Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > muizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-10-16 - 10:31:49 send message to Antonia

Ook een kropvogel kan vergiftigd worden. Zelfs een half Ibuprofen (dat mijn ara te pakken kreeg) was haar niet goed gevallen. Ik was binnen 2 uur bij de va en toch was ze de dag erop helemaal niet in orde. Eigenlijk ligisch want er zijn ook planten giftig voor kromsnavels wink ;)
Dus voor alle giftige dingen geldt, "ook voor papegaaien"


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-10-16 - 11:29:54 send message to tropic

blg; domme vragen zijn er niet hé?

Ik stel me alleen de vraag wat er mee is, om te antwoorden in de zin van de vraag.
Enkelen voelen zich hier dan geroepen om ipv de vraagsteller te reageren. Hijzelf heeft blijkbaar minder, of geen moeite met het antwoord.wink ;)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-10-16 - 12:17:00 send message to Antonia

Misschien kan je een hoge gladde rand om de voliere maken, of een kat nemen ?
Ik woon in een oudbouw wonig waar ook al 100 jaar muizen komen en gaan. Toen ze eenmaal ontdekte dat hier een grote voliere stond en dus lekker eten te vinden was, waren de rapen gaar sad :(
Ik heb gif in huis gehad en klemmen, en uiteindelijk heb ik in minder dan een jaar 100 muizen gevangen met plakmatjes, maar ze bleven komen. Tegen mijn wil in heb ik twee katten in huis genomen, en ja hoor, binnen een maand kwam er geen muis meer naar binnen ...


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-10-16 - 14:03:22 send message to mijnkaketoes.nl



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2011-10-16 - 16:38:18 send message to blg

Hijzelf heeft blijkbaar minder, of geen moeite met het antwoord

Sander T.
Lid sinds : 2011-10-15
Laatste login : 2011-10-15

Beste antwoord komt van mijnkaketoes.nl
Je zou ook eens de zoekfunctie van arena kunnen gebruiken

Maar tropic je motiveert de nieuwkomers wel om vragen te stellen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-16 - 18:39:12 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat toch wel wat meer nuttige antwoorden zijn gegeven. En als Sander ze niet meer leest......dan heeft een ander er nog wel wat aan. Muizen zijn immers al een probleem sinds er vogels worden gehouden of voedsel wordt opgeslagen.

Overigens antwoordt eenieder op zijn eigen manier. Laten we elkaar dáár in ieder geval niet meer verder op aanvallen. Dan worden de muizen zéker niet de lachende derden.wink ;)

-------------------------------------

@Antonia

quote
Dus voor alle giftige dingen geldt, "ook voor papegaaien"



Dat denk ik niet. Althans, dat is veel te kort door de bocht. Er zijn vele typen gif, die allemaal hun eigen werking hebben. Het argument dat jouw papegaai ziek is geworden van een pijnstiller is niet voldoende. Dat kan beter!wink ;)

@COCOTJE

Dat een hond dood kan gaan aan muizengif, geloof ik direct. Een hond is immers ook een zoogdier. Maar dat betekent nog niet automatisch dat het gif bij vogels, die een ander "systeem" hebben, dezelfde werking heeft. Bovendien, het ene muizengif is het andere niet.wink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-10-16 - 22:38:26 send message to Ton Koek

Zo zijn er (on)kruiden die bekend als giftig maar waarvan de vogels vrolijk de zaden eten.
Het is helaas zeer gecompliceerd.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-10-16 - 23:45:07 send message to arjandaf

word moeilijk de val te beschrijven zonder bedrijfs link te plaatsen maar here go's : rechthoekig stalen contructie met links een plank en rechts een plank , in het midden een spanwiel ..spannen en de val klapt 15 x per kant ( dus totaal 30 muizen ) wat je er daarna mee doet ??? denk zwemles .. muizenval spanner amerika ( monsieur google)
gr : arjan


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-10-17 - 14:13:12 send message to Antonia

Klopt Ton, ik denk bij gif als bestrijdingsmiddel meestal meteen aan chemisch gif, dat is volgens mij altijd giftig voor papegaaien, denk ik ...


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2011-10-17 - 18:43:24 send message to mootje

Gif is gif, het ene dier zal er gevoeliger voor zijn dan de ander, en het ene gif werkt weer anders dan het ander (kan je gif op innemen dat dat zo is).
Genoeg vergiftigde havikken, duiven e.d. hebben het nieuws toch reeds gehaald (strychnine of wat was het?)

Muizen zijn zeer nuttig als voer.
Ik vang ze levend, houd ze een paar dagen vast (juist i.v.m. gif), en voeder ze aan mijn uilen.

Ik houd niet van gif, en vind lijmmatjes e.d. toch wel wreed.
Voor mij werkt dit dus weer prima.


Sander T.
Website Member
Posts :52

Website Member
2011-10-17 - 20:50:11 send message to Sander T.

Ja, die zal ik eens proberen. k' Heb namelijk een hekel aan muizen in de volière, maar om ze zomaar allemaal dood te laten klappen...


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-10-17 - 21:35:49 send message to Antonia

Plakmatjes zijn misschien wat wreed, vond ik zelf ook, maar zodra ze tot in je slaapkamer komen piep je wel anders razz :p
Gelukkig had ik iemand die ze in 1 klap dood mepte, dus waren ze snel uit hun lijden geholpen.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2011-10-24 - 16:42:47 send message to wilbor

hallo

Ook ik kwam er vorige week achter dat ondanks alle voorzorg maatregelen ik last van muizen in mijn voliere heb. Had drie jonge Moz. sijsjes buiten in de voliëre maar waren plots verdwenen. Er lagen alleen veel muizenkeutels in het nest. Na enig speurwerk zag ik gangen gegraven. Deze gangen werden door mij steeds dicht gestamt. Net voor schemer gaan alle vogels in het nachthok. Dan worden er klemmen gezet met redelijk resultaat.Maar steeds zag ik nieuwe gangen. Er moesten er dus heel wat zijn. Nu heb ik er het volgende op gevonden. Ik leg goed vast, een fijn stuk gaas als een val boven de muizengang die ik dan vol met water laat lopen.Het muizenhol loopt vol met water en de muizen komen als een speer naar boven en lopen in de val.Heb daardoor in een paar dagen al 13 muizen gevangen. Misschien een tip. Ik heb er succes mee.

Groetjes


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-10-24 - 22:09:17 send message to Antonia

Is wel een goeie maar weg blijven ze niet, je zal alleen blijven vangen ...


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2011-10-25 - 16:14:02 send message to wilbor

We blijven optimistisch



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede