Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geplukte ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geplukte ara
pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-06-20 - 18:43:37 send message to pana

hallo allemaal; wij kunnen voor onze tien jaar oude geelvleugelara man een pop bijkopen van elf jaar oud; ze is wel wat geplukt op borst en buik; volgens huidige eigenaar zou haar maatje, een harlekijn ara daar de oorzaak van zijn. Wat denken jullie daarvan ? Kopen of niet ? Is de kaalheid omkeerbaar ? Probeer nog een fot hierbij te plaatsen. Bedankt voor jullie reactie


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2011-06-20 - 18:56:00 send message to Ruben89

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

foto is niet direct zichtbaar, maar kopieren plakken dan lukt het
ziet er opzich niet zo raar uit, maar het gedrag is er moeilijk uit te krijgen. vaak herhaalt dit gedrag zich wanneer ze weer tegen het broeden aanzitten.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-06-20 - 19:03:50 send message to henkdelaat

Er is geen enkele vogel die zich op de buik en rug flink laat plukken door een andere vogel.

Het kan wel eens gebeuren dat de andere vogel wat veren beschadigt maar nooit kale plekken veroorzaakt.

Vaak zijn het vogels die zich zelf plukken.

Alleen met heel veel zorg en een gevarieerde voeding en 3 jaar of langer geduld heeft u kans dat zij zichzelf niet meer plukt.

Ik heb ook zulke vogels overgenomen die z.g.n.door andere vogels geplukt waren maar toen ze bij mij zaten ging het plukken gewoon door,dus opletten.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-20 - 19:07:08 send message to Karel



Ja, het lijkt me inderdaad een vogel die zichzelf plukt, hoewel ik wel ernstiger gevallen gezien heb.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-06-20 - 20:24:10 send message to wiechmann

henk hoe kan een ara zich boven op zijn kop plukken.dit word toch echt door de partner gedaan.zelf kunnen ze er echt niet bij.geelvleugels net als roodoortjes staan er om bekend .


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-06-20 - 20:48:39 send message to henkdelaat

Wiechmann,

Zoals ik al schreef kunnen ze wel veren beschadigen.

Vaak is het kaal worden op de kop een vorm van schimmel,die goed te behandelen is met zuurvrije vaseline,of baby champoo,of uierzalf,deze helpen alle 3 goed.

Ik heb een grote geelkuif kaketoe pop gehad die ook zijn hele kop kaal had en er alleen nog 2 kuifveren op had staan.

De vorige eigenaar dacht ook dat de man dit steeds gedaan had,maar bij mij kwamen de veren op haar kop ook niet terug.

Heb er toen een camera op gericht en toen bleek dat zij dit zelf deed door steeds met haar poten op haar kop te krabben,dierenarts geraadpleegd en zijn advies opgevolgd en binnen 4 maanden stond haar hele kop weer vol veren.

Henk.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-06-20 - 20:58:53 send message to Antonia

Ik heb een tamme geelvleugel man van net 2 jaar en zit samen met een blauw gele pop van bijna 2 jaar. De geelvleugel is een echte stress kip en plukt ook wat en stript zijn staartveren. Heb zelfs weer een grote slaapkooi in de woonkamer. Ze hadden een eigen slaapkamer maar dat trok hij echt niet al zitten ze samen. Als ze om één of andere rede iets meer in hun kamer zaten, plukte hij meer.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-06-20 - 22:05:24 send message to wiechmann

henk heb zelf vaak genoeg gezien dat de ene vogel de andere vogel zit te plukken.en heb totaal niets met schimmel te maken in deze gevallen.

en helaas heb ik hier een paar van zulke gevallen zitten.


pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-06-23 - 06:23:08 send message to pana

bedankt voor reacties; hebben besloten de ara toch aan te kopen en gaan hem morgen ophalen. Misschien ndat nieuwe omgeving en partner haar van het verenpikken zal afhouden.

Henk, heb ook rosé kaketoe met kaal kopje; hoe vaak smeerde jij je kaketoe in met vaseline / shampoo / uierzalf, was dat dagelijks ?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2011-06-23 - 09:33:32 send message to rajar

Kale koppen zijn bijna in 100% van de gevallen schimmel.
De veertjes breken ook op een bepaalde manier het zijn net klein e v'tjes als er grotere stukken liggen kan je deze ook heel makkelijk doormidden breken.
Bij een gezonde veer gaat dit niet.
Bij een goede dierenarts kan je een schimmel kweek laten maken.
Als er schimmel geconstateerd wordt kan je dit het beste met imaverol behandelen.
Dit is tevens geschikt om de hokken e.d. te behandelen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2011-06-23 - 11:24:32 send message to Antonia

Succes met je nieuwe aanwinst, exra veel sloop takken geven.


pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2011-06-26 - 09:56:08 send message to pana

zijn de ara dus toch gaan ophalen en valt al bij al mee wat het pikken betreft. Hebben ook gehoord dat haar baasje sedert een paar maanden in ziekenhuis ligt en ze verzorgd werd door de neef; misschien miste ze haar baasje en is ze daarom beginnen plukken ? Ze is nu aan het wennen in haar nieuwe volière; onze ara-man kan haar zien vanop één meter maar toont vooralsnog weinig interesse. Van zodra ik ze samen zet laat ik eens weten hoe het verloopt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede