Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zijn edel papegaaien goed tehouden in een woonwijk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zijn edel papegaaien goed tehouden in een woonwijk
jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-06-08 - 15:37:49 send message to jeeg

hallo kwekers ik woon in een woonwijk en wil misschien een koppel edels aanschaffen.is dat tedoen kwa geluid??zo ja welke soort is dan het rustigst??alvast bedankt voor u reactie gr jeeg


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-06-08 - 16:03:43 send message to oli4

Tussen de verschillende ondersoorten zit naar mijn mening geen verschil in geluid of activiteit. Tussen individuen dan weer wel. Je hebt er bij zitten die de hele straat bijeenroepen en dan heb je er ook weer die zo mak zijn als een lammetje en amper iets van zich laten horen. Als de wind meezit kunnen ze wel heel ver hoorbaar zijn. Men oom heeft nu een tiental (new guinea, solomon en halmahera) koppels zitten, allen in buitenvolieres. van de twintig vogels zitten er twee mannen bij die ganse dagen aan het roepen zijn, van smorgens tot 's avonds, drie kilometer ver te horen(wel met meewind op open dagen) tot in het dorp. De andere kunnen ook wel eens roepen en schreeuwen, maar dat is dan eerder enkel tijdens het broedseizoen. Zo zie je dat het erg afhangt van vogel tot vogel. Wens je veel succeswink ;)


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2011-06-08 - 18:59:08 send message to Honsbeek

Hallo Jeeg,

Wij hebben een jong koppel in de woonkamer en die maken van tijd tot tijd toch aardig wat geluid (herrie) Dat weet je als je dit soort papegaaien neemt.
Afhankelijk van de buitenvolière kan je ook wat doen aan geluidsreductie. Wij hebben bijvoorbeeld voorzetramen geplaatst in onze Aluminium volière omdat 's ochtends vroeg de Swiften erg gezellig bezig waren. Door deze schermen is het geluid van de Swiften nauwelijks nog te horen en is het op het niveau van de buiten vogels.

Belangrijk is om je goed te laten informeren.

Peter


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-06-08 - 19:10:00 send message to mijnkaketoes.nl

zou er niet aan beginnen, heb ze vroeger ook in een woonwijk gehad. Buren zijn nu weer blij maar toen niet


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2011-06-09 - 23:19:16 send message to ferry1

hoi jeeg.

ik zou het proberen.
ik heb mijn koppel ook buiten zitten zonder problemen. mijn mening is in het weekend op gezette tijden naar buiten (vanaf 10 uur bijv)
en naar mijn idee moet het goed komen.

succes met je beslissing
gr ferry


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2011-06-10 - 00:17:31 send message to Ann*

Ik vind het risico dat je problemen krijgt met de omgeving groot. Ik heb een koppel dat heel vaak naar elkaar zit te roepen, de man buiten, de pop binnen. En nu, deze tijd van het jaar beginnen ze daar 's morgens al heel vroeg mee, van zodra het licht wordt. Ook overdag hebben ze vaak zo'n 'periode' en ik heb al dikwijls bedacht dat het maar goed is dat we geen buren hebben.
Je kunt toevallig een rustig koppel hebben natuurlijk, maar het blijft zeker een risico.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-06-10 - 20:34:22 send message to Jan van Dessel

hallo.
Mijn koppel edels hebben elke dag de schreeuw halfuurtje, daarom heb ik ze binnen zitten want dat kun je de buurt niet aandoen.
gr Jan.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-06-10 - 20:52:59 send message to mijnkaketoes.nl

Je kunt natuurlijk altijd naast Ferry gaan wonen hé (lol)


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-06-12 - 09:22:45 send message to jeeg

hahaha die is goed henk.maar ik heb er even goed overna gedacht en ik laat het toch maar even aan me voorbij gaan.wil niet kopen en weer verkopen.gr en bedankt voor jullie reactie.gr den



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede