Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > LantroX Bodembedekker Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : LantroX Bodembedekker
JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-09-25 - 14:06:36

Hallo allemaal,

We zijn nu weer een paar maanden verder en steeds meer kwekers gebruiken LantroX bodembedekker . We horen dan ook steeds meer positieve reacties. Ook het grove LantroX bevalt erg goed.

Graag zouden wij ook willen weten of er ook nog negatieve reacties zijn over LantroX, om het product eventueel nog meer te verbeteren.

Wij horen deze reacties graag.

Met vriendelijke groet,


Jeroen Bosch



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-09-25 - 14:40:17

Een nadeel vind ik dat het zo ontzettend stoffig wordt als de vogels ook maar even fladderen.
Is dat ook nog te verbeteren?

Groeten, Ton.


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-09-25 - 14:59:17

Beste Ton,

Het grove LantroX, wat grotere korrels zijn, stoft en/of stuift helemaal niks. Het fijne LantroX is ook al stukken verbeterd en stuift bijna niets meer, dat wil zeggen niet wanneer het rust.

Als je het eruit haalt en weer neer gooit zal het weliswaar wel iets stuiven.

LantroX is zwaar en daarom verplaatst het niet zomaar wanneer een vogel fladdert, bij grotere vogels zal dit wel zijn door een grotere windkracht.

Als jij dus grotere vogels hebt raadt ik je het grovere aan, dit gebruik ik ook voor mijn papegaaien en het absorbeerd erg goed en het stuift niet en waait niet weg.

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben.

Groeten Jeroen


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-09-25 - 15:17:29

Ik gebruik nu sinds enkele maanden ook lantrox en dit beval mij goed.
Alleen kleeft er 1 nadeel aan je kunt het niet goed zeven.
Het harkje wat in de handel is is in de eerste plaats te duur en op de 2e plaats zit je nog steeds met het kaf wat moeilijk eruit te halen is.
Misschien dat er nog een goede methode wordt gevonden om dit probleem ook op te lossen.

Marcel


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-09-25 - 15:45:42

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Marcel,

De harkjes zijn inderdaad wat aan de dure kant, maar ook effectief.Wat je ook kunt doen is een gewoon tuinharkje gebruiken.

LantroX is inderdaad niet goed te zeven, dit komt omdat het groter is als bijvoorbeeld zand.
Hier is ook weinig op te verzinnen omdat dopjes van zaad kleiner zijn als LantroX. Dit blijft dan ook lastig om de dopjes uit je bedekking te houden, ik weet niet of je veel kooien hebt, maar probeer is een lichte stofzuiger op een bepaalde afstand te houden, zodat de dopjes meegaan en het LantroX niet.Dopjes zijn namelijk erg licht.

Ook zou je een stoffer, van een stoffer en blik, kunnen gebruiken om zachtes over het LantroX te gaan, zodat de dopjes meegaan, misschien dat dit helpt. Dit zou ik nog moeten proberen omdat ik zelf weinig last heb van dopjes.

Misschien komt er nog wel een manier om dit op te lossen, we doen natuurlijk ons best om LantroX zo goed en effectief mogelijk te maken.

Groeten Jeroen



leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-09-25 - 16:54:08

Jeroen,

Met een stofzuiger(regelbaar) heb ik het al geprobeerd maar is niet echt effectief.
En om met een stoffer alle hokken(18) uit te vegen is te tijdrovend.
Voorheen gebruikte ik schelpenzand welke ik met behulp van een stuk horrengaas gespannen in een raamwerk goed kon zeven.
Misschien is er een gaassoort in de handel welke het kaf wel doorlaat maar het lantrox niet.
Zodra er een oplossing is hoor ik het graag.

Marcel


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-09-25 - 17:10:38

Hoi, ik heb het ook een maandje geprobeerd, maar helaas, sad :( het stuift verschrikkelijk en het stof lag echt door het hele huis sad :( . Vòòr het zeven had ik het zelfs nog wat vochtig gemaakt m.b.v. een plantenspuit. Dat hielp niet en ik kreeg het zo benauwd door het stof, dat ik even uit de ruimte moest. Gelukkig staat er altijd een luchtreiniger aan. happy :)


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-09-25 - 17:29:56

Marcel,

Nee inderdaad, dat is een beetje tijd en energie rovend. Ik kan begrijpen dat dit dan niet de juiste oplossing is voor jou.

Ik ga kijken of ik ergens een oplossing kan vinden tegen het kaf, en zodra er een oplossing is hoor je het meteen.

Beste Duif5,

Wat jammer dat bij jou het goede resultaat niet te zien is geweest, maar heb je er wel eens aan gedacht om het grovere te proberen? Het grovere wordt meestal gebruikt in buitenvolieres omdat er buiten een groot klimaatverandering is en het grovere is daar beter tegen bestand, maar ik gebruik het binnen en dit bevalt me erg goed.

Het fijne LantroX kan wel stoffen als je het in de kooien doet, maar dit moet verholpen zijn als je het een beetje vochtig maakt.

Ik weet niet of je je kooien binnen hebt staan?en hoeveel dit er zijn?

Groeten Jeroen


blaster
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2004-09-25 - 20:50:50

Hallo Jeroen

weet jij waar in de buurt van Etten_Leur LantroX Bodembedekker kan kopen?

groet Luc


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-09-25 - 23:33:02

Lijkt dit reclame, of is dit reclame??

Ik snap best dat je graag wilt weten wat je gebruikers vinden van je produkt, maar zoals je het nu brengt lijkt het er wel heel erg op dat je alles probeert goed te praten voor je product, en dus reclame aan het maken bent.

Het lijkt me verstandiger om je gebruikers een enquete of iets dergelijks op te stren en zo probeert te achterhalen wat zij van je produkt vinden. Want zoals iedereen weet, het forum is niet bedoeld voor reclame doeleinden.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-09-26 - 09:10:08

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo allemaal,

We wassen de broedkooien uit met Glorix of Halamid om de zaak grondig te ontsmetten. En dan lees ik dat we de bodembedekking zeven, dus weer hergebruiken! En hoe zit het dan met eventuele verontreinigingen zieketekiemen e.d. Ik denk als je alles wilt buitensluiten wat je vogels ziek kan maken je ook de bodembedekking moet vervangen. Of heb ik dat mis. Ja, het wordt natuurlijk nog duurder op deze manier. Maar wat willen we dan!


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-09-26 - 09:46:50

Men wast de kooien toch ook niet elke week uit met halamid of bleekwater?
Voor het seizoen maak ik de kooien grondig schoon en daarna worden ze behandeld met océpou.
De kooien worden weer gereinigd tussen de ronde's door.
Daarvoor maak lantrox zo goed als het kan schoon en zuig de kooi uit met de stofzuiger.
Drinkens en etensbakje's worden ook iedere week verschoond.
Dus waarom zou het een dure aangelegenheid worden als je om de 5 week je kooien je kooien grondig schoonmaakt.


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2004-09-26 - 13:15:43

Hallo Luc,

Je kan op de website van Lantro kijken waar bij jou het dichtbijzijnde verkooppunt is. de website is www.volieres.net.


Beste Agabird,

Ik doe dit absoluut niet voor reclame, maar enkel omdat er toen een hele discussie is geweest. Ik wil graag weten, na enkele maanden verder te zijn, of mensen nog negatieve reacties hebben over het product.

Als jij vindt dat dit niet kan, stoppen we het forum geprek gewoon.


Beste Leekgloster,

Ik sluit me volledig bij jou aan. LantroX kan je ook het beste in combinatie doen met Eucalyptus reiniger, dit maakt het LantroX ook schoon.

Ik denk dat we nu even op een antwoord van Agabird moeten wachten voordat we dit gesprek gaan vervolgen.

Groeten Jeroen






henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-09-26 - 14:22:25

Als dit geen reclame is, wil ik wel is weten wat dan wel reclame maken is


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-09-26 - 14:46:32


Ik heb het vermoeden leekgloster dat je niet begrijpt waar ik op doel. Of ik heb het verkeerd verwoord dat kan natuurlijk ook. Het gaat mij niet om de kosten van egaal welke bodembedekking, het zeven keur ik niet goed. We wassen en ontsmetten wel onze kooien maar de bodembedekking zeven we en wordt hergebruikt.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-09-26 - 15:12:22

Het zeven van bodembedekkers is inderdaad een risico, ziekte-kiemen en bacteriënsporen laten zich natuurlijk niet tegenhouden door een zeef. Een reden waarom het dan toch vaak goed afloopt is dat de bodem vaak droog is waardoor bacteriën zich niet verder kunnen onwikkelen. Immers voor elke leven is water nodig (ook voor schimmels en bacteriën. Waar bv baadwater wordt verstrekt en de bodem rondom nat blijft is wel degelijk gevaar. Mocht om een of andere redenen de bodem wel nat worden door tijdgebrek of ziekte van de verzorger zelf waardoor andere huisgenoten alleen voeren en niet schoonmaken dan zullen deze bacteriën een explosieve start krijgen. Elke 20 min. delen deze zich, het voortplanten gaat dus erg snel. In het droge zand oid zitten immers de kiemen (eieren) van de bacteriën opgeslagen. (deze gaan niet dood in een droge toestand en kunnen extra lang overleven in dergelijke omstandigheden)Zelf gebruik ik geen bodembedekkers en wordt de voliere elke week met hoge druk gereinigd en ontsmet met halamid of virkon S. Het belangrijkste van voliere management is dat de bodem droog blijft zodat bacteriën, schimmels en gisten geen voedingsbodem krijgen. Echter door hergebruik van bodembedekkers is er altijd een grotere kans op ziekten dan verse droge bodembedekkers. Ik hoop dat het korte verhaaltje wat meer duidelijkheid heeft gegeven.
Groet gert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede