Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ontsnapt en weer terug Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ontsnapt en weer terug
bakfiets
Website Member
Posts :14

Website Member
2011-07-26 - 14:04:26 send message to bakfiets

Een leuke gebeurtenis gisteren in en om de voliere van huize bakfiets.
We hebben sinds kort een nieuwe kwartel, die direct na aanschaf werd aangevallen door iedereen en alles en tot bloedens toe werd gepikt. Deze hen weer gevangen en in het binnenhok gezet. (De kwartels kunnen tijdelijk niet van binnen naar buiten en visa versa happy :) )
Gisterochtend vond mijn vrouw dat hij weer helemaal hersteld was en plaatste hem terug in de voliere. Na het even te hebben aangekeken, was de hen weer de pineut en besloot mijn vrouw om de kwartel er toch weer uit te halen en dat zij maar terug moest naar de vogelwinkel. Dus weer even vangen , terug de schuur in, binnenhok open om hem terug te zetten. Nu stond het deurtje van het binnenhok nog meer net op een kier en schoot een jonge driekleur papegaaiamadine naar buiten. Normaal geen probleem, want dan is de schuurdeur dicht. Alleen deze keer in de haast vergeten en de 3kleur was gevlogen. Mijn vrouw de pest er in. Vond het ook vervelend, maar je kan er toch niets aan veranderen. Het jong zat heerlijk in een van de bomen op het grasveld achter ons huis. Ruim een uur later werd het jong gesignaleerd op het dak van de voliere. Net in de hand, langzaam er naar toe.. Hoppa.... MIS !! Weg was het vogeltje weer, terug de hoge bomen in. Wel was hij/zij duidelijk aan het roepen naar zijn ouders. Na een poosje zat hij weer op het dak. Zelfde ritueel... weer mis !. Mijn vrouw besloot in de tuin te blijven en maar af te wachten. Opeens (+/- 15min later) vloog hij daar tegen het gaas aan. Zonder een seconde te twijfelen, schoot mevrouw bakfiets omhoog met net en al en ...... RAAK. De jonge werd daarna heel voorzichtig teruggezet in de buitenvoliere. Na een dip van een paar uur, was mijn vrouw weer helemaal happy. Jammer dat ik werken was. Had graag een opname gehad dat ze met het netje door de tuin dartelde wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-26 - 16:49:38 send message to Karel

Ik houd wel van verhalen met een happy end. Inderdaad jammer dat je geen foto's hebt. Die hadden we hier graag gezien! laugh :D


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2011-07-26 - 18:54:42 send message to digipeet58

leuk verhaal.
fijn dat je vrouw weer happy is.
de dwergkwartel en de 3kleur ook, hoop ik.happy :)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-07-26 - 19:17:31 send message to paintim

Gelukkig toch alles weer in orde gekomen.
Complimenten voor Mevrouw Bakfiets,die toch snel
en adquaat handelde.
Vr.groeten
ANTONI


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-27 - 19:24:15 send message to Karel

In dit filmpje gaat het ook (nog net) allemaal goed:

http://www.youtube.com/watch?v=pL2vD3xDthg

Kromme tenen.


bakfiets
Website Member
Posts :14

Website Member
2011-07-28 - 08:21:12 send message to bakfiets

Het risico van de voliere in en uit gaan happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede