Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Poicephalussen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Poicephalussen
tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-10 - 08:39:58

ik zit met een vraagje die mij bezig houd,daarom ben ik hier!zijn er liefhebbers die meerdere koppels poicephalussen zoals meyertjes,bonte boertjes samen zitten hebben in grote voliéres?ik weet uit ondervinding met andere krombekken zoals kakarikies waar ik een 12 tal koppels zitten had in kolonie,en dat met enkele kleine problemen,en dan spreek ik niet over gekwetsten,alleen was er grote drukte in verband waar wie ging wonen in de blokken en dat het wel lukte,bij deze vraag spreek ik hier wel over een 2&3 koppels max in voliére van 10m lengte,200cm breed,2m hoog.ik wil ook nog vermelden dat ik wel de vogels allemaal kan behuizen in apparte voliéres!!alleen die vraag al houd me al heel lang bezig.en ik weet dat er bij deze soorten vragen voor en tegenstanders zijn!maar alvast bedankt voor elke reaktie.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2011-09-10 - 11:35:45

Bij de één gaat het goed. bij een ander gaat het mis. Vooral in het broedseizoen kan het misgaan.
Het is een keus die je zelf moet maken. Zelf heb ik het in het verleden ook geprobeerd. en is hier mis gegaan en heeft me een bonte boer pop gekost. Moet er wel bij zeggen mijn voliere was lang niet zo groot als die van jou. maar een grote voliere is natuurlijk ook geen garantie.
Het hoeft ook niet meteen mis te gaan. het kan natuurlijk ook veel later. Zoals ik al zeg het is een gok bij de één werkt het bij een ander niet. De vraag is wil jij die gok wagen.

Groeten Dennis


Twuijver
Website Member
Posts :13

Website Member
2011-09-10 - 12:39:45

Bij mij gaat het prima, zolang je maar geen blokken op gaat hangen. Dat is mijn ervaring althans.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-10 - 17:43:17

bedankt voor julie antwoorden.groeten rudi.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-09-11 - 11:54:41

Bij mij ging het mis met 4 meyers van 1,5-2 jaar oud zonder nestblokken, in de winter, in een voliere van 5 x 1,5 meter (2 meter hoog). Ik zou er daarom niet meer aan beginnen.


tjoepe
Oud Lid
Posts :101

Oud Lid
2011-09-11 - 17:15:16

ik ga ze maar verder appart houden,want daarom hou ik te veel van mijn vogels,ik heb genoeg plaats en wil geen problemen die je kan vermijden.bedankt aan allen.groeten.
rudi


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-09-12 - 18:51:58

hallo,
juiste beslissingwink ;)
gr Jan.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-09-12 - 21:07:17

Is het wel mogelijk om jonge vogels een paar jaar bij elkaar in te laten?
Als je je nakweek vogels bv wilt houden?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2011-09-12 - 22:10:30

Zie mijn verhaal: een paar jaar blijkt te lang (in ieder geval bij Meiers). Bij een leeftijd van 1,5-2 jaar blijkt het al goed mis te kunnen gaan, ook in een ruime vlucht zonder nestblok.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede