Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Aanschaf Grijze Roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aanschaf Grijze Roodstaarten
Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2011-09-14 - 08:57:47 send message to Vogelen

Ik ben al lange tijd opzoek naar 1 of 2, misschien 3 koppels grijze roodstaarten. Hiervoor houd ik altijd vogelarena/marktplaats/Vogelmarktplaats in de gaten. Ook heb ik al regelmatig "gezocht" advertenties geplaatst. Voorwaarde voor vogels die ik zoek is dat ze compleet, gesloten geringd, rustige vogels, uiteraard vrij van bekende ziektes en minimaal 2 a 3 jaar oud zijn, . We hebben in het verleden onze hobby noodgedwongen moeten beeindigen door ziekte en missen dit waardoor we opnieuw willen beginnen. We kunnen natuurlijk jonge vogels kopen maar dan betekend dat natuurlijk minimaal 4 jaar wachten. Vandaar de laatste voorwaarde. Mijn vraag, is dit teveel gevraagd? Worden deze vogels nooit te koop aangeboden en moeten we toch naar jonge vogels van dit jaar uitkijken?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-14 - 09:45:19 send message to Karel

Het is altijd verstandig om met jonge vogels te beginnen, want die hebben geen "geschiedenis".

Vergeet niet dat de eerste jaren heel belangrijk zijn voor de totale ontwikkeling van een vogel. Jonge vogels kun je zelf laten opgroeien met de juiste voeding en huisvesting. Zo weet je zeker dat ze niet groot zijn geworden op goedkoop voer (broodkwekers).

Je kunt bij de kweker de ouders bekijken. Dat kan een indicatie zijn voor de kwaliteit van de jongen als die eenmaal volwassen worden.

Jonge vogels passen zich makkelijker aan. Zo krijg je vanzelf rustige vogels die volledig aan jou gewend zijn.

En niet onbelangrijk: de prijs van jonge vogels is vaak wat aantrekkelijker.

Dus jong kopen en geduld hebben. De tijd verstrijkt vanzelf, is mijn ervaring.wink ;)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2011-09-14 - 11:54:49 send message to Vogelen

Karel, bedankt voor je reactie.
Ik ben het volledig met je eens dat het de beste optie is. Waarschijnlijk gaan we dit ook doen omdat we geen oudere geschikt vogels kunnen vinden. Ze zijn ons wel enkele keren aangeboden na aanleiding van onze advertentie's, maar dan voor een onredelijke prijs.

Ik wilde met mijn vraag eigenlijk proberen een beetje te "inventariseren" of langer wachten op te koop aangeboden oudere vogels zinvol is. We hebben zelf al eerder met grijze roodstaarten koppels samen gesteld en gekweekt, ofwel ons geduld op de proef gesteld. Helaas hebben we bijna al onze vogels moeten ruimen na ziekte. Daarna hadden we even de moed opgegeven maar het blijft kriebelen en alle onze volieres stonden er nog. We hebben al enkele jonge vogels aangeschaft maar we hopen eigenlijk toch ook nog wat oudere vogels te vinden hier of daar.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-14 - 16:18:00 send message to Karel

Wachten is altijd vervelend natuurlijk. Een mogelijkheid is om "voor de tussentijds" wat andere soorten aan te schaffen die al sneller broedrijp zijn. Dan heb je volgend jaar toch wat jongen en is het minder vervelend om lang te moeten wachten totdat de roodstaartjes eindelijk zover zijn.
Succes gewenst.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 96 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede