Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kivu sijsjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kivu sijsjes
claeysje
Website Member
Posts :6

Website Member
2004-09-26 - 16:25:09 send message to claeysje

Hallo iedereen

Heb vandaag een paartje Kivu sijsjes overgenomen van iemand die wegens verhuis stopt met de vogelkweek.Is er iemand die deze vogeltjes kent of ze eventueel bezit. Graag alle informatie over deze zeldzame sijsjes.Voeding ,kweek ,emailadressen van kwekers ,websites ,kortom alle informatie is welkom.
Groetjes Frank f.claeys@skynet.be


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-09-26 - 21:13:22 send message to pitylus

beste vriend ik heb die kivu sijsjes gezien in roeselare deze morgen . deze vogels leven in oeganda en moeten warm zitten .als je vragen hebt mag je mij gerust mailen je mag mij de prijs ook eens mailen want stond op punt mij er een koppel te kopen maar hij vroeg aan mij 250 euro koppel waarvoor ik er verleden jaar 2 koppels kon voor krijgen ik persoonlijk vond ze een beetje te duur .

gr Rudy.


claeysje
Website Member
Posts :6

Website Member
2004-09-27 - 21:22:35 send message to claeysje


Rudy

Bedankt voor je reactie ,deze vogeltjes heb ik inderdaad in Roeselare op de beurs gekocht.
Weet iemand de wetenschappelijke naam van deze vogels.Wanneer zijn ze ingevoerd? Zijn ze echt zeldzaam?Is er nog import te verwachten? Ooit al iemand mee gekweekt?
Graag wil ik in contact komen met andere eigenaars van deze sijsjes. mvg Frank


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-27 - 22:42:34 send message to tonnl

Wat het meest in de buurt komt is een ondersoort van Serinus striolatus, de S.s. kivuensis. Kivuensis is een streek in Uganda. Ik kan er niet veel over vinden helaas.

De serinus striolatus zelf, de Streaky Seedeater is wel te vinden: bv op home.broadpark.no/~rjoha-21/masai/import/bird12.htm of op www.camacdonald.com/birding/Sampler7b.htm
Deze wordt ook wel gestreepte edelzanger of cinie genoemd.
Herken je hem van een van de foto's?

Groeten, Ton.


claeysje
Website Member
Posts :6

Website Member
2004-09-28 - 19:32:10 send message to claeysje

Ton
Ik vind geen afbeelding van de vogels op het net ook niet op de sites die je daar aanhaalt. Toch bedankt.
Wie wil kan een foto krijgen per email.Graag een mailtje met je emailadres naar f.claeys@skynet.be
mvg Frank



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede