Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kropverzuring Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kropverzuring
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2003-03-09 - 19:55:25 send message to hjvdlindehof

wie kan mij iets vertellen over kropverzuring ,waar komt het door,(kiemzaad?),wat kun je er aan doen ,hoe kun je het voorkomen,en hoe stel je de diagnose


Catharinaparkiet
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2003-03-09 - 22:58:42 send message to Catharinaparkiet

Ik heb wel eens iets over dat onderwerp gelezen en daar stond dat door gekiemd zaad er verzuring kan optreden in de krop.Verder had ik eerst altijd heel veel dode jongen en daarom geef ik de vogel een mengsel van het gewone zaad en van het kiemzaad en laat dit ongeveer 15 a 16 uur weken maar niet kiemen!Als ik de vogels dan ga voeren spoel ik dit geweekte zaad eerst een keer of 3 goed door met koud water zodat als er schimmels op het zaad zitten dit eruit gespoelt wordt,en sindsdien komen bijna alle jonge vogels groot.Ik weet niet of dat daardoor komt maar het gaat in ieder geval stukken beter.Verder zei er ooit eens een kweker tegen me dat er jaarlijks heel veel jonge vogels dood gaan door toedoen van de "megabacterie" en dat door hun toedoen er verzuring optreed.hij zei toen tegen me dat ik appelazijn toe moest voegen aan het water zodat het zuurder werd.Het water uit de kraan en in de rivieren bij ons zou namelijk een ph van 8 hebben soms bijna 9 en dat op de plaatsen waar de meeste vogels vandaan komen de ph van het water 6 of 5 is.Doordat men appelazijn aan het water toe zou voegen zou de megabacterie geen kans krijgen omdat het hier niet tegen kan en dus meer jongen groot komen jaarlijks.

Groeten,Corné


caleno
Website Member
Posts :14

Website Member
2003-03-17 - 14:18:55 send message to caleno

Wanneer een jongen overlijd aan kropverzuring heeft hij een overvolle krop. Meestal sterft ook maar 1 jong, en groeien de anderen zonder problemen op.
In het verleden heb ik hiermee te maken gehad toen ik nog Matzinger hondenvlokken aan het eivoer en kiemzaad cq kookvoer toevoegde. toevoegde. Met super warme dagen had ik wel eens dat bv Pyrrhura`s en ook bepaalde Aratinga jongen plotseling in het blok stierven.

Ik voer nu al meer dan 15 jaar een zogenaamd gekookt kiemzaad met veel bonen en erwten aan al mijn vogels. Daaronder word steevast Bio-garde Yoghurt toegevoegd. Dit om verzuring van het eten tegen te gaan.
In een buitenvoliere houd ik allemaal jonge vogels en vogels die ik nog niet koppelen kan. Deze vogels krijgen altijd het afval voer van mijn andere vogels een dag later.
Deze vogels hebben nooit problemen gehad met dit voer.
Wil U weten hoe ik mijn vogelvoer bereid kijk dan op mijn homepage.home.hetnet.nl/~aratinga/index.html



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede