Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > open of overdekt? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : open of overdekt?
Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-01 - 19:53:11 send message to Dukovink1

hallo,
ik ga donderdag een voliere ophalen waar nog geen dak op zit en ik wil er tropen in houden is het dan verstandig om een deel open te laten of moet hij helemaal overdekt?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2011-08-01 - 20:04:16 send message to medaar

zet er maar een mooi dak op
gr medaar


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-08-01 - 20:06:36 send message to paintim

Tja, Duko.
Daar vraag je wat. Zelf heb ik altijd overdekte
volieres gehad.
E.e.a. onder andere in verband met overvliegende
vogels, katten enz.
Vr.groeten
ANTONI


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-01 - 20:24:38 send message to Dukovink1

ja als je het zo bekijkt vogelpoep van buitenaf is niet goed maar hou zit het dan met regen?


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-01 - 21:37:29 send message to COCOTJE

ik moet zeggen bij mij zijn ze open en is prachtig om te zien in de regen


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-08-01 - 21:43:24 send message to hovenier

ik heb bij al mijn volieres 1 of 2 meter open, en de rest overdekt, niet alle vogels willen in de regen zitten, maar het is een prachtig gezicht als er een bui is en een paar vogels zich daarin zitten te wassen.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-08-01 - 21:49:43 send message to COCOTJE

ja dat kun je ook stukje overdekt maar bij mij is dit niet echt nodig heb groote garage die wij nu gebruiken als grote nachthoken of schuilplaatsen dus wanneer het te warm word zoalsvandaag gingen mijn aras lekker binnen dit is leuk maar vraagt ook veel plaats en niet iedereen heeft veel plaats wij hebben dat geluk nu wel ik weet niet echt wat ik kan aanraden maar half overdekt half open kan ik mij wel in vindenhappy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-01 - 22:11:58 send message to Ton Koek

Ik zou de achterste helft overdekken, de rest niet. Zo kunnen je planten mooi genieten van de regen ook.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-08-01 - 22:29:44 send message to whitebulldog

quote
ja als je het zo bekijkt vogelpoep van buitenaf is niet goed maar hou zit het dan met regen?


regen kan je zelf goed nabootsen met de plantenspuit, badschaal vinden ze ook lekker.
En verder is het persoonlijk keus. Ikzelf heb alles overdekt om het risico van besmetting omlaag te brengen.
Ik bedoel; we doen allemaal als we wilgentakken knippen de takken inspecteren op uitwerpselen van vreemde vogels, en eventueel goed wassen.
Ikzelf doe speciaal klompen aan waar niet mee op straat gelopen wordt als ik mijn voliere/hok in ga. We ontwormen onze vogels.
M.i is dit zinloos als we de deur wagenwijd open zetten door het dak open te laten en zodoende uitwerpselen wel binnen te halen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-08-01 - 22:31:14 send message to whitebulldog



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-02 - 00:48:24 send message to Ton Koek

Probeer met een plantenspuit maar eens een regenbui van een half uur na te bootsen. Succes. happy :)

Ik heb al bijna 40 jaar vogels en nog nooit een geheel overdekte volière. Ik heb praktisch nooit zieke of dode vogels en bijna elk jaar gezonde jongen van inmiddels veel verschillende soorten.
Zo slecht zal het dus niet zijn...

Ontwormen? Nog nooit gedaan.
Takken afwassen? Nog nooit gedaan.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-02 - 11:13:06 send message to Niltava

quote
Ik heb al bijna 40 jaar vogels en nog nooit een geheel overdekte volière. Ik heb praktisch nooit zieke of dode vogels en bijna elk jaar gezonde jongen van inmiddels veel verschillende soorten.
Zo slecht zal het dus niet zijn...

Ontwormen? Nog nooit gedaan.
Takken afwassen? Nog nooit gedaan.


Hier idem.
Hoor vaak van mensen die alles heel schoon(lees steriel) houden, medicamenten geven etc dat zij problemen hebben.


Dukovink1
Website Member
Posts :125

Website Member
2011-08-02 - 11:43:56 send message to Dukovink1

maar mijn grond wordt van tuinaarde wordt het dan niet allemaal modder. want mijn kwartels moeten er ook nog lopen.


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-08-02 - 12:03:46 send message to Honsbeek

Ik heb een aluminium uitbouw, waarvan 1 deel een gesloten is en 2 delen met uitschuifbare trespa platen kan worden afgedicht.
Met dit mooie weer en bij een lichte regenbui, zijn de platen eraf. Elke avond schuif ik deze er altijd weer in, voor eventueel katten die rond banjeren en voor wat geluidsreductie.
Ik ben er heel tevreden mee.

Voor wat betreft het schoonhouden, af en toe zet ik gewoon de tuinslang op de trespa delen en spoelt en netjes schoon. De valken vinden dat heerlijk en voor ons is het een prachtig gezicht.

We ontwormen meestal medio september, na het broedseizoen van de parkieten. Ik zet ze dan even apart in het nachthok, kan je gelijk controleren welke je wel of niet gehad hebt. Daarna boen ik de gehele buitenvolière nogmaals schoon. Als dat allemaal klaar is kunnen ze weer terug.

Allemaal een fijne dag toegewenst,

Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-08-02 - 13:11:10 send message to Karel

quote
Ik heb al bijna 40 jaar vogels en nog nooit een geheel overdekte volière. Ik heb praktisch nooit zieke of dode vogels en bijna elk jaar gezonde jongen van inmiddels veel verschillende soorten.
Zo slecht zal het dus niet zijn...

Ontwormen? Nog nooit gedaan.
Takken afwassen? Nog nooit gedaan.


Hier hetzelfde.

Prachtig om te zien hoe de vogels zich helemaal doornat laten regenen.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-08-02 - 14:55:47 send message to edou

ik hoor heel vaak dat mensen bang zijn voor ziektes door vogels van buitenaf, dus sluiten ze de voliere af, vervolgens gaan ze naar de plaatselijke tt, bekijken de vogels, gaan naar huis en meteen de vogels weer voeren. Wie houdt wie voor de gek???????

we meoten er om denken dat we geen mietjes van de vogels maken, tuurlijjk zal er wel eens een vogel ziek worden door invloeden van buiten af, maar hoe krijgen wij de sterkste vogels??



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede