Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geslacht bepalen bij een lutino elegant. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : geslacht bepalen bij een lutino elegant.
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-14 - 11:37:41 send message to ineznick

Hallo ,
Vorig jaar hebben mijn zoontje en ik een koppel lutino eleganten gekocht.
Nou heb ik nog niet zo thuis in de neophema's , vandaar mijn vraag.
Hoe kun je bij lutino eleganten zien of het een pop of een man is?
Nou heb ik hier al een paar mensen gehad en de ene zegt dat het 2 mannen zijn en de andere dat het een koppel is.

Mvgr gerben


zias
Website Member
Posts :69

Website Member
2011-09-14 - 17:43:11 send message to zias

hoi Gerben,

kun je mischien een foto plaatsen dan wordt het misschien wat duidelijker


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-14 - 19:45:08 send message to ineznick

Dit bericht is 3 keer gewijzigd


Dit is er eentje, zal er morgen even een goede van allebeide opzetten.

gr gerben


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-14 - 20:43:32 send message to eric 008

ik denk al heb je een koppel dat je geen jongen krijg als je de vogels niet schraler gaat voeren deze vogel is mijn inziens te vet om zich voort te planten .kweek conditie is een vereiste en is gezonder voor de vogel ook . m.v.g eric


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-15 - 00:25:06 send message to ineznick

Hallo Eric,
Oke ,bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met schraler? Minder voer?
Wat geef jij ze ? Ook eivoer?
Mvgr gerben


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-15 - 07:31:35 send message to eric 008

hallo gerben

ik weet niet hoe je voert ,
per dag of voor een hele week te gelijk wat ik nog te vaak zie vogels eten dan alleen de lekkeren zaden . wat ik met schral voeren bedoel is 1 x dags net genoeg zaad geven dat ook schoon op gaat door het mengsel wat samen is gestelt voor de soort krijgen ze in preciepen alles al binnen af en toe met maten een beetje muur,nu rosenbottel of stukje appel .en afhankelijk in wat voor perioden je zit rui,tt,of kweek dan kun je iets toegaan voegen met eivoer .maar probeer zo te voeren klink raar dat je vogels aan het gaas hangen te wachten dat je weer komt voeren want dan hebben ze alles binnen dus het bordje leeg.een neophema heeft aan het zaad wat je in je hand kunt houden in dicht geknepen vuist genoeg is een eetlepel vol per vogel.

m.v.g eric


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-15 - 09:19:53 send message to ineznick

Hallo Eric,

Oke, ja dan voer ik ze veel te veel. Ik voer elke dag. Bedankt voor je advies. Ga het gelijk uitproberen.

gr gerben


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-09-15 - 09:41:20 send message to mreyder

Gerben, pas wel op met wat je doet! Laten verhongeren is zeker niet goed. Bovendien heeft het ook te maken met hoe je ze houdt!!! Als je ze in kooien houdt, moeten ze heel anders (schraler, dus niet zozeer minder,maar minder vet bv) gevoerd worden dan wanneer je ze buiten houdt in vluchten (dan verbranden ze meer energie, kun je dus ook vetter voeren: als je ze buiten houdt, zijn ze met weer als nu al meer voer nodig dan 's zomers). Ik heb zelf meer dan 30 jaar Neophema's gehouden: ik voer AL mijn vogels 365 dagen per jaar eivoer. Je jonge vogels van volgend jaar moet je dit najaar, winter en komend voorjaar "verdienen": een vogel die het hele winterseizoen te krap is gehouden heeft geen reserves opgebouwd en kan dus minder energie steken in baltsen,treden ed. Hun lichaam produceert zaadcellen of eieren van slechtere kwaliteit. Afgezien van het feit, dat deze vogels veel minder weerstand hebben,vooral tijdens het slechtere/koudere weer. Gedurende 30 jaar zijn de Neophema's hier ruim gevoerd, zowel qua kwaliteit van het voer als ook qua kwantiteit: nooit heb ik vogels gehad die te vet waren om zich goed voort te kunnen planten. Kanttekening: de vluchten zijn minimaal 3 meter lang.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-15 - 10:34:31 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd


Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Ze willen niet echt stil zitten.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-15 - 10:39:14 send message to ineznick

mreyder,
Bedankt voor je reactie. Die eerste foto was van een hele tijd terug. Toen zaten ze in een hele grote voliere. Heb ze nu tijdelijk in een broedkooi zitten. Ze zien er nu op dit moment ook niet zo dik uit. Ik hoop dat jullie kunnen zien op deze wat het is. Want als het nu 2 mannen of 2 poppen zijn , dan kan ik rond gaan kijken voor iets nieuws voor volgend jaar.

gr gerben


Robby hans
Website Member
Posts :30

Website Member
2011-09-15 - 11:57:14 send message to Robby hans

hallo

volgens mij loopt de witte band voor op de kop door achter de ogen bij een man goed duidelijk zicht baar


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-15 - 19:06:57 send message to ineznick

Is dit ook bij lutino eleganten? Bij mijn wildkleur koppel , kan ik het goed zien, maar bij dit koppel lijkt het wel hetzelfde.

gr gerben


Robby hans
Website Member
Posts :30

Website Member
2011-09-15 - 19:48:42 send message to Robby hans

hallo

ja het is wel lastiger tezien bij een lutino
bij een wild kleur kan je het goed zien aan de rode plek onder de buik alleen bij een lutino is dat lastiger ik denk zelf als ik de foto zie dat het twee poppen zijn


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2011-09-15 - 20:03:14 send message to pennantrosella

Als de 1 een oranje buikvlek heeft heb je een man, alleen niet verstandig lutino x lutino te paren maar te werken met een split vogel


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-09-15 - 20:44:06 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo pennantrosella,
bedankt voor je reactie. Wat is het nadeel van lutino tegen lutino ? Het formaat?
O, ja, voordat ik het vergeet, ze hebben allebeide wat rood onderaan de buik, de een wat meer dan de andere.

gr gerben



Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2011-09-15 - 21:16:10 send message to Neophemagek

helaas geeft de buikvlek niet altijd uitsluitsel voor het geslacht.
Je heb mannen zonder en poppen met buikvlek.
Het onbreken van het driehoekje achter het oog
Wil ook niet zeggen dat het een pop is, er zijn ook mannen die het missen.
Het blijft altijd moeilijk zo van een foto, maar als ik een poging zou moeten wagen zou ik voor twee mannen gaan.
Waarom? een pop heeft meestal een iets rondere kop, bij mannen is het wat afgevlakt.
Ik vindt de koppen vrij vlak



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede