niet iedereen het snap waar ze naar moeten kijken ,voor al om lethalfactor te voor komen als men te intensief gaat kweken .dus graag jullie kneepjes waar op gelet word???????


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-31 - 23:08:56

of word er bij parkieten kwekers niet opgelet op een enkeling na!!!!!


Hans van Rooijen
Website Member
Posts :41

Website Member
2011-11-03 - 09:19:22

Ik omschrijf het altijd zo;

kort bevedert liggen de veren van de vleugels als schubben over elkaar en aangesloten.
lang bevedert liggen de veren van de vleugels als leien over elkaar en minder strak aangesloten.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-03 - 12:57:45

ok hans.
bij kanarie kwekers praten ze over schimmel als men over langbevederden praat. men kan dit dan weer zien aanbuitenste randen die niet goed gevuld zijn met psittacine om de dood eenvoudige reden dat er niet genoeg is om de ruimte te vullen .maar het blijf moelijk om de verschillen te laten zien aan beginnende kwekers en om het goed uit te leggen . maar misschien zijn er nog kwekers met tips in dezen !!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede