Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe roofdieren bij de voliere weg houden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe roofdieren bij de voliere weg houden?
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-08-03 - 19:06:35 send message to eline1987

Hallo,
Onze voliere staat voor ons huis in het bos. Afgelopen weekend merkten we dat 1 van de grijsjes in de war was. Hij leek erg bang. We hebben hem tijdenlijk apart gehad en meneer is snel weer opgeknapt. Helaas hebben we de dader hiervan gevonden en het blijkt een roofvogel te zijn. Ik weet niet welke maar een grote vogel. Nu is me opgevallen dat hij dagelijks langskomt en op de voliere land. Helaas raken ze compleet in paniek en is er nu weer een met een flinke wond aan zijn hoofd. Ik denk in paniek ergens tegengevlogen. De roofvogel kan er niet bij maar zorgt er dus voor dat alles in paniek raakt. Wat kan ik het beste doen?
Eline


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-08-03 - 21:30:15 send message to whitebulldog



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-03 - 21:58:31 send message to Karel

De ene roofvogel is de andere niet. Buizerds en valken komen meestal van boven terwijl haviken en sperwers (vooral vanuit het bos) graag laag aanvliegen.
Het is dus wel van belang te weten met welke roofvogel je van doen hebt.
Kun je een foto plaatsen?


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-08-04 - 09:23:06 send message to eline1987

Hallo,
ik heb hem vanmorgen weer gezien en volgens mij is het een buizerd. We gaan vanavond linten op de voliere maken, hopenlijk werkt dat.
Eline


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-04 - 10:58:12 send message to Karel

Linten kunnen idd werken. Alleen is dat vaak maar tijdelijk. Andere ideeen zijn spiegelbollen en een plastic oehoe.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-08-04 - 19:49:58 send message to whitebulldog

Theflyingpigeontrainer.nl


De enige effectieve conditietrainer en roofvogelverjager voor postduiven

Probleem: Het effectief trainen van de duiven vergt veel tijd, roofvogels zijn de grootste schrik van veel duivenliefhebbers.

Oplossing: The Flying Pigeon Trainer (TFPT)
TFPT is een diervriendelijke en doeltreffende oplossing voor zowel het roofvogel- als de trainingsproblematiek voor postduiven.

Waarom zullen de duiven beter trainen door de TFPT?
Een folieballon wordt opgelaten aan een telescoophengel van 5 meter aan een lijn van minimaal 2 meter. Door de stijgkracht van het veilige heliumgas en de ongecompliceerde bewegingen van de folieballon zullen uw duiven trainen als nooit tevoren! U zet de kleppen open, laat TFPT op en de duiven trainen zo lang als u dat wilt. Zodra de ballon wordt gestreken weten uw duiven dat de training er op zit.

Hoe beschermt TFPT mijn duiven tegen roofvogels?
Door de stijgkracht van het heliumgas en de asyemtrische vormen maakt de TFPT altijd ongecontroleerde en onvoorspelbare bewegingen. Daarnaast is de glans en de opvallende kleuren van de TFPT erg confronterend voor rovers. Aan de combinatie van beweging, glans en opvallende kleuren hebben roofvogels echt een enorme hekel en zullen uw basis voortaan mijden. Dit is werkelijk een duurzame en diervriendelijke oplossing, u kunt weer genieten van uw duiven zonder angstvallig de omgeving in de gaten te houden.

Wat heb ik nodig en hoe kan ik dit aanschaffen?
U hebt nodig: Een telescoophengel, een folieballon en heliumgas. Deze producten kunt u in onze online winkel tegen gunstige prijzen aanschaffen.
Indien u het eerst even uit wilt proberen, kunt een try-out pakket bestellen voor een gunstige prijs.
Als u net als ons overtuigd bent van de werking kunt u natuurlijk ook direct een compleet set aanschaffen.




mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2011-08-06 - 11:25:04 send message to mreyder

En wat doet dit met de volierevogels??? In de tijd dat mn buurkinderen het leuk vonden om een balon aan een lange stok te bevestigen en dat in hun tuin te zetten, waren mijn vogels helemaal in paniek.....


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2011-08-08 - 21:27:03 send message to P.Rooth

Hallo

Kleine spiegeltje bollen kunnen wel eens helpen ook wel bekend als discobollen kan vastgezet worden of aan een soort galg ophangen .

Paul


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-08-09 - 19:49:24 send message to RICHARDVHASSELT

Ik heb hier oo roofvogels spiegelbokken neergezet 2 gaatjes erdoor geboord moeren erop op het aluminium hok vast gezet nog nooit 1 roofvogel weer gezien of gehoord van de buren oid goedkope oplossing (gekocht in drenthe bij de denakker) gewoon perfect.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-09 - 19:53:42 send message to Karel

Kun je daar een foto van plaatsen Richard?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 82 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede