Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelmarkt zwolle Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vogelmarkt zwolle
ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-08-28 - 22:00:10 send message to ubels1

op de site van organiserende vogelver.
staat vermeld dat er vanaf heden niet meer uitlopers verkocht mag worden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-28 - 22:22:47 send message to Karel

Goed nieuws!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-28 - 22:55:09 send message to Ton Koek

Dat is heel goed nieuws, nu nog even afwachten of het beleid ook wordt uitgevoerd.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-08-29 - 08:13:39 send message to mijnkaketoes.nl

En nu maar hopen dat ze geen 50 zebravinken in een TT kooitje proppen. Of een ara in een kanarie kooi.
Ben wel benieuwd en ga zeker even kijken of er vooruitgang is geboekt.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-08-29 - 10:10:36 send message to arjandaf

mag ik me toch even afvragen wat voor achtergesteld beleid dat is nu pas die regel in stellen redelijk laat en achter de feiten aanhollend mag ik toch wel zeggen ... ooooh het is 2011 weet je wat ... pffff hangslot op elke markt waar het nog wel mag uit een loper en idd uit verkeerde kooi maten . is allemaal voer op die linkse / boomschorsfluisteraars molen in den-haag .

met vriendelijke groeten : arjan


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-08-29 - 13:18:39 send message to mreyder

Wat is nu het probleem met lopers? Een loper is laag, zodat de vogels niet omhoog kunnen vliegen en zich verwonden, zoals dat wel kan in te hoge kooien, zoals bv universeelkooien of de veel gebruikte kooien van gaas. En dat er misschien te veel vogels in gedaan worden: dat kan in universeelkooien of gazenkooien net zo gemakkelijk gedaan worden. Men had beter als stelregel kunnen zeggen: niet meer dan 2 vogels per kooi.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-08-29 - 14:09:53 send message to Daniel

vergeet niet dat voor bijna alle vogelsoorten toenadering van boven als bedreigend wordt ervaren. Dus uitgestald zijn in een loper op een tafel met continu mensen die boven de loper hangen verzoorzaakt veel stress voor vogels. Daarom zijn tt kooien bijvoorbeeld veel beter. Al ben ik het met je eens dat er dan nog handelaren zijn die teveel vogels in een kooi proppen.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2011-09-05 - 23:11:39 send message to parrotmaniak

ik heb nog nooit gewonde vogels gehad in een loper en wel in hogere kooien ,waarin ze kunnen opvliegen dus ik snap dit beleid ook niet


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-11 - 17:48:04 send message to RICHARDVHASSELT

In alkmaar volgens het regelment geen lopers meer en schone kooien maar werd gewoon uit smerige kooien en lopers verkocht helaas en niemand is weggestuurd door de organisatie dus we wachten wel af in zwolle 24 september.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-09-11 - 19:22:55 send message to paintim

Het blijft moeilijk.
Vogels voelen ueberhaupt altijd bedreiging. Of dat nou van bovenaf, van voor of zijkant is maakt niet uit, De vogel kan niet weg.
Voor vervoer zijn lopers mss toch wel de beste optie.
Voor show/verkoop een tentoonstellingskooi.
Ach ideaal zal het nooit worden.
Vr.groeten,
ANTONI


Sieta
Website Member
Posts :28

Website Member
2011-09-25 - 00:40:42 send message to Sieta

Als je officieel geen lopers mag gebruiken,zet je ze gewoon onder de tafel en kijken we als controleur gewoon de andere kant op....
We kunnen natuurlijk ook gewoon 25 vogels in één TT kooi plaatsen.Als je zo weinig respect hebt voor dieren waarom begin je er dan aan?


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-09-25 - 08:35:08 send message to RICHARDVHASSELT

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben er oo geweest om de overige kakariken te verkopen van 2011 ging prima nieuwe kooi gekocht klapkooi en grote tt kooi goed water en voer erin vogels kreeg alleen maar complimenten dat het er netjes uit zag was ik zo kwijt ik zal ook niks kopen uit kooien waar veel inzit moet er niet aan denken en al helemaal niet uit smerige kooien.
Maar de rest was prima geregeld ook bij binnekomst al vond ik de hele markt wat rustig deze keer en veel lege stasndplaatsen ook naast ons 3 meter leeg en tegenover plekkenleeg helaas voor mensen voor wie het vol was met reserveren zal volgende keer wel een ander systeem voor komen denk ik.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-09-25 - 09:18:26 send message to mijnkaketoes.nl

Het was inderdaad veel rustiger maar het zag er wel wat beter uit. Helaas zag ik (wij) toch weer een hele tafel met lopers en verkoop van vogels in lopers vanuit onder de tafel. Verder viel mij op dat er nogal wat duren exoten/tropische vogels werden verkocht en dat er een behoorlijk wat papegaaien/kaketoes/ara's waren. En deze keer ontzettend veel buitenlanders vanuit alle Europese landen. Het wachten in de rij viel mee maar goed was ook redelijk weer en je kon in de rij even je talenkennis testen.

Ik blijf bij de tip om kaarten online te verkopen dat zou een stuk schelen.

Verder hoorde ik dat de AID de hele dag heeft lopen controleren. Ben benieuwd wat ze op te merken hebben.

Als laatst de complimenten voor de organisatie het is en blijft een hele klus het allemaal de organiseren.

Henk


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-09-25 - 10:07:54 send message to hovenier

ik heb die tafel met lopers ook gezien (was op een van de laatste tafels geloof ik) maar toen ik er langs kwam was er een aardige discussie gaande tussen 2 controleurs en (ik denk) de verkopers, hoe het afgelopen is weet ik niet. ik heb ook geen last van rook gehad, ik was een jaar of 3 niet meer geweest, maar vond het een hele vooruitgang.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2011-09-25 - 11:27:30 send message to tropic

SCHITTERENDE vogelmarkt gezien in Zwolle; Organisatie was dit keer bijna perfekt, gezien het weinig aantal reakties op dit of andere forums.
Is raar, als het goed is hoor of lees je weinig mensen.wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-09-25 - 11:46:30 send message to mijnkaketoes.nl

Nou laten we de mensen eerst eens even de gelegenheid geven fatsoenlijk te reageren hé. De markt was pas gisteren en de meesten zullen nu wel uitslapen toch.



Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 265 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede